Kvinder og biler...
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-12-03 08:42

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=229461
Katastrofal køretime

- Jeg vil aldrig, aldrig mere køre bil, siger 20-årig norsk pige
efter sin første køretime

Af Hans Bjerregaard - 8:25 - 4. dec. 2003

'Velkommen tilbake.'

Sådan står der ved udgangen af supermarkedet Rema 1000 i Bergen.
Men visse besøgende er butikken nu nok helst fri for at se igen.

I søndags skulle en 20-årig norsk pige for første gang prøve at
køre en bil. Hendes svenske kæreste havde lånt sin fars Audi A4 Avant, og
parret fandt en stor tom parkeringsplads ved et supermarked, hvor der ikke
skulle kunne ske noget.

- Det begyndte forsigtigt, men så gik hun i panik, da bilen
kørte lidt for hurtigt, fortæller kæresten til Expressen.

Og så gjorde pigen sin første erfaring med hensyn til bilkørsel:

Det gør en forskel, om man træder på speederen eller bremsen...

- Jeg nåede ikke at reagere, da hun trådte på den forkerte
pedal. Håndbremsen fik jeg trukket, men da var skaden allerede sket.

ALDRIG MERE
Bilen ramte først en stabel med kasser fyldt med tomme flasker,
derefter knuste den supermarkedets glasdøre, og den holdt først stille, da
den nåede kasselinjen.

- Der er en del skader, men jeg syntes nu mest, det var synd for
pigen, så jeg prøvede at trøste hende, for hun var så forfærdelig ked af
det, fortæller butikschef Reidar Madsen.

Heldigvis var butikken lukket.

- Det kunne have gået meget værre. Når man trykker på speederen
i sådan en bil, så går det hurtigt. Nu kan man mest le af det hele.

Pigens svigerfar - som stillede bil til rådighed til projektet -
ser angiveligt også mest historien fra den humoristiske synsvinkel, men der
vil nu også gå lang tid til kørelektion to:

- Jeg vil aldrig, aldrig mere køre bil, så længe jeg lever,
udtaler den uheldige førstegangsbilist til Bergens Tidende.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Søren B. Andersen

Dato : 04-12-03 11:44

meddelelse news:bqmogi$2ql$1@sunsite.dk...
> [...]
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Hvis ovennævnte uheld var sket i DK, tror jeg da ikke at
svigerfaderen ville se det fra den humoristiske side, der er vel kun ham til
at betale, og så tror jeg da at en time hos
kørelæreren ville være billigere, trods alt. I DK dækker
forsikringen jo ikke, isåfald føreren ikke har kørekort til
køretøjet, men det må jo være anderledes i N os S og
andre lande, hvor man kan have private køretimer ?

Mvh, Søren
MB 190 2,3 D,
Caravelle 2,5 TDI

Fra : Møller

Dato : 04-12-03 11:47

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> [...]
> kørte lidt for hurtigt, fortæller kæresten til Expressen.
>
> Og så gjorde pigen sin første erfaring med hensyn til

KLIP

> - Der er en del skader, men jeg syntes nu mest, det var synd
for
> pigen, så jeg prøvede at trøste hende,

Det er der vist mange der er blevet gravide af
--
Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-12-03 15:47

On Thu, 4 Dec 2003 08:42:08 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

> [...]
> Katastrofal køretime
>
> - Jeg vil aldrig, aldrig mere køre bil, siger 20-årig norsk pige

Nu er jeg tilfældigvis norsk gift, og da jeg lærte min kone at kende
havde hun heller ikke kørekort.

Da vi første gang skulle køre op til svigermor, luftede hun tanken om,
måske at erhverve et kørekort, så vi kunne afløse hinanden på den
"lange" køretur.

Jeg må have fået et momentant black-out, for min umiddelbare kommentar
var:

Hvorfor det? Der er da ikke rat og pedaler i din side af bilen.

Det har aldrig været til debat siden, og svigermor og begge svogre
grinede godt og længe.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 15:57

Folmer Rasmussen wrote:

> så vi kunne afløse hinanden på den
> "lange" køretur.

*LOL*

Ja, der er forskellige opfattelser af, hvornår en tur er lang.

> Hvorfor det? Der er da ikke rat og pedaler i din side af bilen.

He-he.. Godt med lidt upoleret mande-bralder....

--
Jan W Nielsen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 04-12-03 17:40

> He-he.. Godt med lidt upoleret mande-bralder....

Sønnen: "Far - hvorfor kan kvinder ikke køre bil?"

Faren: "Fordi rattet ikke sidder i deres side"

MVH Klaus

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-12-03 00:10

> [...]

> Hvorfor det? Der er da ikke rat og pedaler i din side af bilen.
>
> Det har aldrig været til debat siden, og svigermor og begge svogre

og du overlevede.
Ellers kunne du jo ikke fortælle historien

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC