GPS til Jul ??
Fra : T. Hartung

Dato : 03-12-03 23:35

Jeg har købt en Pocket PC - HP 2210 med GPS og TOMTOM 2. Denne vil jeg bruge
til og navigerer mig frem i Europa med sammen med min CV på krogen. Konen
kan så sove på hele nedturen )

Jeg har haft den i en måned nu og prøvet den lidt af - og derved gjort mig
nogle erfaringer.

Disse erfaringer har jeg nu skrevet nogle ned af - sammen med hvad sådan en
tingest nu ellers også kan - hvis du går og overvejer om det er noget for
dig her til jul, er du velkommen til at læse om mine iagttagelser med PC'en
på nedenstående link.

God fornøjelse og glædelig jul

http://www.sitecenter.dk/hartung/gps/

--
mvh.

T. Hartung ** Nu også med GPS **
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Per H

Dato : 04-12-03 07:24

On Wed, 3 Dec 2003 23:35:00 +0100, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
skrev:

>Jeg har købt en Pocket PC - HP 2210 med GPS og TOMTOM 2. Denne vil jeg bruge

Jeg har lige lidt tekniske spørgesmål.

Er sådan en dims styret fra en satelit?

Er teksten på landkortet også på dansk.

Hvordan kan den se campingpladser, og benzintank?

Hvordan kommer f.eks det tyske kort ind i lommepc. hvis man skifter
ram.

Er det pengene værd hvis man kun (indtil videre ) kører i dk,?

Kan man se skærmen og detaljerne fra den afstand der er på billedet?

Kan du ik lave nogle eksempler, på noget og lægge på nettet.
De jeg har set til pocket, er altid utydelige skærme, og engelsk tekst
på kortet.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Jørgen L

Dato : 04-12-03 12:20

> [...]
>
> Kan du ik lave nogle eksempler, på noget og lægge på nettet.
> De jeg har set til pocket, er altid utydelige skærme, og engelsk tekst

Hej Henrik med flere, denne tråd hører hjemme i
News:dk.teknik.satellit.navigation
så der har jeg sat fut til.
forøvrigt bliver netop den TT (Tomtom diskuteret meget ivrigt der og der er
en del der laver POI (points of interest) eks. tankstationer, hoteller osv.

Der er også lavet en hjemme side der hedder http://www.tomtom-user.dk

Jeg selv bruger min Street pilot 3 og er meget glad for den

Hilsen Jørgen

Fra : T. Hartung

Dato : 04-12-03 20:46

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige lidt tekniske spørgesmål.

Jeg er stadig "newbi" men jeg skal gøre hvad jeg kan )

> Er sådan en dims styret fra en satelit?

Jeps - via 24 satellitter verden over der konstant sender til GPS-modtagerne
(som her sider ved frontruden - )

> Er teksten på landkortet også på dansk.

Der er ikke noget tekst på TOMTOM kort. Der vises med piktogrammer - men
ellers er det på engelsk ja -

> Hvordan kan den se campingpladser, og benzintank?

De er indlagt i programmet - husk at selve landkortet er et program der
lægges ind på Pocket PC'en derfor kommer de nyeste/sidste veje ikke med - og
man køre så (i GPS systemet) på en mark !!! hehe

> Hvordan kommer f.eks det tyske kort ind i lommepc. hvis man skifter

Det ligger på et ramkort som du har lagt det ind på. HP 2210 har plads til 2
ramkort på én gang her kan du så eks. gemme Tyskland og Danmark på det ene
kort og så gemme eks. Frankrig på det andet kort. Inde i Pocket kan man så
skifte kort som man skifter dokument i eks. Word meget meget enkelt - man
kan også bare skifte selve RAM kortet ud de registrerer den straks selv -
ikke noget problem.

> ram.
>
> Er det pengene værd hvis man kun (indtil videre ) kører i dk,?

hehe et par nye briller og et nyt Krakskort kan vel gøre det - jeg kan da
fint finde rundt uden, men den en faktisk smart særligt i storbyer hvis man
ikke er kendt - indtast kun by, gadenavn og husnummer og Vupti er den klar
" ....om 300 m drej til højre ....." ...... " Drej til Højre ...." men om
den er prisen værd ....???

> Kan man se skærmen og detaljerne fra den afstand der er på billedet?

Ja sagtens - husk det du ser på billedet IKKE er det skærmbillede som er der
når du køre - har ikke taget et sådant foto men se her:
http://www.tomtom.com/index.php

> Kan du ik lave nogle eksempler, på noget og lægge på nettet.
> De jeg har set til pocket, er altid utydelige skærme, og engelsk tekst
> på kortet.

det er meget tydeligt - se på ovenstående link og forestil dig det er på
dansk !!

Fra : Per H

Dato : 04-12-03 20:13

skrev:

>Jeg har købt en Pocket PC - HP 2210 med GPS og TOMTOM 2. Denne vil jeg bruge

Ret underligt på HP´s hjemmeside står der intet om TomTom og GPS.

Vh Per

icq 8212837

Fra : T. Hartung

Dato : 04-12-03 20:52

> Ret underligt på HP´s hjemmeside står der intet om TomTom og GPS.

Nej egentlig ikke - husk TOMTOM er et stykke software til en computer man
kan købe samt en GPS-modtager (hardware) - sådan lidt som Route 66

prøv og se her http://klingtech.dk/produkter/2210-hp-ipaq-h2210.php

Fra : Per H

Dato : 04-12-03 21:04

On Thu, 4 Dec 2003 20:51:41 +0100, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
skrev:

> [...]
>>

>Nej egentlig ikke - husk TOMTOM er et stykke software til en computer man
>kan købe samt en GPS-modtager (hardware) - sådan lidt som Route 66

alt det halløj. er det ikke med i prisen til 4000 kr, eller er det
extraudstyr?

Vh Per

icq 8212837

Fra : T. Hartung

Dato : 04-12-03 21:16

> alt det halløj. er det ikke med i prisen til 4000 kr, eller er det
> extraudstyr?

Jojo der er det der skal til i Bilka-prisen (i forhold til Klintech får du
faktisk TOMTOM og GPS gratis) MEN der mangles altså RAM-kort her har jeg
selv købt 256 MB CF-kort til 700 kr !! og det er nødvendigt, så prisen
stiger - derfor har jeg bl.a. også skrevet om dette på min hjemmeside for
netop gøre campister der ikke går så meget op i teknikken opmærksom på denne
lille detalje !!!

og har lige flige fundet denne her: http://www.tomtom-user.dk/

Fra : Per H

Dato : 04-12-03 21:31

On Thu, 4 Dec 2003 21:15:33 +0100, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
skrev:

> [...]
>netop gøre campister der ikke går så meget op i teknikken opmærksom på denne

jeg får faktisk Tom Tom osv gratis i Bilka. og det var også sådan
jeg forstod din hjemmeside, skulle bare være 1000 % sikker. der er jo
langt til Bilka.. Jeg har CF kort fra mine digitale Camera.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Per H

Dato : 04-12-03 21:56

skrev:

>Jeg har købt en Pocket PC - HP 2210 med GPS og TOMTOM 2. Denne vil jeg bruge

ved du om bilka stadig har dem? jeg kan ikke se det på deres side.

Vh Per

icq 8212837

Fra : T. Hartung

Dato : 04-12-03 22:06

> ved du om bilka stadig har dem? jeg kan ikke se det på deres side.

nej det gør jeg faktisk ikke - men de reklamerer da med det jævntlig - sidst
jeg så dem var dog i Føtex - men ring da evt. først - så du ikke kører
forgæves )

Fra : TG4600

Dato : 04-12-03 23:21

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

> ved du om bilka stadig har dem? jeg kan ikke se det på deres side.
>
> Vh Per
>
> icq 8212837

Min svoger har d.d købt en i "forsalg" ved Bilka-Næstved, til levering d.
12/12

Fra : T. Hartung

Dato : 05-12-03 16:12

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> ved du om bilka stadig har dem? jeg kan ikke se det på deres side.

Har i dag hørt at Bilka Esbjerg har dem

Fra : Per H

Dato : 07-12-03 17:06

On Fri, 5 Dec 2003 16:12:20 +0100, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Har i dag hørt at Bilka Esbjerg har dem

Har lige købt i Bilka hundige. til levering d 19 /12.

Vh Per

icq 8212837

Fra : T. Hartung

Dato : 07-12-03 18:04

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse >

> Har lige købt i Bilka hundige. til levering d 19 /12.

Tillykke - hehe og glædelig jul - du bliver ikke skuffet - sjov lille sag

prøv også og se:
http://www.ppc4all.com/
http://www.pdaland.dk/?cat=59
http://www.pocketfreak.dk/
http://www.tomtom-user.dk/

hehe - det er en hel verden for sig selv ))

God fornøjelse

Fra : [BitSeN]

Dato : 05-12-03 19:02

wrote:

>Jeg har købt en Pocket PC - HP 2210 med GPS og TOMTOM 2. Denne vil jeg bruge
>til og navigerer mig frem i Europa med sammen med min CV på krogen. Konen
>kan så sove på hele nedturen )

God beskrivelse.

Husk at kigge ind på det tidligere omtalte link www.tomtom-user.dk -
der ligger en fil som kan lave hele TomTom applikationen om til dansk,
det kan godt være en stor fordel for nogle.

Desuden ligger der en dansk herrestemme som er betydelig bedre at
lytte til end den medfølgende "Quinde".....

De sidste mange gange jeg har været forbi Bilka eller A-Z har de haft
dem til den omtalte pris, så jeg tror det mere eller mindre har
udviklet sig til en "normalpris".

Indenfor de seneste 14 dage er de dog begyndt at sende en del af
europa kortene med til samme pris, hvor man tidligere skulle betale
ca. 2000 (findes på internet til ca. 1300) ekstra for at få europa
kort med.

mvh
Brian

Fra : J S L

Dato : 06-12-03 14:45

Hej til alle

På denne hjemmeside findes der lidt forskelligt. En del om Nav. m.m.

www.elc-online.dk

Mvh Jaime

Fra : Jobbe

Dato : 11-12-03 20:34

> [...]
> europa kortene med til samme pris, hvor man tidligere skulle betale
> ca. 2000 (findes på internet til ca. 1300) ekstra for at få europa

Hvor henne? jeg har lige snakket med Bilka i Holstebro og ved dem fulgte
der kun med til Norden. Så hvis du kender en Bilka, hvor der følger med
til flere lande, hører jeg da gerne fra dig

Mvh
Jacob

http://www.kandu.dk/

Fra : T. Hartung

Dato : 12-12-03 18:33

"Jobbe" <Jobbe.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor henne? jeg har lige snakket med Bilka i Holstebro og ved dem fulgte
> der kun med til Norden. Så hvis du kender en Bilka, hvor der følger med
> til flere lande, hører jeg da gerne fra dig

Bilka Esbjerg har dem - plus mange andre Bilka'er - så mon ikke også i
Holstebro - ved sælgeren hvad du spørge om ??