HJÆLP - anbefaling af program til min (gam~
Fra : aljorge

Dato : 02-12-03 18:32

Hej alle,

dette er min første gang i gruppen, og jeg er langt fra færdig med at læse,
så mit spørgsmål er muligvis stillet og besvaret flere gange.

jeg har tastet en del af min mors slægtsforskning ind på PC'en, først i
Legacy standardudgaven, og senere har jeg exporteret det som gedcom og
importeret det i Brothers Keeper, så vidt jeg kan se uden de store fejl...

Men jeg ville gerne have en anbefaling fra jer erfarne mennesker, hvilket
program bør hun vælge? umiddelbart kan jeg bedre lide legacy's brugerflade,
men indtil videre er det jo ikke på dansk, hvilket vil være et næsten
ufravigeligt krav (hun er 72 år og kan ikke engelsk). Men jeg kan se, at
nogle er i gang med at oversætte legacy's til dansk, og dette vil endvidere
have den fordel at jeg (som nu bor i Spanien) kan forstsætte det på spank
(men det kan man muligvis også med BK?)

Nå, alt i alt, hvad mener I jeg skal downloade/købe til hende?

Mvh Allan fra Spanien

Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 02-12-03 21:47

"aljorge" <allanESTONO@jorgensen.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle,

> Nå, alt i alt, hvad mener I jeg skal downloade/købe til hende?
>
> Mvh Allan fra Spanien

Nu kan man jo let involvere sig i en "religionskrig", men hvis jeg var dig,
ville jeg lade din gamle moder blive ved BK, nu du har fået dataene lagt
ind. Det er et godt og gennemprøvet program - efter sigende det mest
udbredte i Danmark. Det er ikke særligt smart eller "fancy" i udseende
eller multimediepræget. Men det er dansk, har en omfattende trykt dansk
manual, er rimeligt enkelt og dækker de fleste, almindelige behov. Og det
har en dansk repræsentant, som giver en god service.

Med venlig hilsen
Jørgen Ladegaard
NB fjern SLET i e-mailadressen

Fra : Else Holm

Dato : 02-12-03 21:55

"Jørgen Ladegaard" <leneladegaard@SLETmail.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3fccfa4d$0$9734$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> "aljorge" <allanESTONO@jorgensen.com> skrev i en meddelelse

<snip>

Du kan også gå ud på google og søge på "slægtsforskningsprogram" - der
kommer mange forslag. Jeg bruger selv WinFamily, som netop i gruppen
(blot et par dage siden) har sendt forvarsel om en version 7 - jeg er
udmærket til freds med programmet, som er på dansk.

--
Else

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 03-12-03 11:40

On Tue, 2 Dec 2003 21:47:11 +0100, "Jørgen Ladegaard"
<leneladegaard@SLETmail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>manual, er rimeligt enkelt og dækker de fleste, almindelige behov. Og det
>har en dansk repræsentant, som giver en god service.

Enig, og en ting til. Det, at programmet er det mest udbredte i
Danmark (måske især blandt pensionister), betyder jo, at der er gode
muligheder for at få kontakt med andre brugere. Hvis hun f.eks. kommer
på det stedlige lokalarkiv er der rimelige muligheder for at møde
andre brugere af samme program.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : aljorge

Dato : 03-12-03 23:50

Lars J. Helbo <lars@helbo.org> wrote in

> [...]
> muligheder for at få kontakt med andre brugere. Hvis hun f.eks. kommer
> på det stedlige lokalarkiv er der rimelige muligheder for at møde

ok - tak til alle som har svaret - jeg er stadig ikke 100 % sikker, men nu
har jeg ihvertfald noget at gå efter

som sagt, mange tak

Allan

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 03-12-03 00:02

> [...]
> (men det kan man muligvis også med BK?)
>
> Nå, alt i alt, hvad mener I jeg skal downloade/købe til hende?

Du kan også gå til denne side hos DIS-Danmark og læse om de forskellige
programmer:

http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp

Mht. til kommentaren nedenfor omkring Winfamily, så er det jo ikke første
gang disse "jungletrommer" har lydt :)

"De" (jungletrommerne) var også for ca. 1 år siden :)

Ole P. Bielefeldt,
Ry
Fjern FJERNMIG i min E-mail adresse
FTM: www.familytreemaker.dk