Gode ideer søges
Fra : Lise og Søren Hansen

Dato : 03-12-03 08:26

Så er det ved at være den tid, hvor julegaverne til familien i USA skal
sendes. Og så er det lige, at jeg har brug for en god ide til en gave til
min 16-årig bror. Selvom han er halvt dansk, kender han ikke meget til DK og
den musik der laves i Danmark. Jeg er derfor begyndt at købe ham cd'er med
danske grupper. Han er mest til rock og heavy, men sidste år var Outlandish
en succes. Men hvad skal man mon finde på i år? Jeg overvejer Kashmir, men
er der andre gode ideer?

VH Lise

Fra : rosenauer.dk

Dato : 03-12-03 08:58

> Han er mest til rock og heavy, men sidste år var Outlandish
> en succes. Men hvad skal man mon finde på i år? Jeg overvejer Kashmir, men
> er der andre gode ideer?
>
> VH Lise

Ville helt klart købe Kashmir til ham! - men ellers kan Mew, Tim
Christensen, Grand Avenue, Aya og Carpark Norths plader VARMT anbefales..

Mvh,

Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Lise og Søren Hansen

Dato : 03-12-03 09:07

> Ville helt klart købe Kashmir til ham! - men ellers kan Mew, Tim
> Christensen, Grand Avenue, Aya og Carpark Norths plader VARMT anbefales..

> [...]

Tak for det! Tim Christensens nye har fået gode anmeldelser, men jeg ved
ikke om den er for poppet?

Lise

Fra : rosenauer.dk

Dato : 03-12-03 12:23

> Tak for det! Tim Christensens nye har fået gode anmeldelser, men jeg ved
> ikke om den er for poppet?

Det ville undre mig om den ikke faldt i hans smag .. den er mere 'poppet'
end Dizzy Stilen, men hvis du tænker på "Right next to the right one" - så
burde den efter min mening aldrig have været med på albummet.. ødelægger
lidt oplevelsen af at høre noget helt nyt - og bryder lidt den synergi jeg
synes albummet har.. køb køb køb (selvom jeg hellere ville have Kashmir :))

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Mads Breddam

Dato : 03-12-03 16:26

> Tak for det! Tim Christensens nye har fået gode anmeldelser, men jeg ved
> ikke om den er for poppet?

Så skal du da bare have fat i det "gamle" med Dizzy. (Det er også bedre...
efter min mening.)

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 03-12-03 09:25

"Lise og Søren Hansen" <lshansen_@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Outlandish
> en succes. Men hvad skal man mon finde på i år? Jeg overvejer Kashmir, men

Tja, hvis det skal være dansk heavy, synes jeg Pretty Maids's forrige skive
Planet Panic er udmærket.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Don G.

Dato : 03-12-03 14:23

"Jesper Brogaard" skrev...

> Tja, hvis det skal være dansk heavy, synes jeg Pretty Maids's
> forrige skive Planet Panic er udmærket.

Hørt! Det er solid heavy af bedste (danske) skuffe.

Meeen... når knægten er 16 år er han ganske sikkert mere til NU
Metal/garagerock osv. Det findes der vist ikke så meget dansk af, så man
bliver nok nødt til at åbne øjnene lidt på knægten - hvad Outlandish også
lyder som et forsøg på. Derfor tror jeg det kunne være en god idé at gå
efter nogle solide albums.

¤ Saybia - Second You Sleep
¤ Kashmir - Zitilites
¤ Dear - Billy B
¤ Grand Avenue - Grand Avenue
¤ ...ærgeligt at The Collins ikke er kommet med deres skive endnu!

Eller måske en god compilation:
¤ Reminder (FN Forbundets Tolerance Album) http://shorterlink.com/?Q0Q45Y

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-12-03 10:38

Lise og Søren Hansen wrote:

> [...]
> en succes. Men hvad skal man mon finde på i år? Jeg overvejer Kashmir, men

Kashmir hele vejen :)

Alle 4 cd'er.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-12-03 10:39

Lise og Søren Hansen wrote:

> [...]
> en succes. Men hvad skal man mon finde på i år? Jeg overvejer Kashmir, men

Hvis han er til det lidt hårdere, så er King Diamond og Mercyful Fate en
mulighed med et dansk islæt.

/David

Fra : .Kody

Dato : 03-12-03 10:57

> [...]
Outlandish
> en succes. Men hvad skal man mon finde på i år? Jeg overvejer Kashmir, men

Hvad med

Baby Woodrose
Ravonettes
Kitty Wu

..Kody

Fra : Hans Huttel

Dato : 03-12-03 11:20

Lise og Søren Hansen skrev:

> [...]
>en succes. Men hvad skal man mon finde på i år? Jeg overvejer Kashmir, men

Hvad med noget på dansk? F.eks. Love Shops seneste album, "National".

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : Per B. Andersen

Dato : 03-12-03 12:33

Der er al mulig grund til at gøre opmærksom på "Before" Cd'en der er en
genudgivelse af Lp'en "A Wish of life" samt de 2 singler fra 1981 og 1983,
derudover er der blevet plads til 3 live numre, hvoraf de 2 aldrig har været
udgivet før. dansk rock historie på et meget højt plan!

købes hos karma www.karma.dk

:)

Fra : Lise og Søren Hansen

Dato : 03-12-03 14:53

Takker for de mange glimrende forslag. Jeg tror jeg hælder mest til Kashmir
eller Tim Christensen, selvom King Diamond og Mercyful Fate bringer mange
gode minder tilbage! Hvilken Kashmir cd ville I vælge? Godt knægten har
fødselsdag i februar, så kan jeg bruge flere af jeres ideer!

VH Lise

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-12-03 15:40

Lise og Søren Hansen wrote:

> [...]
> gode minder tilbage! Hvilken Kashmir cd ville I vælge? Godt knægten har
> fødselsdag i februar, så kan jeg bruge flere af jeres ideer!

Alle Kashmir-cder har sine styrker. Det er svært at vælge.

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-12-03 16:27

Lise og Søren Hansen wrote:
> [...]
> bringer mange gode minder tilbage! Hvilken Kashmir cd ville I vælge?
> Godt knægten har fødselsdag i februar, så kan jeg bruge flere af

Send ham begge CD'ere med Dear!

Kashmir? The Good Life eller Zitilites.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Jackie

Dato : 03-12-03 18:36

> [...]
Outlandish
> en succes. Men hvad skal man mon finde på i år? Jeg overvejer Kashmir, men

Nu siger du Heavy, hvilket efterhånden er et udvisket begreb. Hvis han er
til den "grimmere" ende af metal musikken, så var det nye album fra
Illnath - Cast into Fields of Evil Pleasure måske en mulighed. Men hvis han
tidligere har kunnet lide Outlandish, så er denne musikstil måske lige hård
nok...

Jackie

Fra : -V-

Dato : 03-12-03 19:03

Jackie wrote:

> Illnath - Cast into Fields of Evil Pleasure måske en mulighed.

Jeg skulle *lige* til at foreslå det.
Et rigtigt fedt album, imho.

Ses vi på Stengade på fredag?

-V-

Fra : -V-

Dato : 03-12-03 19:05

Jackie wrote:
> Illnath

Øv!
Jeg ser lige at der er ændringer fra den oprindelige tourplan, så de slet
ikke spiller mere i denne sæson.

Satans!

-V-

Fra : Lise og Søren Hansen

Dato : 03-12-03 19:44

> [...]
han
> tidligere har kunnet lide Outlandish, så er denne musikstil måske lige

Jeg tror ikke brormand er meget for det, men min mand kan godt lide det! Vi
tjekkede lige hjemmesiden ud og hørte lidt. Han siger det minder lidt om
"Cradle of Filth".

VH Lise

Fra : -V-

Dato : 04-12-03 00:58

Lise og Søren Hansen wrote:

> Jeg tror ikke brormand er meget for det, men min mand kan godt lide
> det! Vi tjekkede lige hjemmesiden ud og hørte lidt. Han siger det
> minder lidt om "Cradle of Filth".

Og deri har han så evigt ret.

-V-

Fra : Frederik Thorup

Dato : 10-12-03 11:40

Lise og Søren Hansen wrote:
> [...]
> men sidste år var Outlandish en succes. Men hvad skal man mon finde
> på i år? Jeg overvejer Kashmir, men er der andre gode ideer?

Ska det være dansk og Heavy. Hva så med Red Warszawa's Hævi Mætal og Hass???
(hvis altså brormans danskkundksaber følger med!)

De er da sjove, og efter min mening spiller de da fed rock musik. Teksterne
er sjove, ihvertfald anderledes end alt andet, især hvad man ville serverer
i USA.

MVH
Frederik