"Stregen"
Fra : Tomas Skott

Dato : 03-12-03 16:57

Hej

Der var fra tid til anden en kort tegnefilmsserie af en 5 min. varighed at
finde i fjernsynet - hyppigst DR. Den kaldes popolært for "Stregen", da den
nærmest er tegnet som een streg, men hvad er dens egentlige navn?

Mvh.
Tomas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-12-03 17:12

"Tomas Skott" <skott@SLETMIGfestudvalget.dk> escribió en el mensaje
> Hej
>
> Der var fra tid til anden en kort tegnefilmsserie af en 5 min.

La Linea
http://www.imdb.com/title/tt0164738/

Fra : cogco

Dato : 03-12-03 17:17

> [...]
den
> nærmest er tegnet som een streg, men hvad er dens egentlige navn?

Hvis det er den lille, hvide og temperamentfulde kontur af en fyr med
skærbrænde-stemme du mener, så mener jeg, at kunne huske noget i stil med:
"La Linia". Sådan lød udtalen ihvertfald. Går ud fra at det betyder "linien"
på enten fransk, spansk eller italiensk.

Claus

Fra : Rune Zedeler

Dato : 03-12-03 18:40

Tomas Skott wrote:

> Der var fra tid til anden en kort tegnefilmsserie af en 5 min. varighed at
> finde i fjernsynet - hyppigst DR. Den kaldes popolært for "Stregen", da den
> nærmest er tegnet som een streg, men hvad er dens egentlige navn?

La Linea.
Den første dvd i en annonceret serie på tre kan købes på http://www.amazon.de

<http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B0000AMK3J/qid=1070473173/sr=2-1/ref=sr_aps_prod_1_1/028-3817230-3702110>

-Rune

Fra : Tomas Skott

Dato : 04-12-03 15:15

Rune Zedeler wrote:

> La Linea.
> Den første dvd i en annonceret serie på tre kan købes på
> [...]

Takker for svarende. Nu blev jeg da en del klogere

Mvh.Tomas