Film om "værnepligt"?
Fra : Hjalte

Dato : 03-12-03 01:01

I serien Band og brothers' første afsnit handler det primært om tiden
hvor de unge soldater skal uddannes til soldater.

hvilke andre film findes der, med samme emne.
Altså om tiden på kassernen!?

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 03-12-03 01:08

"Hjalte" <hjalte@reloaded.dk> wrote in message
> hvilke andre film findes der, med samme emne.
> Altså om tiden på kassernen!?

I Full Metal Jacket er de første 45 minutter om tiden på kasernen.

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : 3W

Dato : 03-12-03 05:17

Tigerland.
Og en masse komedier, men det er nok ikke dem du leder efter.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 03-12-03 14:57

"3W" <XXtreforkXX@XXyahooXX.comXX> skrev i en meddelelse
> Tigerland.

Den vil jeg gerne anbefale, alt for overset film, rigtig rigtig god.

Mvh. Brian

Fra : Tommy Olsen

Dato : 03-12-03 15:15

On Wed, 03 Dec 2003 14:57:15 +0100, Rikke & Brian wrote:

> Den vil jeg gerne anbefale, alt for overset film, rigtig rigtig god.

Hørt! Ret god film og så Colin Farrell spiller ret forrygende i filmen.

--
Tommy Olsen

Fra : Morten DH

Dato : 03-12-03 11:56

"Hjalte" <hjalte@reloaded.dk> skrev i en meddelelse
> hvilke andre film findes der, med samme emne.
> Altså om tiden på kassernen!?

Heartbreak Ridge ligger ud med en del træning på kasernen - og Eastwood er
kanon som altid

Fra : Frank Press

Dato : 03-12-03 13:09

Hej!

Der findes også disse:

All Quiet On The Western Front (1979) (I starten af filmen træner de på
kassernen)
Gallipoli (Widescreen Collection) (Vi følger Mel Gibson i første
verdenskrig, hvor han venter på det store slag)
The Tuskegee Airmen (Har følger vi en gruppe, som skal lære at flyve)
We Were Soldiers (Widescreen Collection) (Mel Gibson træner de første
luftborne tropper!)

Håber det hjalp?

Hilsen Frank

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 03-12-03 16:52

"Frank Press" <ftpbms@mail.dk> wrote in message
> [...]
> The Tuskegee Airmen (Har følger vi en gruppe, som skal lære at flyve)
> We Were Soldiers (Widescreen Collection) (Mel Gibson træner de første

Hvorfor er der ingen der har nævnt "Soldaterkammerater"?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Archangel

Dato : 09-12-03 12:10

>Hvorfor er der ingen der har nævnt "Soldaterkammerater"?

Og hvad blev der af "Røven af 4 division" eng. titel: "Stripes" IMDB =
http://www.imdb.com/title/tt0083131/ en rigtig hyler

Arch