Lyd i Imerial
Fra : Anders Jensen

Dato : 02-12-03 17:10

Var inde og se Commander and Master ( OK film )

Men var sindssygt irriteret over en summelyd i frontht. under hele filmen.
Der er mange passager i filmen hvor man er fri for muzak og lign. og her
kunne man klart høre at et eller andet var galt. Er der andre der har haft
samme oplevelse derinde??

MVH Anders ( lydtekniker der ved det kan gøres bedre !! )

Fra : PerX ...

Dato : 02-12-03 17:47

In article <bqidj3$fld$1@sunsite.dk>, lillejensenhund@mail.tele.dk
says...
> [...]
> kunne man klart høre at et eller andet var galt. Er der andre der har haft

Jeg har en lydfreak ven som siger der 'mangler' noget lyd når man sidder
i siderne.

Fra : Anders Jensen

Dato : 02-12-03 20:42

> Jeg har en lydfreak ven som siger der 'mangler' noget lyd når man sidder
> i siderne.

Sikkert. Jeg sad bare i midten, midt i salen.!! Og det var bestemt ikke
noget der 'manglede' . tværtimod var det noget der ikke skulle være der!!

MVH Anders ( Lydtekniker for verdens største format, IMAX . Så jeg ved
hvordan det skal lyde )

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-12-03 21:00

Anders Jensen wrote:

> Var inde og se Commander and Master ( OK film )

Hedder den ikke "Master and Commander"?

> [...]
> kunne man klart høre at et eller andet var galt. Er der andre der har haft

Jeg kan ikke lige huske at jeg har oplevet summelyd, men udover voldsomt
høj lyd og voldsomme subwoofere, synes jeg ikke Imperial er så
imponerende, lydmæssigt. Jeg synes f.eks. at diskanten tit er alt for
hård og hvislende, og bassen er ikke alt for præcis. Lyden i Cinemaxx
største selv er en klasse bedre, selv om jeg ikke kan lide den biograf
af andre grunde. Lyden i Empire er som regel også meget velafstemt.

/David

Fra : Christian Joergensen

Dato : 03-12-03 02:34

On Tue, 02 Dec 2003 20:59:30 +0100, David Rasmussen wrote:

> Lyden i Empire er som regel også meget velafstemt.

Kan jeg kun være enig i. Det er en rigtig lækker biograf.

--
Christian Jørgensen | Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk |

Fra : Pipeline

Dato : 03-12-03 01:15

"Anders Jensen" <lillejensenhund@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme oplevelse derinde??
>
> MVH Anders ( lydtekniker der ved det kan gøres bedre !! )

Jeg så den lørdag eftermiddag, sad midt i salen. Lagde ikke mærke til nogen
mislyde. Måske dine ører er FOR trænede?
MVH
Pipeline

Fra : Anders Jensen

Dato : 03-12-03 02:04

"Pipeline" <FJERN_DETTEng1@odeu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nogen
> mislyde. Måske dine ører er FOR trænede?

12:30 . I sekvenserne hvor der flyves over skibet ude på havet er summelyden
tydelig ( for mine øre )

MVH Anders

Fra : Anders Jensen

Dato : 03-12-03 02:06

Kryds i numsen. Jeg har skrevet Imerial !!!

Mener selvfølgelig Imperial !!

MVH Anders

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 03-12-03 09:22

> [...]
> kunne man klart høre at et eller andet var galt. Er der andre der har haft

Ved ikke med det aktuelle tilfælde, men har selv været ude for dårlig lyd i
Palads (oh skræk). Jeg var tilstrækkelig irriteret, så jeg skrev til Nordisk
Film og klagede min nød. De skrev hurtigt tilbage, takkede for min interesse
og vedlagde to fribilletter. Sikkert standard. Få dage efter modtog jeg
endnu et brev. De havde nu undersøgt sagen og forstærkeren var defekt. De
takkede for mit gehør (!?) og vedlagde endnu to billetter. Det var da fint.
Anyhoo, det ka' da være at der ER noget galt i Imperial. Måske sku' du
skrive til dem.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)