Nåå, fik I billetter?? ;o) [LOTR:ROTK]
Fra : Kong Kent

Dato : 01-12-03 16:39

Der er jo godt en skare af VIP'ere og andet godtfolk der har reserveret
billetter nogen tid før os andre, men for os almindeligt dødelige var 1.
december jo skæringsdato for at sikre os billetter til premieren på Lord Of
The Rings: Return Of The King. Årets film ganske simpelt

Jeg selv prøvede hos Hjørring Biocenter, hvor jeg forsøgte via internettet
samtidig med at jeg ringede fra fastnet og mobil samtidig, i et desperat
forsøg på at komme igennem. I Hjørring viser de filmen i fire sale kl.
00.03, og jeg fik sq sikret mig billet på rimelige pladser.

Må dog nøjes med Sal 3, da jeg ikke gider give 350,- for et traktement med
sandwiches, champagne, chokolade og andet og så skal kæmpe mig igennem de to
første film (i bif-versioner). Alle de hard-core der fejrer med hele
svineriet har naturligvis fået Sal 1, så vi andre må "nøjes" med de mindre
sale. Heldigvis er lydudstyret det samme hele vejen rundt, så min kæreste og
jeg er godt tilfredse med dagens "høst".

Hvad med Jer? Fik I oprejsning, eller var nettet og telefonlinierne glohede
ligesom i nordjylland?

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Emil Rune

Dato : 01-12-03 17:00

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message

> Hvad med Jer? Fik I oprejsning, eller var nettet og telefonlinierne
glohede
> ligesom i nordjylland?

Skal jeg ikke kunne sige, jeg havde på fornemmelsen at det ville blive
umuligt at komme igennem på telefon og da linierne først ville blive åbnet
1½ time efter Imperial, så valgte jeg at troppe op foran biografen. Klokken
7:00. I temmelig blæsende kulde....Jeg troede selvfølgelig, i min grænseløse
optimisme, at jeg ville være den første i køen, udover de folk der havde
brugt (spildt?) en måned af deres liv på førnævnte kø. Det var jeg så ikke.
Der var ca. 200 andre der havde stået endnu tidligere op ;).

Men jeg fik da mine billetter, da klokken blev omkring kvart over 10 (3
kvarter efter telefonerne blev åbnet. So much for that plan ;), og
ventetiden var faktisk ikke så slem da jeg faldt i snak med frysende
ligesindede. Så tak for det, hvem i end var ;)

Hilsen Emil

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-12-03 17:12

"Emil Rune" <noreply@notpossible.na> escribió

> så valgte jeg at troppe op foran biografen. Klokken
> 7:00. I temmelig blæsende kulde....

There is one born every minute....

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-12-03 18:16

Emil Rune wrote:

> [...]
> ventetiden var faktisk ikke så slem da jeg faldt i snak med frysende
> ligesindede. Så tak for det, hvem i end var ;)

Telefonerne åbnede da først kl. 10?

/David

Fra : Thïngmand

Dato : 03-12-03 09:45

> Telefonerne åbnede da først kl. 10?

Det stod der, ja, men jeg fik da bestilt mine billetter i Imperial i
midt/midt kl. 09:40! (dog ikke på premieredagen - men jeg vil også hellere
sidde godt, end at se den først

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-12-03 11:21

Thïngmand wrote:

> Det stod der, ja, men jeg fik da bestilt mine billetter i Imperial i
> midt/midt kl. 09:40! (dog ikke på premieredagen - men jeg vil også hellere
> sidde godt, end at se den først

Skod?! NF har overhovedet ikke respekteret den lange kø udenfor Imperial
så... :(

Fuck NF!!

Og nu vi er i gang: De lange udgaver af FOTR og TTT kommer op i
biograferne i Sverige, men ikke i Danmark. Fuck SF Film!!!! GRRRRRRRRR!

/David

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 12-12-03 13:13

Jeg var ude for at hente de billetter jeg bestilte d. 1.12 i CinemaxX
Rosengård (Odense) i går aftes.

Hold da kæft en skod oplevelse :(

Jeg får at vide at de var annulleret d. 02.12 !!! Det kunne jeg jo ikke helt
forstå, men hun forsikrede mig om at sådan noget gjorde de ikke. Så var det
jo jeg tænkte at hvad lavede jeg så der, for det måtte jo åbenbart være mig
selv der havde afbestilt dem :0
Nå, efter lidt kommunikation med hendes chef, endte det med at jeg fik 2*2
billetter i to forskellige sale. Pladserne var næsten lige så gode som dem
jeg havde bestilt, men kun to af dem var i sal 1 :(
Godt nok var var de gratis, men alligevel - det er sq skuffende.
ak ak ak,
Nicolai

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-12-03 14:34

On Fri, 12 Dec 2003 13:13:17 +0100, "Nicolai Zoffmann Heiredal"
<nicolai@heiredal.dk> wrote:

> [...]
>jo jeg tænkte at hvad lavede jeg så der, for det måtte jo åbenbart være mig

Det lyder lidt som deres online-stunt i går aftes. De annoncerede, at
de ville slette billetter i går kl. 21. Det skete så ikke, men senere
på aftenen fik nogle bekendte bestilt nogle billetter online på
ordinær vis.

Da CinemaxX så endelig slettede billetreservationer, slettede de også
dem, der var bestilt EFTER kl. 21 - altså billetter, der var bestilt
få minutter inden de gik i gang med at slette "gamle reservationer".

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: jamen (og ikke jammen)

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-12-03 18:15

Kong Kent wrote:

> Hvad med Jer? Fik I oprejsning, eller var nettet og telefonlinierne glohede
> ligesom i nordjylland?

Jeg lå i kø foran Imperial fra i går aftes, og fik 24 billetter til d.
17. kl. 22:00 : Hele 10. rækkes midtersektion, og 4 samlede billetter på
11. rækkes midtersektion :)

/David der glæder sig _meget_. Fuck julen, jeg vil se ROTK!

Fra : cybamerc

Dato : 02-12-03 11:25

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message news:<bqfsl4$qv3$1@news.net.uni-c.dk>...

> Jeg lå i kø foran Imperial fra i går aftes, og fik 24 billetter til d.
> 17. kl. 22:00

Æh... er der ikke en øvre grænse for, hvor mange billetter man må bestille?

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-12-03 11:52

cybamerc wrote:

> Æh... er der ikke en øvre grænse for, hvor mange billetter man må bestille?

Man måtte vist bestille 8 per person til den første forestilling (kl.
00:00). Men det var ikke noget problem at få 24 til kl. 22:00. De er jo
heller ikke ude på ikke at ville sælge en masse billetter. Jeg tror bare
de vil undgå billethajer. Men ok, man kan da også godt lege billethaj
med 24 billetter. Eller med 2.

/David

Fra : LazyJones

Dato : 02-12-03 17:17

> [...]
> 11. rækkes midtersektion :)
>
> /David der glæder sig _meget_. Fuck julen, jeg vil se ROTK!

Så kan du vist godt undvære en enkelt, hva'?
Jeg har måske ikke ligget derinde i køen, men jeg har da krampe
i fingre efter flere timers ihærdigt forsøg på at bestille over
telefon og net. Uden held.
Telefonerne var jo nede, og der var så meget lag på nettet, at
da jeg valgte et sæde, og trykkede bekræft, var der allerede en
anden der havde taget det. :(

Seriøst: Folk med en billet i overskud - Tænk på mig når den
skal afsættes :D (Vi taler selvfølgelig om en god plads i
Imperial... )

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Sparre

Dato : 01-12-03 18:56

> Hvad med Jer? Fik I oprejsning, eller var nettet og telefonlinierne
glohede
> ligesom i nordjylland?

Fik billetter til Maraton i Klovborg Kino på række 6 de tre midterste sæder,
bstilte kl. ca. 5.20 da jeg alligevel skulle op og på arbejde...

Så, jo jeg har fået SUPER pladser, de bedste i deres Sal 1...

http://sparre.it/GetResult.gif

--
Sparre

Fra : Maria de Francis

Dato : 01-12-03 20:19

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med Jer? Fik I oprejsning, eller var nettet og telefonlinierne
glohede
> ligesom i nordjylland?

Hehe, jep det var ikke så nemt her i det Nordjyske, men her valgte vi knapt
så gode pladser fra til snigpremieren, og endte med at få 2 stk hammergode
pladser til den 17. kl 15. Vi valgte på forhånd marathonudgaven fra, for nu
har vi begge extendede udgaver og kan dyrke dem.

Mvh Maria, der næsten ikke kan vente til den 17.

--
Jeg nærer ingen høje tanker om mennesker, der bryster sig af, at de slider
og slæber. Hvis deres arbejde virkelig er så besværligt for dem, burde de

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-12-03 20:25

Kong Kent wrote:

> Hvad med Jer? Fik I oprejsning, eller var nettet og telefonlinierne
> glohede ligesom i nordjylland?

Stod op klokken 6:35 og var først ude af døren klokken 7:20... Den
forbandede gamle discman er åbenbart gået i stykker af sig selv.. Sidst jeg
brugte den virkede den, men det gør den åbenbart ikke mere.. Så jeg spildte
en masse tid på at skifte batterier, prøve andre batterier, skifte cd, slå
lidt på den, finde anden discman osv.. Ankom til biografen klokken 7:50 og
der var allerede hele 10-15 mennesker.. Puha, havde lige håbet at jeg kom
først
Tyve minutter over otte blev vi lukket ind i varmen, Finn synes ligeså godt
at vi kunne komme indenfor (og så kunne han jo sælge lidt kaffe .. Stille
og roligt kom der folk til, men klokken 8:40 kom der flere, og ti minutter
senere strømmede det ind.. Folk klumpede sammen og de to rækker blev rimelig
brede.. Folk stod nærmest ud på gaden.. Og klokken 9:00 gik printerne igang
med at producere billetter.. Hvilken dejlig lyd (Finn var gladest for lyden
fra kasseapperatet) ..

3 minutter over 9 havde jeg fået min billet og kunne glad gå derfra..

Rækken foran mig var desværre taget, ellers havde jeg valgt den.. Men fik da
nogle udmærkede biletter: www.andersh.dk/bio.jpg :)
"Hos os" bliver den største sal også brugt til maraton arrangement.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : PerX ...

Dato : 01-12-03 23:05

In article <bqfnb6$2dri$1@news.cybercity.dk>,
kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk says...
> [...]
> december jo skæringsdato for at sikre os billetter til premieren på Lord Of
> The Rings: Return Of The King. Årets film ganske simpelt

Glæder mig til DVD EE

Fra : cybamerc

Dato : 02-12-03 00:02

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message news:<bqfnb6$2dri$1@news.cybercity.dk>...

> Hvad med Jer? Fik I oprejsning, eller var nettet og telefonlinierne glohede
> ligesom i nordjylland?

Nordisk Film er nogle fucking amatører. Det er 4 år siden, at Episode
I havde premiere. Der har været en del store film siden da, og
alligevel formår de gang på gang at fucke forsalget totalt op.

Telefonsystemet meldte optaget stort set hele dagen. Nu kan det jo
ikke komme som en overraskelse, at der er folk, der gerne vil se ROTK.
Det kan heller ikke komme som en overraskelse, at en stor del vil
forsøge at skaffe sig billetter, når der bliver åbnet for salget.
HVORFOR FANDEN KØBER DE SÅ IKKE NOGLE EKSTRA LINIER?!!! Det er
simpelthen utilfredsstillende.

Og biobooking.dk er slet ikke værd at snakke om. Det kører stadig ikke
her ved midnatstid.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-12-03 00:22

cybamerc@yahoo.com (cybamerc) writes:

> [...]
> forsøge at skaffe sig billetter, når der bliver åbnet for salget.
> HVORFOR FANDEN KØBER DE SÅ IKKE NOGLE EKSTRA LINIER?!!! Det er

rent faktisk skete der ifølge Computerworld det, at de to
TDC-switchboards, der tager sig af 70-numre, simpelthen brød sammen af
overbelastning pga. telefonstormen.

Det kan NF ikke gøre så meget ved.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : cybamerc

Dato : 03-12-03 09:49

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in message news:<m2d6b8kttl.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>...

[snip]

> Det kan NF ikke gøre så meget ved.

Det er selvfølgelig meget belejligt med et nedbrud på TDCs centraler;
men faktum er jo, at der altid er problemer ved forsalg til de store
premierer.

Problemerne med biobooking.dk kan TDC næppe klandres for.

Fra : Morten Bowman

Dato : 03-12-03 13:22

On 3 Dec 2003 00:48:49 -0800, cybamerc@yahoo.com (cybamerc) wrote:

> [...]
>premierer.
>
>Problemerne med biobooking.dk kan TDC næppe klandres for.

Ifølge avisen var der købt nye servere for at klare presset. Men også de
måtte bukker under. Det er måske også at skyde over målet at forvente at
NF/Cinemaxx skal have udstyr til at matche en storm som kun kommer 1-2 gange
om året. Og så kunne I vel alle have forudset det eller hva? Jeg har det
ganske glimrende med at se den dagen efter på en kanon plads

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-12-03 15:10

Morten Bowman wrote:

> [...]
> forvente at NF/Cinemaxx skal have udstyr til at matche en storm som
> kun kommer 1-2 gange om året. Og så kunne I vel alle have forudset

Tjah for hver bestilling vi afgiver tager de 5 kroner.. På en enkelt dag
bliver der vel solgt et godt stykke over 1000 biografbiletter landet over?
Så ender vi på 5000 kroner dagligt kun til det system, årligt er det
1.825.000 kroner.. For de penge burde man vel kunne forvente en hel del?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-12-03 12:01

cybamerc wrote:

> [...]
> forsøge at skaffe sig billetter, når der bliver åbnet for salget.
> HVORFOR FANDEN KØBER DE SÅ IKKE NOGLE EKSTRA LINIER?!!! Det er

Spar din galde! Fejlen lå i nettet, der gik ned og i en periode spærrede
helt for alle 70, 80 og 90-numre. Det hjalp heller ikke, at billetterne til
en eftertragtet Clapton-koncert røg til salg samtidigt.

--
Jens Thomsen | http://www.mifune.dk/
"You are not entitled to your opinion,

Fra : PerX ...

Dato : 03-12-03 14:54

In article <95871b91.0312011501.7df63981@posting.google.com>,
cybamerc@yahoo.com says...
> HVORFOR FANDEN KØBER DE SÅ IKKE NOGLE EKSTRA LINIER?!!!

Hvorfor skulle de? Det de får jo solgt biletterne alligevel.

Fra : Susan

Dato : 02-12-03 21:17

On Mon, 1 Dec 2003 16:39:25 +0100, "Kong Kent"
> [...]

>jeg er godt tilfredse med dagens "høst".
>
>Hvad med Jer? Fik I oprejsning, eller var nettet og telefonlinierne glohede

Jeg lå med min bærbare computer og ventede på at klokken blev 00:01,
men cinemaxx's side havde det ikke så godt på det tidspunkt, og der
stod også på deres hjemmeside at de først ville ekspedere folk der var
dukket op ved biffen. Jeg så lidt film, og prøvede igen en times tid
senere. Anyway, jeg kunne først d. 18 alligevel, og har fri fra
arbjede, så jeg fik sofarækken i sal 1, sæde 1 og 2 kl. 1430 d. 18.
Det er jeg sgu ret tilfreds med.

Vh

Susan

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-12-03 12:08

Jeg bestilte 6 billetter midtfor hos Cinemaxx (til den 22 som er den første
dag jeg/vi har tid), da man ikke kunne komme igennem til Imperial pr telefon
eller web fra morgenstund til kl 17.00.

Så den dér med "de får solgt dem alligevel" passer ikke helt.....

/jim