Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D70
Fra : Jens Bruun

Dato : 03-12-03 16:00

Så har Nikon annonceret D70. Læs den officielle pressemeddelelse her:
http://www.dcviews.com/press/nikon-d70.htm. Jeg glæder mig allerede til at
se EOS 10D nedsat til 7-8.000,-

--
-Jens B.

Fra : Morten Bested

Dato : 03-12-03 16:12

Bliver spændende at se om nikon kan holde prisen nede på EOS300D niveau...
jeg tvivler på at de har kapaciteten til det. Og hvad med D100 ?

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 03-12-03 17:39

"Morten Bested" <morten@bested.net> skrev i en meddelelse
> Bliver spændende at se om nikon kan holde prisen nede på EOS300D niveau...
> jeg tvivler på at de har kapaciteten til det. Og hvad med D100 ?

Nikon vil holde prisen på huset under 10.000 kr. - så det bliver ikke langt
fra 300D´s (nuværende) niveau.

D70 får ifølge rygter 6,31 MP og vil veje 550 gram uden batterier.

Prøv evt. at klippe dette hylende lange link ind i din adresselinie - det er
til on-line oversættelsen af en japansk side - kender ikke andet til siden
end det der fremgår, så om man kan stole på det... tjaeee...

http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr?url=http%3A%2F%2Fwww.beareyes.co
m%2F2%2Flib%2F200311%2F06%2F20031106206.htm&lp=zhen&intl=1&tlb=1

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Tom K.

Dato : 03-12-03 17:46

> Prøv evt. at klippe dette hylende lange link ind i din adresselinie

Til jer som poster hylende lang link:

http://makeashorterlink.com

//Tom K.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-12-03 18:08

"Tom K." <no@spam.com> skrev :

>Til jer som poster hylende lang link:

Din version af OE kan godt poste lange link uden at de knækker,
blot til orientering.

En opgradering fra
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/recommended/q331923/default.asp
løser problemet (hvis det er OE 6) og det har du gjort.
--
Knud

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 03-12-03 19:32

Det lyder godt - Endelig får canon lidt konkurrence!

Jeg tror lige jeg venter lidt med at bestille mit EOS 10D - man kunne jo
være heldg at det faldt i pris
Nu har jeg ellers fået hjemmesiden til at ligge billederne ud på - nu
mangler jeg så bare et ordentligt kamera.

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand
Billeder.Bo-Havmand.dk

Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 04-12-03 13:18

"Bo M. Havmand" <bo_havmand@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg tror lige jeg venter lidt med at bestille mit EOS 10D - man kunne jo
> være heldg at det faldt i pris

Hmm... Jeg kan ikke lige se hvorfor 10D skulle falde i pris af den
grund. D70 er da en oplagt konkurrent til 300D og ikke til 10D.

Iøvrigt ser D70 ud til først at komme til foråret, så du kommer da
også til at vente lidt længe.

--
Sten Bæk Sørensen

Fra : Tom

Dato : 03-12-03 22:22

> Så har Nikon annonceret D70. Læs den officielle pressemeddelelse her:
> http://www.dcviews.com/press/nikon-d70.htm. Jeg glæder mig allerede til at
> se EOS 10D nedsat til 7-8.000,-

hmm....jeg synyes nu det er noget uklar hvad det REELT kommer til at koste.
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4791
Hvad skal man med et kamera uden objektiv, batterier, ramkort, fototaske osv
osv.
De priser som nogen her i gruppen kommer med, holder ikke i praksis med
mindre man er en gammel "rotte" der har alt tilbehør i forvejen.

Da jeg gav 7.500 kr for et 6 mdr gammelt olympus e-20 havde jeg heller ikke
lige tænkt på at jeg nu er oppe på næsten det dobbelte.

--
Tom

Fra : Claus Bjerre

Dato : 05-12-03 23:58

> Så har Nikon annonceret D70. Læs den officielle pressemeddelelse her:
> [...]
Jeg synes nu at det ser ud somom Nikon har lavet et kamera med udskiftelige
objektiver, men så vidt jeg kan se ikke til vore gamle Nikkor-objektiver.
Claus Bjerre

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 06-12-03 14:42

"Claus Bjerre" <Claus.BjerreEJ@SPAMadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes nu at det ser ud somom Nikon har lavet et kamera med
udskiftelige
> objektiver, men så vidt jeg kan se ikke til vore gamle Nikkor-objektiver.
> Claus Bjerre

Det kommer an på hvad du mener med gamle. D70 vil vel ha´ samme
kompatibiltet som de nyere alm. SLR (ex. F65, F75 og F80). Med AI mister man
formentlig en del lysmålingsfeatures.

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk