Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ALDI 5.0 MP digi-kamera
Fra : Bjarne Hansen

Dato : 03-12-03 11:46

inkl.. 128 mb Compact Flash kort----
dog indtil videre i Tysk Aldi.

http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm

Bjarne

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-12-03 11:56

"Bjarne Hansen" <spamfri@nospam> skrev i en meddelelse
news:3fcdbee7$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> inkl.. 128 mb Compact Flash kort----
> dog indtil videre i Tysk Aldi.
>
> http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm

Der er to ord, der er forbudt at bruge i denne gruppe, og du formår at
bringe begge to på banen i ét og samme indlæg: Aldi og Medion. Fy, gå og
skam dig

--
-Jens B.

Fra : rAnders

Dato : 03-12-03 12:51

> [...]
>
> Der er to ord, der er forbudt at bruge i denne gruppe, og du formår at
> bringe begge to på banen i ét og samme indlæg: Aldi og Medion. Fy, gå og

Nææ det er bare dig der læser mere end der rent faktisk står HER i GRUPPEN.
Jeg kan kun se Aldi nævnt -

rAnders.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-12-03 13:40

"rAnders" <rand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nææ det er bare dig der læser mere end der rent faktisk står HER i
GRUPPEN.
> Jeg kan kun se Aldi nævnt -

Hvem snakker om at læse/nævne? Måske du skulle (nær)læse mit indlæg igen?

--
-Jens B.

Fra : rAnders

Dato : 03-12-03 12:55

"Bjarne Hansen" <spamfri@nospam> skrev i en meddelelse
> inkl.. 128 mb Compact Flash kort----
> dog indtil videre i Tysk Aldi.
>
> http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm
>
> Bjarne

Og hvad er lige det interessante ved dit indlæg ?
At man kan handle kameraer i tyske dagligvarebutikker (det kan man også i
danmark)
At det er et 5 Mpixel kamera ? (uden betydning for det mærke)
At der følger 128 mb CF kort med (det er ikke specielt meget til et 5 Mpixel
kamera)
At det er billigt ? (måske er det ikke billigt når man kigger på hvad man
får).

rAnders.

Fra : Jack L.

Dato : 03-12-03 17:22

rAnders wrote:
> [...]
> Mpixel kamera)
> At det er billigt ? (måske er det ikke billigt når man kigger på hvad

At det eksisterer.

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 03-12-03 18:46

På onsdag kan det fås hos Aldi Danmark - pris 2295-

/bo

Fra : MicJen

Dato : 03-12-03 19:38

Hej!

Jamen det er da ikke det samme som det tyske... udfra billedet at dømme...

http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm

http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_50/BILD01.JPG

Mvh
Michael

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-12-03 19:49

MicJen <jtmj@FJERN_DETTEmail.dk> wrote:

> Jamen det er da ikke det samme som det tyske... udfra billedet at dømme...
>
> http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm
>
> http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_50/BILD01.JPG

Nej, heldigvis. Det tyske er da det grimmeste kamera, jeg længe har set.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 04-12-03 10:10

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse news:1g5epps.ktnrago3zpgjN%henrik@muenster.dk...

| Nej, heldigvis. Det tyske er da det grimmeste kamera, jeg længe har set.

| Henrik Münster
Til sidste bemærkning:
Hvad har det egentlig med kvalitet eller mangel på samme at gøre?

Bjarne

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-12-03 10:28

> Hvad har det egentlig med kvalitet eller mangel på samme at gøre?

For mange mennesker indgår det æstetiske som en væsentlig parameter, når
kvaliteten af et produkt skal vurderes. Visse kameraproducenter har f.eks.
bevidst tillagt deres kameraers udseende større prioritet end
funktionalitet. Andre kameraproducenter har bevidst valgt konsekvent at
producere "grimme" kameraer, da de derved kunne profilere en bestemt
funktionalitet osv.

--
-Jens B.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-03 01:23

"Bjarne Hansen" <spamfri@nospam> wrote:

> Til sidste bemærkning:
> Hvad har det egentlig med kvalitet eller mangel på samme at gøre?

Hvor har jeg skrevet, at de to ting hænger sammen? Men omvendt, kan du
give mig eksempler, hvor de ikke gør det? "Grim" har jo også lidt med
kvaliteten at gøre. Man kan ofte se, når noget er produceret på en
billig måde af billige materialer. Og når det er tilfældet, så er
kvaliteten sjældent særligt god.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Anders Pedersen

Dato : 03-12-03 20:01

On Wed, 3 Dec 2003 19:38:19 +0100, MicJen wrote:

> Hej!
>
> Jamen det er da ikke det samme som det tyske... udfra billedet at dømme...
>
> http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm
>
> http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_50/BILD01.JPG

Det er to vidt forskelige kameraer og os andre mærkerD
og hvis du læser dens spekationer er det ikke samme kammera.

og hvis du kigger meget godt efter kan du finde et modek nummer er giver
følgene resultat
http://www.traveler-service.de/deutsch/DC-5300.htm

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 09-12-03 23:19

Anders Pedersen wrote:

> og hvis du kigger meget godt efter kan du finde et modek nummer er giver
> følgene resultat
> http://www.traveler-service.de/deutsch/DC-5300.htm

Såvidt jeg kunne surfe frem til, er kameraet i morgen det samme som et
Toshiba PDR-5300. Steve er ikke særligt glad for det på:

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/pdr5300.html

Jeg ville holde fingrene væk.

/Kjeld

Fra : jk

Dato : 10-12-03 10:36

"Kjeld Borch Egevang" <no.mail@this.way> skrev i en meddelelse
> Såvidt jeg kunne surfe frem til, er kameraet i morgen det samme som et
> Toshiba PDR-5300. Steve er ikke særligt glad for det på:

> [...]

Jeg har lige læst Steve's gennemgang af omtalte kamera, og helt ærligt...
jeg syns' du skal holde det meget op imod, hvad det kamera koster kr.
2.299,- !! - og efter at have set de foto-eksempler det kamera har lavet,
ville jeg ikke være bange for at investere mine sparepenge i et "Aldi
kamera". Der var lidt gule kanter rundt omkring, men billederne var ret
skarpe, og farverne egentlig også ok.

og ja,..... jeg ved godt, du kan få et kamera, som er meeeget bedre, men det
ER sq også meget dyrere !, så set i forhold til pris/kvalitet er det kamera
helt i top. Jeg forventer heller ikke, at min Hyundai bil, skal kunne
præstere som en Mercedes, men jeg har på den anden side heller ikke betalt
for en Mercedes - jeg har betalt for en Hyundai, og det har min pengepung
det godt mæ'.

/JK

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-12-03 14:55

"jk" <DontUdare2@SPAM.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> for en Mercedes - jeg har betalt for en Hyundai, og det har min pengepung

Nogenlunde den rette kombination.. Et billigt kamera, skal ikke sættes op
mod væsentligt dyrere mærker.
Når vi er ude på vejen, ville jeg da gerne køre i Mercedes'en, men når vi
holder henne på værkstedet, så er jeg sgu glad for min gamle Kadett .

M.V.H.....Benny..

Fra : emj

Dato : 10-12-03 16:44

On Wed, 10 Dec 2003 14:54:59 +0100, "Benny Mortensen"
<bfm@tdc<fjern>adsl.dk> wrote:

>Nogenlunde den rette kombination.. Et billigt kamera, skal ikke sættes op
>mod væsentligt dyrere mærker.

Man kan sagtens få et kvalitetsdigi for 2300 kr, hvis der er hvad man
ønsker. Det vil jeg bestemt foretrække frem for Aldis discontprodukt.
Både Nikon, Olympus, Canon og Sony har flere digier i den prosklasse.
Ganske vist ikke med 5 MP, men det er da også kun førstegangskøbere,
der tror, at det er det væsentligste at få en masse MP

Hilsen emj

--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-12-03 18:09

"emj" <emj@adresseløs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ganske vist ikke med 5 MP, men det er da også kun førstegangskøbere,
> der tror, at det er det væsentligste at få en masse MP

Hej EMJ

Det kan vi ikke blive uenige om. Men det kommer lidt an på hvilken dag vi
skriver sammen. For nogle dage er det MP der tæller herinde, andre dage er
det ikke. Som jeg selv plejer at sige, start med at tage et godt billede,
så ordner resten sig nok.
Folk har i mange år fortalt mig, F.eks at Opel Kadett er noget lort.....Tja
de fleste som siger det, har aldrig haft en, de har måske kendt en der har
haft en, som fortalte dem det. Jeg har kørt Kadett uafbrudt, siden
1979....Så havde de været noget lort, så gætter jeg på, at jeg havde opdaget
det ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Richard

Dato : 10-12-03 18:40

Benny Mortensen

> [...]
> haft en, som fortalte dem det. Jeg har kørt Kadett uafbrudt, siden
> 1979....Så havde de været noget lort, så gætter jeg på, at jeg havde opdaget

OT, men det kunne jeg nu have fortalt dig i 1985, hvor jeg købte den nye
4dørs og fik en rigtig mandagsbil: Skæve bremseskiver, flækket
toppakning, skævt monterede døre, viskere der kørte, når man trådte på
bremsen og parkeringslyset var tændt. Den slags...
....sit ry for god kvalitet, som brugsforeningsbilen fra Rüdesheim havde
optjent i 70'erne, begyndte at falme i 80'erne for endelig at falde helt
igennem i 90erne. Men godt du har været glad for din Opel

OT: Der er købere til alle typer kameraer, og hver har sin smag og
preference; men det er altså naivt at tro, at man får den samme kvalitet
hvad farvemætning, hvidbalance, skarphed og kontrast i et no-name kamera
som i et fra et kamerahus. Men derfor kan no-name kameraet godt have sin
berettigelse. Det er blot både omsonst og urimeligt at sammenligne
prisen på æbler og pærer IMHO.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-12-03 02:06

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som i et fra et kamerahus. Men derfor kan no-name kameraet godt have sin
> berettigelse. Det er blot både omsonst og urimeligt at sammenligne

Hej Richard

85'eren sprang jeg over, men det er da kedeligt, at du var uheldig at få
sådan en bil, eller bilen var uheldig at få dig, hvilken en af delene, er du
den eneste af os der ved ..
Men som du siger, der er købere til alle kameraer, og alle får forskellige
resultater ud af det. Jeg har hidtil været ganske heldig, at få gode
resultater ud af hvad jeg nu tilfældigvis havde i hånden, lige fra 0,3 Mp
og opefter. Ja selv et 2 Mp Aldi kamera. Jeg ved ikke hvordan det ville
klare sig, hvis de skulle skrive om det herinde. Det kunne jo være sjovt at
se .

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-12-03 23:46

> [...]
> optjent i 70'erne, begyndte at falme i 80'erne for endelig at falde helt
> igennem i 90erne. Men godt du har været glad for din Opel

Tja nu har jeg ikke kun haft den samme, der har da faktisk været nogle
stykker. Men igen, det er let at skrive, men den får altså svært ved at
falde af op igennem 90'erne, efter som den sidste kom i 1991. Ellers har
jeg haft 73 - 76 - 78 - 79 - 84 - 86, så at jeg sprang 85 over, skulle tages
bogstaveligt. Det gjorde jeg bevidst, da 1985 jo var første E model, og
dermed også den første model med OHC motor. Derfor forventede jeg visse
børnesygdomme, hvilket du så løb ind i. Så min 84'er, beholdt jeg i 16 år.
Men at den skulle falde helt af, op igennem 90'erne. Ja det er 100 %
sikkert den gjorde, for den sidste kom i 1991, men det kan ikke være den
models skyld, for den fungerer lige så godt som alle de andre, og jeg burde
vel vide det, efter som jeg har 2 af dem .

M.V.H.....Benny

Fra : emj

Dato : 10-12-03 19:23

On Wed, 10 Dec 2003 18:08:35 +0100, "Benny Mortensen"
<bfm@tdc<fjern>adsl.dk> wrote:

>Det kan vi ikke blive uenige om. Men det kommer lidt an på hvilken dag vi
>skriver sammen. For nogle dage er det MP der tæller herinde, andre dage er
>det ikke.

Hvis man kun har 2300 kr at ofre på et digi, så er det i alle tilfælde
ikke MP der tæller, uanset hvilken dag, det drejer sig om )

Hilsen emj

--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html

Fra : jk

Dato : 11-12-03 08:45

> Hvis man kun har 2300 kr at ofre på et digi, så er det i alle tilfælde
> ikke MP der tæller, uanset hvilken dag, det drejer sig om )

.... hmm... jeg gik faktisk ud og købte kameraet - kærresten stod i kø for
mig (de havde fået 12 stk. hjem) - ved du hvad... det tar' ganske
udemærkede billeder, jeg er meget tilfreds - kærresten som er grafiker ku'
iøvrigt konkludere, at de billeder som blev taget i 1280x960 (standard
kvalitet indstilling), var godt nok til at blive trykt i en avis (ej
magasin) - så det ik' så ringe endda, og de der grimme gule kanter som Steve
har skrevet om mht. til Toshiba pendanten, var ikke-eksisterende på Aldi
kameraet, hva' ska' jeg sige... huurraaaaaa :))

/JK

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 11-12-03 08:52

jk wrote:
> [...]
> har skrevet om mht. til Toshiba pendanten, var ikke-eksisterende på Aldi
> kameraet, hva' ska' jeg sige... huurraaaaaa :))

Det lyder da herligt. Hvordan med røde øjne? Og hvad med hvidbalancen
ved fotos med elektrisk lys? Kan du evt. lægge nogle billeder ud på nettet?

/Kjeld

Fra : jk

Dato : 11-12-03 09:06

> Det lyder da herligt. Hvordan med røde øjne? Og hvad med hvidbalancen
> ved fotos med elektrisk lys? Kan du evt. lægge nogle billeder ud på
nettet?

Jeg ka' da godt lægge nogen ud - men det blir' først i aften. røde
øjne...? - hmm, jeg tog en del billeder af vores katte, men katteøjne ka'
man vist ikke rigtig regne med :).

/JK

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-12-03 19:17

jk <DontUdare2@SPAM.me> wrote:

> Jeg ka' da godt lægge nogen ud - men det blir' først i aften. røde
> øjne...? - hmm, jeg tog en del billeder af vores katte, men katteøjne ka'
> man vist ikke rigtig regne med :).

Nej, jeg tror, de bliver grønne. Det bliver hundeøjne i hvert fald.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : emj

Dato : 11-12-03 12:54

On Thu, 11 Dec 2003 08:45:20 +0100, "jk" <DontUdare2@SPAM.me> wrote:

> [...]
>har skrevet om mht. til Toshiba pendanten, var ikke-eksisterende på Aldi
>kameraet, hva' ska' jeg sige... huurraaaaaa :))

Nu er jeg ikke specielt facineret af din grafikerkærestes mening om
fotokvaliteten, hvis hun kun har et billede på 1280x960 at vurdere det
på, men det er jo ikke 5 MP men kun 1,3 MP, som sagtens kan være i
rimelig kvalitet, hvis ellers der er masser af lys til stede.

Prøv du at tage et billede i aften - indendørs, og i fuld 5MP
kvalitet, så er jeg godtnok spændt på, om du stadig er lykkelig ejer.

Hilsen emj

--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html

Fra : jk

Dato : 11-12-03 13:00

> [...]
> Prøv du at tage et billede i aften - indendørs, og i fuld 5MP
> kvalitet, så er jeg godtnok spændt på, om du stadig er lykkelig ejer.

De billeder jeg tog var indendørs - og aften... og jeg er stadig lykkelig

/JK

Fra : emj

Dato : 11-12-03 19:11

On Thu, 11 Dec 2003 13:00:25 +0100, "jk" <DontUdare2@SPAM.me> wrote:

>De billeder jeg tog var indendørs - og aften... og jeg er stadig lykkelig

Hvad så med at vise os et af dine fremragende billder?
Hilsen emj
--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-12-03 23:55

> "emj" <emj@adresseløs.dk> skrev i en meddelelse
>
> De billeder jeg tog var indendørs - og aften... og jeg er stadig lykkelig
>

> /JK

Hej JK

Det ene ser da meget godt ud. Det andet har katten åbenbart flyttet sig,
eller autofocus har snydt dig lidt, for betrækket på stolen er jo skarpt
nok. Men jeg glæder mig til at høre mere om det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-12-03 06:50

> [...]
> på, men det er jo ikke 5 MP men kun 1,3 MP, som sagtens kan være i
> rimelig kvalitet, hvis ellers der er masser af lys til stede.

Det fortæller jo bare mere om dig, end om hende. Først og fremmest har du
åbenbart ikke læst indlægget. Eller også har du ikke forstået det. Hun
havde sagt, at kvaliteten på billedet, som var taget i 1280 * 960 var godt
nok, til at blive trykt i en avis. Det har faktisk været og er vel stadig
en meget brugt opløsning til avisfoto. Mange småfotos i aviserne var
faktisk kun optaget i 640 * 480.

M.V.H.....Benny..

Fra : emj

Dato : 12-12-03 07:35

On Fri, 12 Dec 2003 06:49:50 +0100, "Benny Mortensen"
<bfm@tdc<fjern>adsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Det fortæller jo bare mere om dig, end om hende. Først og fremmest har du
>åbenbart ikke læst indlægget. Eller også har du ikke forstået det.

Ok jo, jeg har både læst og forstået det

> Hun havde sagt, at kvaliteten på billedet, som var taget i 1280 * 960 var godt
>nok, til at blive trykt i en avis.

Det gør da ikke billederne til kvalitetsbilleder, at de kan trykkes i
en avis.

> Det har faktisk været og er vel stadig
>en meget brugt opløsning til avisfoto. Mange småfotos i aviserne var
>faktisk kun optaget i 640 * 480.

Og du mener så, at bare det tilstrækkelige antal pixels er til stede
til avistryk, så har billedet en god kvalitet????

Hilsen emj

--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html

Fra : Thomas Corell

Dato : 12-12-03 12:23

emj wrote:

> Det gør da ikke billederne til kvalitetsbilleder, at de kan trykkes i
> en avis.

Hvis kameraet kun skal bruges til billeder i avisen, så kan man da sige
at kvaliteten er i orden. At du så vil dreje udsagnet, og lægge en anden
betydning i det, må stå for din regning.

Ja, en god kvalitet til avistryk.

--
Don't waste space

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 15-12-03 03:18

On Fri, 12 Dec 2003 07:34:33 +0100, emj <emj@adresseløs.dk> wrote:

> [...]
>
>Og du mener så, at bare det tilstrækkelige antal pixels er til stede
>til avistryk, så har billedet en god kvalitet????

Hvordan har du dog tid til den debat her - har du ikke nogle fluer,
der skal voldkneppes.....

Fra : Chr. L.

Dato : 03-12-03 20:24

"Bjarne Hansen" <spamfri@nospam> skrev i en meddelelse
> inkl.. 128 mb Compact Flash kort----
> dog indtil videre i Tysk Aldi.
>
> http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm
>
> Bjarne

KULT et kamera i Lada design.,-folk vil da dø af grin hvis man hiver det op
på en ferie...

godt nok er er det 5Mpix, men et kamera er er mere end det!, prøv altid
feks et Canon eller Nikon og mærk forskellen mht funktioner og kvalitet.

Chr.

Fra : Pico

Dato : 03-12-03 22:29

Chr. L. wrote:
> "Bjarne Hansen" <spamfri@nospam> skrev i en meddelelse

> KULT et kamera i Lada design.,-folk vil da dø af grin hvis man hiver
> det op på en ferie...

Så er der da mulighed for at få nogle interesante billeder mens de dør
Intreserer det dig virkeligt hvad folk tænker ?

> godt nok er er det 5Mpix, men et kamera er er mere end det!, prøv
> altid feks et Canon eller Nikon og mærk forskellen mht funktioner og
> kvalitet.
Der kan vi ikke blive uenige, man skal prøve forskellige apperater og så
drage sin egen konklusion. Det er forskelligt hvilke behov vi har.
Pico

Fra : Chr. L.

Dato : 04-12-03 22:26

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote in message

> Så er der da mulighed for at få nogle interesante billeder mens de dør
> Intreserer det dig virkeligt hvad folk tænker ?

Næh egentligt ikke...det var mere det jeg selv ville tænke hvis jeg stod med
det i hånden...

Chr.

Fra : Richard

Dato : 03-12-03 22:47

Bjarne Hansen wrote:

> inkl.. 128 mb Compact Flash kort----
> dog indtil videre i Tysk Aldi.
>
> http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm

Hvis billedkvaliteten betyder noget, står du dig nok bedst ved at vælge
et digitalkamera fra en hæderkronet kameraproducent - ikke fra en
producent/leverandør af pc'er, printere, lommeregnere eller lignende

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK