Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Artikel - Min dag som modelfotograf 2 med ~
Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 03-12-03 01:18

Fik ok respons på min første skrivelse, så prøver igen
http://www.fotoportal.dk/artikler/min_dag_som_modelfotograf_2.aspx

Jeg høre meget gerne alt som kan gøre mig bedre som skribent og fotograf.

Til dem som vil vide lidt om "RAW - det digitale negativ" synes jeg Kristian
Nørby Larsens artikel er så god jeg gerne vil anbafale den
http://www.fotoportal.dk/artikler/raw.aspx

Jan

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-12-03 02:40

On Wed, 3 Dec 2003 01:17:44 +0100, "Jan Emil Christiansen"
<info@webmasteren.dk> wrote:

>Fik ok respons på min første skrivelse, så prøver igen
>http://www.fotoportal.dk/artikler/min_dag_som_modelfotograf_2.aspx
>
>Jeg høre meget gerne alt som kan gøre mig bedre som skribent og fotograf.

Nu kan det godt ske at jeg spørger meget dumt. Men hvad kan man bruge de
der såkaldte fotoklubber til. Er det en slags mødesteder for folk der
interesserer sig for fotografering og deslige eller er det bare studier
der lejes ud?.

Går nemlig pt og pusler lidt med en ide at springe ud som amatørfotograf
og vil da egt gerne have nogle tricks og fif med på vejen. Og hvis en
fotoklub er stedet at gå hen jamen så afsted med mig da.
Flemming Jacobsen

Fra : Max[DK]

Dato : 03-12-03 08:05

> [...]
> der såkaldte fotoklubber til. Er det en slags mødesteder for folk der
> interesserer sig for fotografering og deslige eller er det bare studier

Det er et sted hvor man mødes med andre som har samme interesse, her kan man
så:

Snakke om billeder
Laver foto konkurencer/fotorally(hvor man f.eks. har 2timer til at tage
billeder af 10 emner, som kunne være f.eks. gul, cirkel, træ osv.)
Hvis der er mulighed for det kan man evt. lave sort hvid sammen
og selvfølgelig deler erfaringer

Det er alt efter temp. om hvad man synes, jeg var i en hvor der var lige
rigelig med kaffeklub over det... men overvejer da om jeg skulle prøve en
anden.

> Går nemlig pt og pusler lidt med en ide at springe ud som amatørfotograf
> og vil da egt gerne have nogle tricks og fif med på vejen. Og hvis en
> fotoklub er stedet at gå hen jamen så afsted med mig da.

Jamen det lyder da som en god idé, off you go....

/Max

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 03-12-03 10:19

"Max[DK]" <maxses@hotmail.com> wrote in message
> Jamen det lyder da som en god idé, off you go....
>
> /Max
Jeg har heller ikke fortrudt mine små oplevelser - det er jo spændende.
Glæder mig til det ikke er teknik, men gode billeder jeg kan fokusere på.

Jan

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 03-12-03 10:18

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
> On Wed, 3 Dec 2003 01:17:44 +0100, "Jan Emil Christiansen"
> <info@webmasteren.dk> wrote:
Max har svaret dig bedre end jeg kan.
Har ikke selv prøvet en fotoklub. Var lige ved at starte i Lyngby, men det
bliver først i det nye år.
Nogle klubber / Studier vil godt leje ud en gang i mellem. På den måde spare
de lidt på deres eget budget.
Prøv at ringe til dem.
Ravage studiet er billigt i forhold til hvad man får.
Modellerne jeg finder på hotpeople.dk tager ikke penge - de vil bare have
lidt billeder.

Kan ikke huske om det var dig, der sagde det var surt man skulle logge ind
på hotpeople for at se mine links.
Enig, men det er ikke min side, så kan ikke gøre noget der. Grunde til jeg
laver links er for at folk evt kan læse mere om personen der eller selv
prøve kontakt.

vh
Jan

Fra : Mic Holm

Dato : 03-12-03 09:02

Det er nogen meget flotte billeder. Du fortæller små historier med hvert
billede, fordi opsætningen, tøjet og vinklen passer sammen, og billederne er
næsten "professionelle". Godt arbejde!

--Michael

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 03-12-03 10:12

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> wrote in message
Godt arbejde!

Takker mange gange.

Jan

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-12-03 09:43

Jan Emil Christiansen skrev:

> Jeg høre meget gerne alt som kan gøre mig bedre som skribent og fotograf.

Jeg synes du har fået lavet nogle gode billeder af Giraffen, hvorimod
billederne af Cuga ikke siger mig så meget.

Jeg er ikke mindst ret vild med alt det udtryk der kommer i
<http://www.fotoportal.dk/images/artikel_model2_5.jpg>

Som kommentar til skribenteriet: Jeg synes det er besværligt at skulle
oprette sig på hotpeople for at kunne læse dele af din artikel (og sådan
oplever jeg det egl. når jeg ikke kan følge linksne).

Jeg synes godt du må skrive mere om selve forløbet med modellen, og
samarbejdet - hvor meget der er dine instruktioner og idéer, og hvor
meget modellen selv kommer med. Hvor stor forskel er der på hvad de
forskellige modeller giver, og er der nogle af de rigtigt gode skud som
egl er modellens idé?

Det kan godt blive lidt udleverende af din kunnen, men jeg tror omvendt
det vil være langt mere appetitvækkende for andre på at prøve det med at
hyre en model for en dag . Det er her, at det ikke nødvendigvis er en
styrke for artiklen at den skrivende journalist og den arbejdende
fotograf er samme person, men jeg synes at du skal lade journalisten
skrive lidt mere

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 03-12-03 10:11

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message
> Jan Emil Christiansen skrev:

Takker for dine ord som jeg vil prøve at bruge næste gang.

vh
Jan Emil Christiansen