Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opladelige batterier til Canon A70?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 02-12-03 21:49

Hej

Canon A70 kører på 4 stk almindelige AA batterier.
Før i tiden sagde man altid at man skulle anvende almindelige batterier
(ikke genopladelige) til kameraer. Sikkert noget ifb. med blitzen og den
højere peakstrøm i almindelige batterier (mindre indre modstand).

Gælder det stadig, eller køber man opladelige AA batterier der er
specieldesignet til kameraer, eller bare dem de nu lige tilfældigvis har i
fx Silvan?

--
Venlig hilsen / Best Regards
Lars Rasmussen

Fra : KNL DtP

Dato : 02-12-03 22:01

"Lars Rasmussen" <lr@oz1hmn.nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Gælder det stadig, eller køber man opladelige AA batterier der er
> specieldesignet til kameraer, eller bare dem de nu lige tilfældigvis har i
> fx Silvan?

Jeg vil anbefale 4 stk. genopladelige 2100mAh AA NiMH batterier fra f.eks.
www.batterier.dk

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Richard

Dato : 03-12-03 22:39

KNL DtP wrote:

> Jeg vil anbefale 4 stk. genopladelige 2100mAh AA NiMH batterier fra f.eks.
> www.batterier.dk

Jep, Panasonic Pro, som batterier.dk sælger, lå sammen med GP - begge i
den daværende 2000 mAh-udgave - helt i top da c't testede AA
NiMh-batterier sidste år. Ud over høj faktisk kapacitet galdt det
batteriernes lave selvafladning og ditto indre modstand - så mon ikke
også det gælder for de nyere udgaver?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Anders Pedersen

Dato : 02-12-03 22:05

On Tue, 2 Dec 2003 21:48:49 +0100, Lars Rasmussen wrote:

> [...]
> (ikke genopladelige) til kameraer. Sikkert noget ifb. med blitzen og den
> højere peakstrøm i almindelige batterier (mindre indre modstand).
Alkaline batterier holder ikke ret lang tid i et digitalkamera.
og kan hurtig blive dyr i drift

> Gælder det stadig, eller køber man opladelige AA batterier der er
> specieldesignet til kameraer, eller bare dem de nu lige tilfældigvis har i
> fx Silvan?
Jeg ved ikke om canon laver aa baterier til dit camera.
Hvis de gør ville de nok være meget dyre.

Foreksembel koster et par batterier specielt designet til min discman 60
kr/stk.

Find nogle genopbladeliuge batterier på http://www.batterier.dk

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Chr. L.

Dato : 02-12-03 22:38

"Lars Rasmussen" <lr@oz1hmn.nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Gælder det stadig, eller køber man opladelige AA batterier der er
> specieldesignet til kameraer, eller bare dem de nu lige tilfældigvis har i

Køb et sæt 2000 mAh NiMH(4 stk) i Harald nyborg for ca kr 80,- og en
lader...

Chr.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-12-03 09:15

Chr. L. skrev:

> Køb et sæt 2000 mAh NiMH(4 stk) i Harald nyborg for ca kr 80,- og en
> lader...

Dem har jeg rigtigt gode erfaringer med i mit A70. Jeg tager typisk
flere hele kort (med jævnlig blitz, display tændt osv), dvs over 500
billeder pr opladning.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-12-03 23:41

> [...]
> (ikke genopladelige) til kameraer. Sikkert noget ifb. med blitzen og den
> højere peakstrøm i almindelige batterier (mindre indre modstand).

Beklager at måtte indrømme det, men der står faktisk rigtigt gode
oplysninger her:

http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

Iflg. dpreview skulle A70 være det digicam, af alle dem de har testet, der
kører længst på batterierne.
Og det kører langt - omkring 50 eksp. , alle med fuld flash og skærmen
tændt - på 1800 mA Duracell
( de "største" de havde i Silvan )

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på: