Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Købe CDR medier i tyskland - dansk afgift?
Fra : Lars Jakobsen

Dato : 01-12-03 21:11

Er der nogle her i gruppen der har erfaring med, hvorvidt der skal betales
afgift til staten / KODA (eller hvem det nu er der vil ekstra beskatte CDR
medier), hvis man køber en rulle CDR' i tyskland. F.eks koster 100 stk
Verbatim CDR kun hvad der svarer til kr.303,- hos TechnikDirect. Herhjemme
ville de formodentligt koste 4 gange så meget.

Erfaring / viden?

Mvh Lars

Fra : DUG_TEN

Dato : 01-12-03 21:40

Her handler vi for det meste. kommer med posten, kun tysk afgift...

http://www.cdrsite.com/

Hilsen

Henrik

http://fotogruppen.net/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-12-03 21:47

> [...]

>medier), hvis man køber en rulle CDR' i tyskland. F.eks koster 100 stk
>Verbatim CDR kun hvad der svarer til kr.303,- hos TechnikDirect.

Hvis du køber dem til privat brug, så skal der ikke betales
afgift.

Kun, hvis du vil videresælge dem, men det er jo svært at
kontrollere.
--
Knud

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 01-12-03 21:57

Der er ingen afgift til staten.
Har netop i dag modtaget 100 stk. Samsung CD-R (48X-700MB) fra B.J. Tradings
filial i Flensborg. Prisen var kr. 199,20 + gebyr kr. 12 plus forsendelse
kr. 52. Dertil kommer dansk moms, ialt kr. 329.
Find dem via B.J. Trading eller www.dk-discount.com
Venlig hilsen Jørgen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-12-03 22:02

"Jørgen Christensen" <jchrist@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Dertil kommer dansk moms, ialt kr. 329.

Du skal da ikke betale dansk moms af varer, købt i andet EU-land.

--
-Jens B.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-12-03 22:22

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev :

>Du skal da ikke betale dansk moms af varer, købt i andet EU-land.

Jo, hvis forretningen sælger for mere end DKK 288.000 til kunder
bosiddende i DK (og forretningen overholder reglerne).
--
Knud

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-12-03 09:58

> Jo, hvis forretningen sælger for mere end DKK 288.000 til kunder
> bosiddende i DK (og forretningen overholder reglerne).

Jeg var overbevist om, at man betalte moms i det land, hvor varene var købt,
beløbet underordnet. Nå, hvorom alting er, så er prisen i det konkrete
tilfælde da under DKK 288,-, også hvis fragt medregnes, så under alle
omstændigheder skal der vel ikke svares dansk moms?

--
-Jens B.

Fra : Martin K. R.

Dato : 02-12-03 10:19

> [...]
> tilfælde da under DKK 288,-, også hvis fragt medregnes, så under alle
> omstændigheder skal der vel ikke svares dansk moms?

Jamen, så lad os da tage den for 117. gang

HOVEDREGEL:
I EU betaler man moms i det land hvor varen købes (dvs. tysk moms i Tyskland
osv.).

(idiotisk) SÆRREGEL:
Hvis forretningen omsætter for mere end 288.000 kr i Danmark, skal de
opkræve dansk moms.

Det er forretningens ansvar at opkræve korrekt moms. Hvis de 'glemmer' det
på din endelige faktura, er det ikke dit problem. Du får ikke nogen
ekstraregning fra de danske myndigheder. Det er en sag mellem myndighederne
og forretningen.

Hvis du f.eks. handler hos Amazon i UK (som omsætter for mere end 288.000 kr
i Danamark), så vil du opleve at selv om en vare står til f.eks. 100 kr. på
nettet, så vil der på din faktura stå et højere beløb (forskellen mellem
engelsk og dansk moms). Amazon UK følger hermed reglerne.

Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-12-03 10:39

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, så lad os da tage den for 117. gang

Tak, mit mellemnavn er Prins Knud

> HOVEDREGEL:
> I EU betaler man moms i det land hvor varen købes (dvs. tysk moms i
Tyskland
> osv.).

Så langt er jeg med.

> (idiotisk) SÆRREGEL:
> Hvis forretningen omsætter for mere end 288.000 kr i Danmark, skal de
> opkræve dansk moms.

OK, nu forstår jeg. Jeg havde blot ikke læst Knuds svar godt nok.

Tak for info.

--
-Jens B.

Fra : Jan F.

Dato : 02-12-03 16:08

> Jo, hvis forretningen sælger for mere end DKK 288.000 til kunder
> bosiddende i DK (og forretningen overholder reglerne).

Helt korrekt er det kr. 280.000, det er kun fåtallet der overholder reglen,
mig bekendt er det kun amazon der overholder reglen, myndighederne har
åbenbart overordentlige store vanskeligheder med at kontrollere det, ellers
havde bl.a. mange af de store tyske fotobutikker "meldt" sig.

Jan F.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-12-03 22:03

Hej!

> kr. 52. Dertil kommer dansk moms, ialt kr. 329.

Mener du ikke tysk moms ??? Når man handler inden for EU som privat, betales
der moms og afgifter i afsender landet - ikke i modtagerlandet.

-Thomas

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 02-12-03 08:52

Nej, det er dansk moms 25%.