Slanketid ;-((
Fra : AEK

Dato : 02-12-03 23:44

Julen har ramt mig...til Oscars store sorg....
De plejer alle 3 rødder at få vådkost 2 xdagligt. Det blev for noget tid
siden sat ned til 1 x.

Deres tørfoder står normalt fremme, så de kan spise, når lysten/ behovet er
der.
MEN, Oscar & Tøsen, er sq blevet FOR runde om mavsen !

Så derfor har jeg taget titlen på mig : Den onde mor !
Jeps, det er MIG, Anya.
Om morgenen får de deres vådkost. Tørfoderet bliver fjernet om aftenen. Så
går natten igennem uden mad - har dog stillet ris frem - i nød
Til frokost, når jeg kommer hjem, får de stillet deres tørfoder frem.
Den bliver stående fremme til om aftenen ca. kl. 23. Da er alle 3 rødder
vågnet og har spist " natmad "

Så kort skrevet : Vådkost om morgenen.
Tørfoder kl. 12 -.23.
Om natten evt. ris.

Lyder dette dybt godnat ?

Tilde, som er spinkel af natur, får så ekstra tørfoder i køkkenet.
Oscar & Tøsen SKAL have tabt sig. Vi ved jo, hvordan fedme påvirker
mennesker.

Hilsen,
Anya, Don Oscar de la Hoya, Tøsepigen & Tildemusen.
http://dk.msnusers.com/4mbktp89e7dochtvnj452tk427/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=1

Denne mail er checket af NAV2003

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-12-03 00:11

Hej Anya

Et hurtigt blik på en rispose sagde at der er 81 %
kulhydrater i 100 gr og kulhydrater er ikke en god ting
når de skal slankes. Faktisk tror jeg at div. slankefodere ville være
væsenligt mere efffektive
hvis man mindskede kulhydraterne, istedet for at sætte fedtet ned, det har
de nemlig brug for. Det ideelle foder bør kun indholde omkring 5%
kulhydrater

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : AEK

Dato : 03-12-03 00:20

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Anya

Hej Marianne

> Et hurtigt blik på en rispose sagde at der er 81 %
> kulhydrater i 100 gr og kulhydrater er ikke en god ting
> når de skal slankes.

Jeg har ikke en dyt forstand på dette - da jeg selv er slank af natur.

> [...]
har
> de nemlig brug for. Det ideelle foder bør kun indholde omkring 5%

MEN, de får i forvejen RC Light, blandet med Hills Oral Care.
Dog vil jeg så ikke give dem ris til nødration om natten.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-12-03 00:35

"AEK" <2468@jubiimail.dk> writes:

> MEN, de får i forvejen RC Light, blandet med Hills Oral Care.
> Dog vil jeg så ikke give dem ris til nødration om natten.

Der er noget med at siamfoder også fra RC skulle indeholde meget lidt
fedt og kulhydrater og dermed være det bedste slankefoder..

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ann K

Dato : 03-12-03 01:21

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.inv> skrev i en meddelelse
> Der er noget med at siamfoder også fra RC skulle indeholde meget lidt
> fedt og kulhydrater og dermed være det bedste slankefoder..

Ved du noget mere om det der siam-foder??? er det i store gnavestykker
ligesom mcofoderet???
Ville jo så uendeligt gerne sætte Banden på et lightfoder, som _ikke_ er
lig med Hills rasende dyre produkt ;) Aske er ved at få en uklædelig
mavse - og jeg _vil_ bare ikke have endnu en fed misser
Nu har vi jo endelig mulighed for (igen) at have foder stående hele tiden -
så hvis siamfoderet er godt, så ville det da være værd at overveje, når vi
i næste uge skal på storindkøb...

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-12-03 01:55

In article <bqja51$fhd$1@sunsite.dk>, Ann K <tsarsBingo@Bongo.os.dk>
wrote:

> Ved du noget mere om det der siam-foder??? er det i store gnavestykker
> ligesom mcofoderet???

Nu har jeg selvfølgelig smidt posen væk, men jeg kan da huske, at der
er højt indhold af protein og lavt fedtindhold (ca 12% så vidt jeg
husker) Om bidderne er store? Nææh, det synes jeg ikke, det er jo
heller ikke _så_ store katte. Jeg har ikke set Maine Coon foderet, så
jeg kan ikke sammenligne.
Jeg har taget et billede af nogle af "bidderne" - og til venstre et par
sukkerknalder til sammenligning. (Jeg havde ikke den obligatoriske
tændstik...)
http://makeashorterlink.com/?O219123B6

Giver det dig en fornemmelse?

Fra : Pia J

Dato : 03-12-03 08:27

> Ved du noget mere om det der siam-foder??? er det i store gnavestykker
> ligesom mcofoderet???

JA, det er ligeså store stykker, og det virker rigtig godt. Begge
skumbananer har tabt sig, deres tandkød er bedre end på MCOfoder, Felix
kaster det ikke op og er blevet mere aktiv, Mivs klarer sig fint på det
også, selvom hun ikke var tyk. Så vidt jeg har forstået, er det faktisk mere
"light" end lightfoder. Kan kun anbefales herfra. Så er der lige Muddi - men
hun er vist udenfor pædagogisk rækkevidde. Giver jeg mindre mad, spiser hun
flere mus. Hun KAN bare ikke stoppe. Måske med tiden hun finder ud af, at
hun ikke vil komme til at sulte igen?

Jeg synes i øvrigt også vi har færre hårbolle-host efterhånden.

:Pia

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-12-03 00:40

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> writes:

> Ved du noget mere om det der siam-foder??? er det i store gnavestykker
> ligesom mcofoderet???

Nej desværre ikke, det var en oplysning jeg tilfældigt samlede op et
eller andet sted...

> Ville jo så uendeligt gerne sætte Banden på et lightfoder, som _ikke_ er
> lig med Hills rasende dyre produkt ;) Aske er ved at få en uklædelig
> mavse - og jeg _vil_ bare ikke have endnu en fed misser

Kan jeg godt forstå, problemet med mco-foder er ret meget fedt 20 %,
så jeg bruger Oral Care ved siden af også fordi mco fodret giver kaffetænder..

> Nu har vi jo endelig mulighed for (igen) at have foder stående hele tiden -
> så hvis siamfoderet er godt, så ville det da være værd at overveje, når vi
> i næste uge skal på storindkøb...

Helt sikkert men jeg kan ikke lige hjælpe mere...

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-12-03 10:50

Jeg ved at vi her på NG'en langtfra er enige når det
handler om foder, og jeg "gider" ikke en ny monsterdiskussion om det, men
blot gøre opmærksom
på nogle udsagn. Jeg ved også at det ikke altid er de
samme steder på nettet vi kommer og finder vores viden, så jeg smider et par
links med hvor man kan
få et indtryk af dr. Jean, hvis man ikke kender hende.

Dr. Jean er engang imellem gæsteskribent på Holisticat hvor hun svarer på
spørgsmål, her er et om overvægtige katte

**Lite foods rarely works for weight reduction. They
have less protein and fat, and therefor more carbs,
than even regular dry food. Ack! Carbs are the guilty
party in the vast majority of overweight cats, they can't
metabolize it for energy, so it gets stored as fat.**

Jeg ved af erfaring at der er ikke mange der skriver
hvor mange kulhydrater der er i foderet, og Dr. Jean
gav "opskriften" på hvordan man finder ud af det.

**Read the label. Subtract all the listed ingredients
from 100%, this gives you carb content. Go for food
that are less than 8% carbs (for katte der skal slankes)
The less the better. **

Det kan være noget nær umuligt at finde tørfoder der
er så lavt i kulhydrater, de kommer jo typisk fra de
billige ingredienser.

http://eattheapple.com/drjean/

http://www.littlebigcat.com/index.php?action=jean

Fra : Hanne Løvgreen

Dato : 03-12-03 12:25

Hej Marianne,

> [...]
> The less the better. **
>
> Det kan være noget nær umuligt at finde tørfoder der
> er så lavt i kulhydrater, de kommer jo typisk fra de

Tak for linkene, de er nyttige for en diabetikerkatteslave

Nogle amerikenske diabetikerkatteslaver har i øvrigt fabrikeret
oversigter over indhold i kattemad med links til producenternes sider om
foderet:
http://www.sugarcats.net/sites/jmpeerson/dryfood.html

I bunden af siden kan man klikke sig videre til dåsemad og
ikke-amerikansk mad.
Men f.eks. Hills er jo amerikansk.

Det laveste indhold af carbs i tørfoder er i øvrigt 13% i Purina DM,
diabetiker-kattemad.

Med venlig hilsen
Hanne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-12-03 13:54

Hej Hanne

Selv tak dit link er også fluks føjet til foretrukne, mine
bæster har heldigvis ikke sukkersyge-problemer, men
jeg har et par "lettere" overvægtige, som jeg "kæmper"
med udover min generelle skepsis over for tørfoderets
*lyksaligheder* så der er noget at studere / vurdere.

Du skulle vel ikke tilfældigvis vide hvad Purina DM
koster ? umiddelbart tiltaler det mig meget at der er
så højt et protein-indhold og så lavt kulhydrat.

Fra : Hanne Løvgreen

Dato : 03-12-03 21:14

Hej Marianne,

> Du skulle vel ikke tilfældigvis vide hvad Purina DM
> koster ? umiddelbart tiltaler det mig meget at der er
> så højt et protein-indhold og så lavt kulhydrat.

Nej, desværre ikke. Jeg tror faktisk slet ikke, man kan få Purina DM I
Danmark. Vi (d.v.s. Daisy ) bruger Specific FRD, og det fungerer fint.

Men vi har overvejet at skifte til det nye Royal Canin Diabetic DS 46:
Protein 46%; fedt 12%; aske 6,5%; fibre 5,6%; calcium 1%; fosfor 0,9%;
stivelse 17%; sukker 1,9%; og 9,1% kulhydrater.
Det fås dog kun i 0,4 kg og 1,5 kg poser, pris ca. henholdsvis kr. 45,-
og
kr. 145,-
http://www.royalcanin.dk/default.asp?pageID=7035&lang=da

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-12-03 00:34

"AEK" <2468@jubiimail.dk> writes:

> Julen har ramt mig...til Oscars store sorg....

> MEN, Oscar & Tøsen, er sq blevet FOR runde om mavsen !

Plejer det ikke først at være efter nytår...:-?
Det med slankekure mm..

> Så derfor har jeg taget titlen på mig : Den onde mor !
> Jeps, det er MIG, Anya.

Stakkels misser, sidder her og har helt ondt af dem, tænk at bo hos
dig som sulter dem...
Det havde jeg dog aldrig regnet med...*S*

Lige så stor var min forbløffelse over at Tilde, må rode
Husker noget om rengøringsvanvid hos jer, selv støvkornene var rettet
ind til højre...*GG*

> Hilsen,
> Anya, Don Oscar de la Hoya, Tøsepigen & Tildemusen.

Jeg sender min dybeste medfølelse til de stakkels misser.
Og Anastacia sender et spinbrum til dig, fordi du har det ligesom
hendes slave. Den slanke linie skal holdes..*spinn*

Fra : AEK

Dato : 03-12-03 12:44

> Plejer det ikke først at være efter nytår...:-?
> Det med slankekure mm..

Jeps - men her vi forud tiden *G*

> Stakkels misser, sidder her og har helt ondt af dem, tænk at bo hos
> dig som sulter dem...
> Det havde jeg dog aldrig regnet med...*S*

*LOL* - prøv lige at give mig dårligere samvittighed, end jeg allerede
har....
Prøv du at have Oscars øjne hængende på en, fordi at skålen er pist væk !
*G*

> Lige så stor var min forbløffelse over at Tilde, må rode
> Husker noget om rengøringsvanvid hos jer, selv støvkornene var rettet
> ind til højre...*GG*

Tro mig, Tilde og hendes rodebutik stikker mig i øjnene , HVER gang jeg
kommer ind i comperrummet *G*
MEN hun storelsker sin butik- og den får MASSER af bank og hyl *G*
Hver gang hun finder noget nyt papir, bliver det troligt slæbt ind i
butiken - for at senere at blive slæbt lige uden for åbningen og ødelagt i
tusinde stykker !!!!
Så kan jeg få lov til at støvsuge for damen !

Og du husker ganske rigtigt, henrik - jeg kan godt lide,at der er ryddet op
)))

Hilsen,
Anya og de lokale gangstere

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-12-03 00:37

> [...]

> har....
> Prøv du at have Oscars øjne hængende på en, fordi at skålen er pist væk !

Sorry...

> [...]
> tusinde stykker !!!!
> Så kan jeg få lov til at støvsuge for damen !

Ja, hvad man ikke gør for de kære små..
Og bortset fra oprydningen efter dem er det jo ganske sjovt at
iagttage alt det sjov de får ud af sådan noget

> Og du husker ganske rigtigt, henrik - jeg kan godt lide,at der er ryddet op
> )))

Jeg kan lide system i rodet - ikke helt det samme - Min opfattelse af
ryddet op er diametralt modsat din, her bor et levende menneske som
bestemt ikke lider af rengøringsvanvid...*GGG*
Men det er nu rart når der er rent i hele huset - de to gange om året
det sker...;-/

Fra : Charlotte

Dato : 03-12-03 16:30

Hey

Jeg vil starte med at sige, at jeg da sagtens kan forstå, at det bare er SÅ
træls for dem, der har misser, der tigger hele tiden og som vil æde det hele
og sådan...

Men for pokker da....vier åbenbart i en ret underlig situation, for vi har
to totalt u-lækkersultne katte... De GIDER ikke spise/prøve/smage noget som
helst, og de gider absolut heller ikke plage (kun Luffe, hvis det er
rejer)....

Det er altså møg-træls at man slet ikke føler, man kan forkæle dem med nogle
sjove ting - altså *gg*

--
KH
Charlotte