Vi har også født.. for tidligt :-|
Fra : Ida

Dato : 02-12-03 22:11

Dark Delight, kaldet Aya, var sat til på lørdag, men har i dag, indtil nu,
født 4 killinger.
De to fandt jeg desværre livløse - den ene i hinde og en Aya havde lagt sig

Jeg sidder nu med 2 små bitte killinger stoppet ned i BH´en, så de kan få
varme - Aya er førstegangsmor og kan ikke helt hitte ud af det.
De to bette kræ vejer 80 og 49 gram, har fået en lille smule erstatning og
er pænt aktive - krydser alt jeg kan for de små *s*
Aya har stadig flere killinger i sig og jeg er udvalgt til at være den
eneste der dur, så jeg må tilbage til fødekassen - har I nogle fingre i
overskud, så kryds dem for de små *s*

Ida

--
CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Charlotte

Dato : 02-12-03 22:25

Hej Ida

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev i
> [...]
> Aya har stadig flere killinger i sig og jeg er udvalgt til at være den
> eneste der dur, så jeg må tilbage til fødekassen - har I nogle fingre i

Ååååh nej....jeg krydser alt, hvad krydses kan og håber, ønsker og sender de
bedste tanker til jer....

--
KH
Charlotte

Fra : Louise Viborg

Dato : 02-12-03 22:23

Hej Ida!
Det var dog trist Håber det går fremad med de små!
Den med BH'en må jeg huske hvis jeg kommer i den situation (7-9-13)
Krydser alt hvad krydses kan

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Charlotte

Dato : 02-12-03 22:35

Hey Louise....

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i

> Den med BH'en må jeg huske hvis jeg kommer i den situation (7-9-13)

Måske man skal overveje at være forberedt (selv om man ikke håber at komme i
den situation) og købe en BH nummeret større end normalt

Håber det er godt og hjælper de små...

--
KH
Charlotte

Fra : Louise Viborg

Dato : 02-12-03 22:36

On Tue, 2 Dec 2003 22:35:09 +0100, "Charlotte"
<charlotte@fjerndetteskovkatten.dk> wrote:

>Måske man skal overveje at være forberedt (selv om man ikke håber at komme i
>den situation) og købe en BH nummeret større end normalt

L: Yepz, og med god push-up så de små kan holde varmen

Fra : Charlotte

Dato : 02-12-03 22:44

> L: Yepz, og med god push-up så de små kan holde varmen

Hmmmmmmmmm......hvis den endda er med push-up så skal den da være to numre
for stor *ggg*

Et eller andet sted er det jo p.... ligemeget om det er i sutskoene, bare de
kan holdes varme og de kan få noget at leve af...... *krydser sutskoene
også....*

--
KH
Charlotte

Fra : Louise Viborg

Dato : 02-12-03 22:55

On Tue, 2 Dec 2003 22:44:05 +0100, "Charlotte"
> [...]

>kan holdes varme og de kan få noget at leve af...... *krydser sutskoene

L: Helt enig

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 23:00

Louise Viborg skrev i <news:2b1qsv4ek3f4o205i0l6o0gh7u10f3uc0d@4ax.com,>:

> L: Yepz, og med god push-up så de små kan holde varmen

Eller en bøjle-bh - en mini-killinge-radiatorseng

Jeg krydser fingre og tæer får de små!
--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Charlotte

Dato : 02-12-03 23:08

Hey Lotte...

"Lotte M" <post(at)lotte-m.dk> skrev i

> Eller en bøjle-bh - en mini-killinge-radiatorseng
>
> Jeg krydser fingre og tæer får de små!

Årh ja, hvor en god en....den var lige rigtig god at gå i seng på...og tænke
positive tanker....

Ida....du har vist vores allesammens varmeste tanker til de små. Bare de
tilsammen kunne varme og hjælpe de små.

--
KH
Charlotte

Fra : Birgitte

Dato : 02-12-03 23:34

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Aya har stadig flere killinger i sig og jeg er udvalgt til at være den
> eneste der dur, så jeg må tilbage til fødekassen - har I nogle fingre i

Hej Ida
Uhhhh jeg kender det kun alt for godt, har gennemlevet det et par gange med
Hot Patootie.
Jeg krydser virkelig finger for dig.
Jeg synes nu at du skal forsøge dig med en varmepude eller et par fyldte
flasker med varmt vand, og så lægge killingerne direkte derpå.
Menneske temperatur og kattetemperatur er ikke ens.
Katte skal holdes ved en højre temperamtur højere.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-12-03 23:42

In article <bqivda$c97$1@sunsite.dk>, Ida
<mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> wrote:

> Aya har stadig flere killinger i sig og jeg er udvalgt til at være den
> eneste der dur, så jeg må tilbage til fødekassen - har I nogle fingre i
> overskud, så kryds dem for de små *s*

Vi krydser fingre, tæer, poter, haler og knurhår.. både for de endnu
ufødte og dem i BH'en *ss* - og for missemor og dig

Fra : Ida

Dato : 03-12-03 00:02

Klipper lige det hele væk

Tak for alle de krydsede fingre, tæer og sutsko - det er rart at tænke på
*S*

BH-tricket kunne nok godt udføres på mere elegant vis *G* Men gode råd var
dyre; to iskolde bette kræ og første tanke var at stoppe dem ned i varmen -
de har nu fået lammeskind over en varmedunk, som jeg må stå op og fylde et
par gange i nat.. jeg får alligevel ikke sovet meget, for fødekassen fylder
det meste af min side af sengen *G*

Ida

--
CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Jan Holm

Dato : 03-12-03 00:24

Ida wrote:
> [...]
> råd var dyre; to iskolde bette kræ og første tanke var at stoppe dem
> ned i varmen - de har nu fået lammeskind over en varmedunk, som jeg

Aldi har for tiden nogle elektriske varmetæpper til 89,- mener jeg.
Måske skal du overveje at ligge det under en kasse måske med et
tæppe over. Ved ikke hvor meget strøm der er i sådan en fætter, men
ok de har nok ikke de store kløer endnu. Der står sikkert noget om
brugen af det på kassen.

Mvh
Jan Holm

Fra : Tournesol

Dato : 03-12-03 08:05

hejsa

Tillykke med de små

> [...]
> må stå op og fylde et par gange i nat.. jeg får alligevel ikke sovet
> meget, for fødekassen fylder det meste af min side af sengen *G*

man kan købe sådan en elektisk varme plade som ikke bliver varmer end at
killingerne med et tæppe over kan ligge på den jeg er helt sikker på du kan
få den i grovareforretninger den kan også bruges til kyllinger.

Håber de klare den !!!!

spin Henriette.
--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Kate

Dato : 03-12-03 18:56

Ida, hvordan går det med killingerne nu og hvor mange endte i op med.
Håber på gode tidender.
og forresten, tillykke.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ida

Dato : 03-12-03 21:26

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> Ida, hvordan går det med killingerne nu og hvor mange endte i op med.
> Håber på gode tidender.
> og forresten, tillykke.
>
> --
> Kate

Hej Kate og alle I andre *s*

Det går godt med de små og der er kommet endnu en i løbet af natten - større
end de andre. Jeg krydser stadig alt for at de overlever, men håbet bliver
større for hvert måltid og hver time *s*

De ligger stadig med vandflasker for at holde varmen og jeg forsøger at
finde et alternativ - Henriette.. hvad er det for en varmeplade du snakker
om, har du måske et link eller andet ?
Jeg ved der findes en tallerkenformet 'fidus' der kan lægges i mikroovnen og
derefter holde varmen i ca 12 timer - kender nogen den ? Jeg vil nemlig
helst undgå noget med elektricitet *s*

Der er stadig iht én killing i Aya, så jeg er noget spændt på at se, hvor
mange fødselsdatoer der skal på stamtavlerne *G*

Ida

--
CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-12-03 22:55

In article <bqlgsd$2vf$1@sunsite.dk>, Ida
> [...]

> derefter holde varmen i ca 12 timer - kender nogen den ? Jeg vil nemlig

Yep, sådan nogen har jeg De virker fortrinligt i en kold
transportkasse, f.eks. Men pas på, de bliver meget varme fra start af
og skal pakkes godt ind i håndklæder eller sådan noget. Men så er det
osse et hit
Jeg har købt mine i England her:
http://makeashorterlink.com/?W21E525B6
Men jeg ved at Lene Houe (Felismir) osse har dem: http://www.felismir.dk

Og til lykke med efternøleren

Fra : Ida

Dato : 03-12-03 23:39

--
"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og til lykke med efternøleren
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hejsa Ann *s*

Sig du bare tillykke med de 2 efternølere, for jeg har lige fundet endnu en
levende killing - og en død desværre - under ungernes seng *s*

Det var så 7 killinger og jeg håber det var dem alle..jeg kan iht ikke
umiddelbart mærke flere i hende.

Tak for linket og henvisning til Lene - jeg mente nok at have set den på en
dansk side..må have den bestilt med det samme *s*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-12-03 01:22

In article <bqlom5$fnt$1@sunsite.dk>, Ida
<mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> wrote:

> Sig du bare tillykke med de 2 efternølere, for jeg har lige fundet endnu en
> levende killing - og en død desværre - under ungernes seng *s*

Uha - det kan da ikke være rart sådan ligefrem at finde dem ved et
tilfælde

> Det var så 7 killinger og jeg håber det var dem alle..jeg kan iht ikke
> umiddelbart mærke flere i hende.

Til lykke med dem alle sammen, så

> Tak for linket og henvisning til Lene - jeg mente nok at have set den på en
> dansk side..må have den bestilt med det samme *s*

Jeg tror faktisk ikke den er på www.siden, men derimod i det katalog
hun sender hjem til én på opfordring. Men hvis du sender en mail ordner
det sig nok

Fra : Tournesol

Dato : 04-12-03 07:16

Godmorgen

Min internet røg igår
Så derfor er jeg først på nu

> Det går godt med de små og der er kommet endnu en i løbet af natten -
> større end de andre. Jeg krydser stadig alt for at de overlever, men
> håbet bliver større for hvert måltid og hver time *s*

Det lyder posiktivt håber det bedste

> De ligger stadig med vandflasker for at holde varmen og jeg forsøger
> at finde et alternativ - Henriette.. hvad er det for en varmeplade du
> snakker om, har du måske et link eller andet ?

kig her
http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=864

Mine killinger lå så lammeskin ,og varme under skinet, efter de blev født
der gik 2 dage efter de var blevet født før yellow fandt ud af hun var mor
,nu er hun næsten irriterende pylret

> Jeg ved der findes en tallerkenformet 'fidus' der kan lægges i
> mikroovnen og derefter holde varmen i ca 12 timer - kender nogen den
> ? Jeg vil nemlig helst undgå noget med elektricitet *s*

nej den kender jeg desværre ikke .

> Der er stadig iht én killing i Aya, så jeg er noget spændt på at se,
> hvor mange fødselsdatoer der skal på stamtavlerne *G*

>hæhæ< ja det bliver nogle sjove tavler >grin<

Spin Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Stine Hilskov

Dato : 04-12-03 19:21

Hej Ida.

Jeg sad og kom til at tænke på, om ikke du kunne bruge sådan en varmelampe
som man bruger til små nyfødte grise i landbruget?
Det er en elektrisk pære som er rød.
Man sætter den bare i en lampe. Jeg kan ikke huske, hvor vi købte pærerne
(er vokset op på en gård). Men i en grovvare tror jeg (dlg ell. lign).

Hilsen Stine

Fra : Ida

Dato : 04-12-03 20:45

--
"Stine Hilskov" <stine.nordlundSLET@DETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Man sætter den bare i en lampe. Jeg kan ikke huske, hvor vi købte pærerne
> (er vokset op på en gård). Men i en grovvare tror jeg (dlg ell. lign).

Hej Stine *s*
Tak for rådet Jeg kender godt varmelamperne, har brugt dem til
kyllinger, men til killinger tør jeg ikke - den bliver brændende varm,
selvom der er net for.. ved ikke om det er mig der er en kylling her *G*
Jeg har skrevet til Lene og bedt om info omkring Snuggletingen - det er vist
så vildt jeg tør gå

Alle 4 killinger har det stadig godt - nogle spiser mere end andre, men det
går fremad.. når vi når over weekenden tør jeg håbe sådan rigtigt, men hvor
er det hårdt med flaskebørn *s*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Pia J

Dato : 05-12-03 09:53

Man kan også i fx jagtbutikker få nogen små poser til at lægge i handsker og
støvler, så de burde ikke blive for varme. Det er godt nok
engangsfornøjelser, de holder vist 10-12 timer. Man skal bare ryste dem
eller noget, så bliver de aktiveret, ligesom de isposer vi plejer at bruge
til hesteben/idrætsskader, hvor der sker en eller anden kemisk reaktion når
man knuser indholdet.

:Pia

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-12-03 12:02

Pia J wrote:
> [...]
> at bruge til hesteben/idrætsskader, hvor der sker en eller anden
> kemisk reaktion når man knuser indholdet.

det minder mig om at jeg lige har kigget det nye OBH Nordica katalog
igennem..... der havde de nogle lignende varmepuder som indeholdt en
gelemasse og en metalklips eller sådan, og når man så lige klikkede med
metallet blev gele'en varm i op til 90 minutter......
de kunne vist fås i to størrelser....... to små til at have i lommerne, til
at varme sko op eller lign til omkring 80 kr, og en stor som man feks kunne
bruge til at sidde med i lænden til omkring 250 kr....

kik her: http://www.obh.dk/Products/Product.asp?ProductNo=4045
og her: http://www.obh.dk/Products/Product.asp?ProductNo=4046

--
Knus, Sabina.
"What you know you can't explain. But you feel it. You've felt it your

Fra : Ida

Dato : 05-12-03 12:39

--
"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kunne
> bruge til at sidde med i lænden til omkring 250 kr....

Hej Pia og Sabina *s*

Det er guld værd med alle de inputs og idéer jeg får her
De 2 OBH varmepuder holder desværre ikke varmen lang tid nok, max 90
minutter, men jeg vil finde en jagtbutik og høre om de har den slags som du
Pia snakker om - 10 til 12 timer lyder godt, selvom det kan blive en dyr
fornøjelse, så ofrer jeg det gerne *s*
Vi kører stadig på 1½ liters flasker med varmt vand og de holder vel en 4
timers tid.
Jeg har bestilt Snuggle Safe hos Lene, men der går mere end en uge før jeg
har den.

Jeg har også været på jagt efter en pude fyldt med (boghvede?)skaller, som
jeg synes at have set engang - den skulle også kunne gå i microovnen, men
jeg ved ikke hvor lang tid den holder varmen.

Det er stadig mig der er killingernes mor. Aya lå rent faktisk med den
største af dem igår, den fik en tår bryst og en gang nus, men hun nægter at
ligge der, hvis ikke jeg ligger ved siden af og både snakker og nusser
hende - jeg fik læst meget bog *G*
Håber de små snart er så stærke at de alle kan 'knappes' på hendes patter
*s*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Tournesol

Dato : 05-12-03 13:17

hejsa

> [...]
> (boghvede?)skaller, som jeg synes at have set engang - den skulle
> også kunne gå i microovnen, men jeg ved ikke hvor lang tid den holder

dem laver min mor så du skal være velkommen til at kontakte mig så skal jeg
formidle dig viddre.
Mine kontakt oplysninger står på min web
Jeg kan ikke huske hvor langt tid de holder varmen men jeg brugte dem til
mine killinger til at starte med.

> [...]
> snakker og nusser hende - jeg fik læst meget bog *G*
> Håber de små snart er så stærke at de alle kan 'knappes' på hendes

De først 2-3 døgn efter yellow var blevet mor måtte af af os være der inde
med henne eller nægtede hun at være hos killingerne i dag er hun er rigtig
pyllermor ,næsten for pylret, og de er 3 uger gamle idag
Jeg håber at din missemor også finder ud af at være mor

Spin Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Birgitte

Dato : 05-12-03 18:17

> [...]
> hende - jeg fik læst meget bog *G*
> Håber de små snart er så stærke at de alle kan 'knappes' på hendes patter

Hej Ida
Jeg føler med dig,- det er hårdt at være "missemor". Jeg bruger nu altid
flasker med vand...det er nemt og billigt, og fungere efter hensigten.
Fordelen ved at holde de små varme er jo, at de ikke skal bruge energi på at
holde varmen, men i stedet bruger den energi de får indenbords til at vokse
i..
Det ser ud til, at de vokser fint og nok skal klare sig.
Endnu engang held og lykke.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ida

Dato : 05-12-03 18:42

--
"Birgitte" <birgitteNOSPAM@truetrust.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vokse
> i..
> Det ser ud til, at de vokser fint og nok skal klare sig.

Hej Birgitte *s*

Jep, det er hårdt, men jeg gør det gerne, hvis bare det hjælper
Jeg har bøjet mig og købt en varmepude, sådan har jeg længe ønsket mig selv,
men været for nærrig - men nu er det til misserne og en helt anden sag..
utroligt altså *G* Jeg er dog stadig panisk med hensyn til elektriske dimser
og kattene, så jeg spæner nu endnu oftere frem og tilbage til kassen og
tjekker.
Henriettes boghvedeskallepude kunne desværre ikke holde varmen mere end en
time, så det bliver varmepude til min Snuggle Safe kommer med posten - Lene
var så sød at sende mig den hun bruger til fremvisning *s*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Ida

Dato : 05-12-03 21:41

Hej alle *s*
Så døde den ene af drengene
Jeg vidste det ville gå den vej, for han har ikke villet spise ordentligt og
blev mere og mere slap at se på, men trist er det alligevel ;-(
Resten kæmper stadig og det samme gør jeg

Ida
--
CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : dpl

Dato : 05-12-03 21:57

Ida wrote:
> [...]
> blev mere og mere slap at se på, men trist er det alligevel ;-(
> Resten kæmper stadig og det samme gør jeg

Det var da desværre en trist nyhed. Jeg håber de andre klarer det! Vi
følger i hvert fald din kamp for de små her fra sidelinien, og trykker
alle vores tomler og poter for, at mislingerne klarer skærerne!

Hilsen Dorthe ( - og hele banden)

Fra : Kate

Dato : 06-12-03 17:31

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> wrote in

> Så døde den ene af drengene

Øøøvvvv, hvor trist. Håber resten er stærke nok til at overleve.

Fra : Ida

Dato : 06-12-03 23:13

--
> "Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> wrote in

> Øøøvvvv, hvor trist. Håber resten er stærke nok til at overleve.

> [...]

Hej Kate *s*
Det var de desværre ikke - de to sidste døde i dag, det er mere end trist,
men jeg ved jeg har gjort alt der står i min magt.
Hende Moder Natur er en tung dame at danse med og hun plejer at få det som
hun vil have det - pokkers uretfærdigt kan vi tit mene, men jeg vælger at
tro, at der var en mening med det.

Jeg har valgt, at Aya skal parres igen, men ikke før jeg har en anden hunkat
parret først. Kan Aya heller ikke denne gang tage sig af de små, så er
kastrering desværre den vej det må gå.
Ayas mor blev selv flasket op og har ikke været den perfekte mor de første
gange hun havde killinger, så hvor skulle Aya lære det fra ?
Men hun får chancen igen - hun er en skøn, smuk kat og har meget at give *s*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Kate

Dato : 07-12-03 01:48

> Det var de desværre ikke - de to sidste døde i dag, det er mere
> end trist, men jeg ved jeg har gjort alt der står i min magt.

Vil det sige at alle 7 killinger døde?
Det var dog trist. Men du har ret, der er nok en mening selvom den kan
være mere end almindeligt svær at få øje på.

Håber Aya kan få et nyt kuld senere som hun kan og vil passe.

Fra : Birgitte

Dato : 07-12-03 10:48

> [...]
> gange hun havde killinger, så hvor skulle Aya lære det fra ?
> Men hun får chancen igen - hun er en skøn, smuk kat og har meget at give

Hej Ida
Jeg føler med dig,- det er så hårdt for sjælen.
Jeg har selv prøvet det et par gange på samme hunkat,- og desværre døde alle
killingerne også.
Killinger der er født for tidlig har jo ikke udviklet lungefunktionen
rigtigt,- og det er lidt en dum ring, for faktisk skal de tage på for at
leve, men tager de på kan lungerne ikke følge med
Selv 2 dage født for tidlig kan være fatalt for killinger.
Min længest levende killing født ca 5 dage for tidlig blev 12 dage gammel.
Dit valg med neutralisering af Aya hvis hun næste gang ikke selv tager vare
på killingerne, synes jeg er en rigtig god ide.
Vi valgte at gøre det samme med vores hunkat.
Held og lykke.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-12-03 16:11

In article <bqtk9t$jpp$1@sunsite.dk>, Ida
<mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> wrote:

> Det var de desværre ikke - de to sidste døde i dag, det er mere end trist,
> men jeg ved jeg har gjort alt der står i min magt.

Årh Ida - det gør mig ondt...

Men i det mindste har du da ikke en hunkat nu, der sørger, hvis jeg har
forstået det rigtigt... :-/

Fra : Ida

Dato : 07-12-03 19:32

--

> [...]
> forstået det rigtigt... :-/
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hej Kate, Birgitte og Ann *s*

Tak for jeres søde ord

Ja, alle 7 killinger døde desværre og de var altså små mange af dem. Aya er
muligvis parret over to gange - ved der er forskellige teorier omkring det,
men et spring på 49 til 102 gram er meget og som Birgitte siger, så kan
lungerne ikke følge med og det vidste jeg jo godt, men kunne ikke bare lade
stå til *s*
Aya kastede sin kærlighed på min sidst ankomne killing Hyacint, så jeg tror
nok moderfølelserne kan findes frem, nu må vi se *s*

Der er både gode og mindre gode sider ved at opdrætte - de hører alle sammen
med.

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk