Kat i løbetid - Hunden efter den
Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 01-12-03 18:14

Hejsa NG

Vi passer en hund for mine forældre (svensk/dansk gård hund) og katten er i
løbetid
Hunden er en han hund med stort H, Den forsøger sig med katten og her kommer
spørgsmålet så : Kan der ske noget ved det ?

Der kan vel ikke komme "hundekillinger ud af det ?

Erik og Maj

Fra : Jokerman

Dato : 01-12-03 18:39

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kommer
> spørgsmålet så : Kan der ske noget ved det ?
>
> Der kan vel ikke komme "hundekillinger ud af det ?

Nej, det kan der ikke ske noget ved. Hunde og katte er genetisk forskellige,
så der vil ikke komme noget afkom ud af dette. Det virker dog til at være en
lidt underlig opførelse fra hundens side, men dyr er mærkelige og det er
derfor vi elsker dem.
Hilsen Jokerman

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 01-12-03 18:52

"Jokerman" <h.soerensen@DELETETHISthiemer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> lidt underlig opførelse fra hundens side, men dyr er mærkelige og det er

Well hunden gør samme nummer hjemme ved mine forældre der er det dog på en
gammel kastreret hankat, Som iørigt er dens bedste ven

Erik Elbarto

Fra : Freedom

Dato : 01-12-03 18:52

> [...]
en
> lidt underlig opførelse fra hundens side, men dyr er mærkelige og det er

Nej, det er rigtigt, intet kommer der ud af dette!!!!

Men min hunhund parre alle mine katte, det er dominans og har ikke noget med
sex at gøre! Mon ikke det er det samme!

Iben

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 01-12-03 19:02

"Freedom" <whoknows@onca.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Nej, det er rigtigt, intet kommer der ud af dette!!!!
>
> Men min hunhund parre alle mine katte, det er dominans og har ikke noget

Tror jeg ikkefor den er føst begyndt på det idag hvor katten den oss er
begyndt på dens løbetid

Erik Elbarto

Fra : Battlefield´s

Dato : 01-12-03 19:00

> [...]
> være

> med

> Tror jeg ikkefor den er føst begyndt på det idag hvor katten den oss er

Hej
Vores hunde (hanhunde) har altid været meget interesseret i vores hunkatte
når disse var i løbetid. Der må være et eller andet, der minder hundene om
en tævehunds duft.
Men så længe kat og hund hygger sig sker der jo ikke noget ved det og så har
man da fred for hunkattens skrigeri så længe.
Hilsen Vibeke

Fra : Stine Frandsen

Dato : 01-12-03 20:12

Hej.
Her er det et sikkert tegn på at min tæve er ved at komme i løb, når hun
prøver at parre Tarzan ( min kastrerede hankat ) :))

Men en lille "tanke" : Kan hanhunden ved et uheld "ramme plet" må det jo
nok forventes at gøre skade på hunkatten. Ved faktisk ikke om det kan ende
så uheldigt. Nogen der ved noget om det ????

Stine

Fra : Charlotte

Dato : 01-12-03 20:23

Hej Stine

"Stine Frandsen" <xsantippe@mail.dk> skrev i news:bqg3oo$f46$1@sunsite.dk...
> Men en lille "tanke" : Kan hanhunden ved et uheld "ramme plet" må det jo
> nok forventes at gøre skade på hunkatten. Ved faktisk ikke om det kan ende
> så uheldigt. Nogen der ved noget om det ????

Hmmmm...ikke hvad angår hanhunde - men jeg kom faktisk til at tænke på netop
dette fænomen, da jeg fornyligt læste en artikel i Berlingske:
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=378820:fid=100100032/

Puha....det får ens tanker et sted hen, hvor man ikke ønsker dem...

--
KH
Charlotte

Fra : Stine Frandsen

Dato : 01-12-03 20:44

Hej

Stakkels los.
Tror aldrig jeg kommer til at forstå, at der er mennesker der "bare" sætter
deres dyr ud på den måde når de er trætte af dem :(

Stine

Fra : Charlotte

Dato : 01-12-03 21:04

Hej Stine

"Stine Frandsen" <xsantippe@mail.dk> skrev i news:bqg5le$etj$1@sunsite.dk...

> Stakkels los.
> Tror aldrig jeg kommer til at forstå, at der er mennesker der "bare"
sætter
> deres dyr ud på den måde når de er trætte af dem :(

Øh ja - men jeg tænkte nu mest: stakkels huskatte:
Citat fra Berlingske:
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=378820:fid=100100032/

"I Stenderup Skovene i Sønderjylland huserer en anden los på syvende år,
hvor den nedlægger rådyr på stribe, og hvert forår, når amorinerne er i
luften, nærmest voldtager områdets huskatte.

»Den vilde los søger ud i villakvartererne, når hun er i løbetid i marts,
men huskattene er jo kun en femtedel af lossens størrelse, og bliver derfor
efterladt ilde tilredte,« siger vildtkonsulent Bent Juncker-Hansen fra
Haderslev Skovdistrikt."

--
KH
Charlotte

Fra : Kate

Dato : 01-12-03 22:45

"Charlotte" <charlotte@fjerndetteskovkatten.dk> wrote in

> sætter
>
> Øh ja - men jeg tænkte nu mest: stakkels huskatte:

Tja, jeg synes selvfølgeligt også det er det er synd for kattene, men
at sætte tamme dyr "fri" er dog noget jeg aldrig kommer til at forstå,
det er jo ikke til dyrenes bedste når nu de ikke kan klare sig i det
fri det er jo almindeligt kendt.
Men dog synd at lossen blev skudt for den er jo uden skyld i den
situation nogle dumme mennesker har sat den i

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Freedom

Dato : 02-12-03 10:39

> [...]
> Men dog synd at lossen blev skudt for den er jo uden skyld i den
> situation nogle dumme mennesker har sat den i

BØLGE BØLGE....er bare så enig, det er totalt vanvittigt at have tamme dyr
som katte rendende rundt med fare for deres liv.....tænker ex. på den
epidimi der er af calicivirus (for ikke at tale om at blive kørt ihjel,
killinger som ingen vil have osv.....), hvis man ikke havde alle de vilde
katte og fritløbende katte, mon ikke man nemmere kunne få bugt med alle de
virus lidelser vi kæmper med!!!

Nå......jeg fortabte mig vist;)

Iben