Kønsmoden hankat?
Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 01-12-03 13:15

Hejsa NG

Jeg har en lille han-misser ( 7 mdr ) og en lidt ældre hun-misser (1 år og 4
mdr) som lever meget dejligt sammen.
Men her de sidste dage har de været lidt "hidsige" og har til tider jagtet
hinanden med store brøl og hvæs. Er det fordi den lille er ved at være
kønsmoden og nu tænker på damer? Det skal lige siges at den store er
sterilisret så der sker jo ikke ngoet ved det men jeg har det lidt dårligt
når de hvæser så meget af hinanden.
Det er meningen at han snart skal kastreres men man vil naturligvis gerne
lige have julen overstået.

Misserne kan iøvrigt ses under www.peggy-sue.dk under katte.

På forhånd tak for hjælpen.

Peggy-Sue

Fra : Camilla Baird

Dato : 01-12-03 14:54

On 01/12/03 13:14, in article
3fcb30ae$0$95043$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Peggy-Sue Rønnow"
<psr.fjern@dpnet.dk> wrote:

> [...]
> når de hvæser så meget af hinanden.
> Det er meningen at han snart skal kastreres men man vil naturligvis gerne

Ja, jeg tror, hankatten er kønsmoden og interesseret i damer og i at stifte
en anden rangorden. Kastrer ham og freden skulle ganske hurtigt blive
genoprettet.
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 01-12-03 19:30

> [...]
> når de hvæser så meget af hinanden.
> Det er meningen at han snart skal kastreres men man vil naturligvis gerne

Hvis det er pga penge at i gerne vil have overstået julen først, kan jeg
godt forstå det. Udover det, så er der absolut ingen grund til at vente.
Han er ovenpå igen samme aften eller måske dagen efter turen til dyrlægen,
og i vil sandsynligvis mærke roen sprede sig meget hurtigt efter.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 02-12-03 11:45

jeps det er pga af penge.. ikke at vi ikke har råd men jeg synes altid der
kommer lidt ekstra der skal betales i julemåneden.. så derfor venter vi til
januar :)

Tak til alle for jeres råd.

Fra : Pia J

Dato : 02-12-03 12:18

"Peggy-Sue Rønnow" <psr.fjern@dpnet.dk> wrote in message
> [...]
> kommer lidt ekstra der skal betales i julemåneden.. så derfor venter vi

Min dyrlæge har altså ikke noget imod at give lidt kredit - nu er jeg også
kommet der lidt rigeligt det sidste halve år, så jeg betaler sjældent når
jeg går, de samler bare sammen til de synes det er tid til at sende en
regning. Mon ikke du kan lave en lignende aftale? Hvis først han begynder at
strinte kan det være bøvlet at få ham til at holde op...

:Pia

Fra : Kate

Dato : 01-12-03 22:38

Hej Peggy-sue,

Ja, det kunne meget vel tænkes han er ved at være kønsmoden. Min egen
yngste viste tegn på kønsmodning allerede da han var omkring 5 mdr.
gammel, så ja, få ham kastreret hurtigst muligt.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Birgitte

Dato : 02-12-03 12:23

"Peggy-Sue Rønnow" <psr.fjern@dpnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når de hvæser så meget af hinanden.
> Det er meningen at han snart skal kastreres men man vil naturligvis gerne

Hej Peggy-Sue
Jeg forstår godt at du økonomisk vil vente til efter julen, men du skal nok
regne med, at træet og alle gaverne kan få en lille hilsen med...
Det er jo nye ting der kommer ind i huset, og hankatte har det med at vil
markere på alt nyt.
Så jeg ved næsten ikke rigtigt om det er klogt at vente.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 03-12-03 21:51

Vi holder ikke jule hjemme så træ kommer ikke op i år.. og gaver under
heller ikke..