I dyb sorg :-(
Fra : Ann K

Dato : 01-12-03 11:55

Hej
Dette indlæg skrev jeg i sidste uge... jeg vidste at jeg ikke ville være i
stand til det idag!
Ranje har nemlig været på sit allersidste besøg hos dyrlægen... han er
kommet med hjem... men kun for at blive begravet ude under sit højtelskede
japanske kirsebærtræ.

Vi traf beslutningen forrige torsdag, da Ranje igen begyndte at blive
utidig og lange ud efter resten af banden... specielt lille Namacoola og
Tia fik nogle ordentlige lussinger

En lang snak mellem mig og Jan afgjorde at Ranje, kun 6 år gammel, var nået
til vejs ende...
Hans liv var ikke længere værdigt med mere eller mindre konstante smerter,
urenlighed og adfærdsproblemer...
Yderligere behandling af hans knuste pote og deraf følgende gigt, der nu
også sidder i ryggen, var udsigtsløs, idet der nu kun var noget meget
stærkt medicin tilbage - som sikkert ville have smadret hans nyrer i løbet
af 3 til 6 måneder
I stedet for at starte denne behandling, valgte vi at lade ham få fred....

Det har altid været vores beslutning at Ranje skulle have så godt et liv
som det var muligt, når man tænker på de betingelser, han havde... og at
han under ingen omstændigheder skulle holdes i live, blot fordi vi ikke
kunne sige farvel!
Vi valgte også at det skulle være nu, fordi der har været små episoder,
hvor vi har kunnet se at Ranje var ved at blive udstødt af flokken (senest
beskrevet i indlægget "Skrid!!!")... Hans forvirring over dette - og hans
tiltagende dårlige humør generelt - gjorde også at vi kunne se at vi igen
var ved at få uro i Banden! Det har de ikke fortjent!!! Der har været
uro nok det sidste 1 ½ år...

I den sidste uge har vi så gjort alt for at Ranje havde det så godt som
muligt... slankekuren blev afblæst og der blev serveret gufmamse hver
dag... vi brokkede os ikke længere over hans urenlighed - men nøjedes med
(bandende indvendigt) at tørre op og vaske af... Og hver dag har vi forsøgt
at få lidt tid helt alene med ham - kun til kæl og nus, ikke noget med
børste og hive i pelsen.

Hvordan livet bliver nu, har jeg ingen anelse om!!!
Min elskede Ranje er her jo ikke længere... og her er så forbandet TOMT!

Banden er blevet en dejlig, kærlig og stille personlighed mindre.
Æret være hans minde...

Ann

Fra : maz

Dato : 01-12-03 12:19

Ann K wrote:
> Ranje har nemlig været på sit allersidste besøg hos dyrlægen... han er
> kommet med hjem... men kun for at blive begravet ude under sit
> højtelskede japanske kirsebærtræ.

Åh, Ann - det gør mig virkelig virkelig ondt at høre :'-(
Fik helt tårer i øjnene, da jeg læste indlægget. Den eneste trøst for jer
er, at Ranje aldrig skal lide mere....Ingen tvivl om, at I har gjort alt
hvad I kunne. Og jeg ved, hvor smertelig hårdt det er, uanset om
beslutningen helt sikkert var den bedste for Ranje....

Maria og Z-teamet.

Fra : PiaR

Dato : 01-12-03 13:13

God rejse, lille Ranje..

PiaR

Fra : zasha

Dato : 01-12-03 13:53

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ranje har nemlig været på sit allersidste besøg hos dyrlægen... han er
> kommet med hjem... men kun for at blive begravet ude under sit højtelskede
<klip....>
> Æret være hans minde...
>
> Ann

Kære Ann

Og dette indlæg er skrevet med tårene trillende ned af mine kinder....
Blot et par linjer,

"Sorgen er som en trekant i hjertet, der drejer rundt.
Det gør forfærdeligt ondt, indtil trekantens spidser er slidt af og der
tilbage blot er en kugle, som drejer – da uden smerte."
[Kinesisk ordsprog]
Trøstende tanker fra Miver og Mulle's mor Heidi

Fra : Ragna

Dato : 01-12-03 13:56

>Min elskede Ranje er her jo ikke længere... og her er så forbandet TOMT!

Kære Ann!

Du aner ikke, hvor jeg føler med dig. Vi har jo også lige mistet et
højtelsket familiemedlem og går også rastløse rundt i det tomme hus; men vi
har i det mindste en lille, ny afløser at se frem til.
Vores Bjørn havde også en del skavanker i den sidste tid ligesom jeres
Ranje, og der gik ikke en dag, uden at tanken på den uundgåelige slutning
meldte sig.
I må huske, at I gav Ranje mange gode år, som han ikke havde fået uden jeres
hjælp.
Det kan trøste lidt at nusse de andre en ekstra.gang.

--
Kærlig hilsen, Ragna

Fra : Denise

Dato : 01-12-03 14:34

Åh, Ann, hvor fik jeg hjertebanken, da jeg læste overskriften, hvor er det
trist for jer. Jeg ved jo hvor mange, mange tanker og overvejelser, der
ligger bag, før I tog jeres endelige beslutning.
Og derfor ved vi, at det var den helt rigtigt beslutning for Ranje, men
alligevel gør det jo så forbandet ondt på os bagefter.
Jeg håber banden kan trøste dig rigtig, rigtig meget.

Trøstekram Denise

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 01-12-03 16:20

> Min elskede Ranje er her jo ikke længere... og her er så forbandet TOMT!
>

> Banden er blevet en dejlig, kærlig og stille personlighed mindre.
> Æret være hans minde...
>
> Ann

Ann jeg har ingen ord der kan trøste, men sender dig masser af knus og
tanker.

Joan

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-12-03 16:28

In article <bqf6il$188$1@sunsite.dk>, Ann K <tsarsBingo@Bongo.os.dk>
wrote:

> Banden er blevet en dejlig, kærlig og stille personlighed mindre.
> Æret være hans minde...
>
> Ann

Osse her fra og på denne liste vil jeg sende dig mange tanker og ønske
Ranje god rejse...

Fra : Elwarth

Dato : 01-12-03 18:05

> Min elskede Ranje er her jo ikke længere... og her er så forbandet TOMT!
>

> Banden er blevet en dejlig, kærlig og stille personlighed mindre.
> Æret være hans minde...

Hej Ann
Åh nej, så skete det. Jeg har jo fulgt Ranjes kamp her på listen længe og
håbet, at der gik lang tid endnu.
Det gjorde der så desværre ikke, men ingen tvivl om, at I har taget den
kærlige beslutning for ham.

Mange trøstehilsner
Dorthe

Fra : Kate

Dato : 01-12-03 22:36

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> wrote in news:bqf6il$188$1@sunsite.dk:

> Banden er blevet en dejlig, kærlig og stille personlighed mindre.
> Æret være hans minde...

Åh, kære Ann. Da jeg så overskriften vidste jeg godt hvad det måtte
dreje sig om
Jeg kan ikke sige noget originalt, men kun sige at jeg føler med jer,
ved jo hvor hårdt det er.
Håber i på sigt vil kunne glæde jer over de år i fik sammen med Ranje,
i gjorde en stor uselvisk gerning da i tog ham ind, i gav ham et liv
han aldrig ville ha' kunnet få ellers, givet hans dårlige start i
livet.
Det er altid svært at træffe beslutningen om liv og død, og godt det
samme. Når det er sagt, vil jeg sige, som jeg nok har sagt før, at det
er et lige så stort tegn på kærlighed at sige farvel som at redde liv.

Med tårerne trillende og krammende Lantebassen, cyber-knus,

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-12-03 23:58

In article <3fcbb435$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kate
<km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> [...]
> er et lige så stort tegn på kærlighed at sige farvel som at redde liv.
>
> Med tårerne trillende og krammende Lantebassen, cyber-knus,

Smukt sagt Kate, og meget rammende.

Du følger ikke med på Dekatten vel? Du nævnte Helles Tia for nylig...
Helle måtte sige farvel til hende for et par dage siden, jeg tænkte at
du gerne ville vide det?

Fra : Kate

Dato : 02-12-03 16:13

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in

> Du følger ikke med på Dekatten vel?

Nej, det gør jeg ikke.

> Du nævnte Helles Tia for
> nylig... Helle måtte sige farvel til hende for et par dage siden,
> jeg tænkte at du gerne ville vide det?

Tak, Ann. Hvor uendeligt trist Tia var bare så kær en kat.

Fra : JensenJS

Dato : 01-12-03 23:50

> Banden er blevet en dejlig, kærlig og stille personlighed mindre.
> Æret være hans minde...
>
> Ann

Ligesom de andre her i gruppen var jeg heller ikke i tvivl om hvad
overskriften betød.
Ranje har været heldig at have jer som har givet hans liv både kvalitet
og varme, at i var nødt til at træffe denne beslutning er noget vi alle
har været forberedt på ville komme.
Et stort trøste spin til jer og god rejse til Ranje fra
JensenJS(John) og Chinnie som skal have en ekstra reje og et stort kram

Fra : Jan R.2610

Dato : 02-12-03 09:58

Tusind tak for jeres medfølelse...

Da vi kom hjem fra dyrlægen lagde vi Ranje på gulvet... bandemedlemmerne
skulle have en mulighed for at forstå at han ikke længere levede *snøft*
Der kom en meget mærkelig reaktion - og så er den vel heller ikke så
underlig endda - fra Aske, vores flokleder. Aske lagde sig nemlig som vagt
for Ranjes døde krop. Ingen måtte komme til ham - faktisk jog Aske
Kludetæppet væk ! Der lå Aske så i ca 1 time.. til sidst snusede han
intenst et par gange, gav Ranje et pandeslik og gik. Så kom Tjalfe, gik et
par gange rundt om Ranje og lagde sig op i vindueskarmen, mens han kiggede
intenst på sin gamle ven - ned igen og snuse... da han ikke kunne få en
reaktion, gik han så endelig og lagde sig i sin hule. Til sidst kunne
Kludetæppet så komme til. Hun snuste og forsøgte så at få Ranje til at
lege... han var hendes bedste ven :( det endte med at hun også gav ham en
ordentlig vask i ansigtet... Så lagde vi Ranje ind til Namacoola - da hun
kom i huset, var han den første af drengene, hun blev tryg ved, selv om hun
siden har udnævnt Aske til sin helt. Og så begyndte jeg igen at stortude...
lillepigen forsøgte alt, hvad hun kunne for at få en reaktion- hun kurrede,
hun mjavede, hun berørte forsigtigt Ranjes pote og hun nuslede ham - for
til allersidst bare at lægge sig tæt, tæt ind til ham, sådan som hun altid
gerne har villet, men sjældent fik lov til Sådan lå de i næsten 1
time... inden hun igen hoppede op på pc-skærmen.
Hundene havde hver sin reaktion... Sif snuste til ham... og var så helt på
det rene med situationen - og holdt sig derefter tæt ind til Jan, hvis hun
da ikke bare sad hos mig og lod sig gennembløde... Lille Dise ville ganske
enkelt ikke i nærheden af Ranje!!! Ikke på vilkår... men hun har hele dagen
bare siddet og betragtet mig, mens hun en gang i mellem kommer med en
stille piben.. hun forstår måske ikke, hvad der er sket med ham - men hun
forstår, at jeg er ked af det - og gør alt, hvad hun kan for at gøre mig
glad igen...
Jan forberedte i mellemtiden Ranjes grav... den skulle være dybere, sådan
at vi kunne være sikre på at Mikkel Haleløs (en ca to år gammel ræv, som
Ranje faktisk var gode venner med), ikke kunne komme til.
Ranje ligger nu begravet ved sit elskede kirsebærtræ... med sig i graven
fik han nogle af træets visne blade, sådan at han har noget at lege med,
der, hvor han nu er
Jeg har desværre ikke selv en hjemmeside, men har oprettet en profil på
dk.fritid.dyr.kat... her kan man læse lidt om Ranje og se nogle flere
billeder af min dejlige Tykmis i mit album

Endnu en gang tak for alle jeres søde hilsner

Ann

Fra : Birgitte

Dato : 02-12-03 16:54

> [...]
> Ranje har nemlig været på sit allersidste besøg hos dyrlægen... han er
> kommet med hjem... men kun for at blive begravet ude under sit højtelskede

Hej Ann
Gisp......
Jeg fik helt chok, den var svær at sluge, men jeg tro nu nok vi havde valgt
det samme som du.
Æret være Ranje's minde.
Mvh Birgitte og katte
www.truetrust.dk

Fra : AEK

Dato : 02-12-03 23:48

> Hvordan livet bliver nu, har jeg ingen anelse om!!!
> Min elskede Ranje er her jo ikke længere... og her er så forbandet TOMT!

Hej Ann,

åh, hvor det gør mig frygteligt ondt at læse.

Masser af tanker og knus fra,
Anya og rødderne.

Fra : Trine Piltoft

Dato : 03-12-03 19:42

Hej Ann

Det er ved at være lang tid siden jeg har skrevet her i gruppen, men da jeg
læste dit indlæg om at Ranje nu er væk, kunne jeg ikke lade være med at
skrive min dybeste medfølelse med jeres tab.

At anskaffe sig et dyr er at anskaffe sig en sorg er der nogen der siger. Og
dette er ganske vist, for I langt de fleste tilfælde vil vi jo opleve at det
er OS der skal sige farvel til vores dyr og ikke omvendt. Heldigvis er der
så mange glæder og gode minder også, og der går sjældent en dag hvor jeg
ikke sender en tanke til Siggi og Flamme som jeg jo mistede i sommers. Med
tiden er det blevet knap så sørgmodigt at tænke på dem, og det er
efterhånden sjove/søde/gode episoder jeg tænker på, når jeg tænker på dem.

Sådan vil det sikkert også blive for jer - men indtil da gør det ondt, og
sådan skal det nok også være når man mister et dyr man har holdt

Mange hilsner fra
Trine & co.

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: mailSLETDETTE@piltofts.dk
Web: www.piltofts.dk