Hunden piver...hvorfor?!
Fra : Maria

Dato : 02-12-03 22:13

Hej NG.
Jeg har en gravhund på 2½ år, som har et "pive dyr", nogen gange går han
helt amok med pivedyret, den bliver ikke rystet for lidt.
Han har gjort det et par gange før, men her til aften blev jeg ret
irriteret på ham. Han finder pivedyret et eller andet sted i huset, tager
den i munden, og går stille og rolig rundt med den, men så begynder
gravhunden at pive, men pivedyret i munden. Gemmer pivedyret bag puden på
soven, tager lidt efter igen, putter den under tæppet på sofaen, tager den
lidt efter igen, går ud og tager noget at drikke, ellers render han bare
huset rundt med pivedyret i munden og piver, og så prøver han igen bag
puden i sofaen osv.

Er der nogen herinde som ved hvorfor hunden piver?

(¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.Maria.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯)
God jul og godt nytår til alle herinde

Fra : Maria

Dato : 03-12-03 19:29

ingen der ved hvorfor hunden gør sådan?

Fra : Susanne

Dato : 03-12-03 20:21

"Maria" <sletmaria@sletfjong.dk> skrev i en meddelelse
newsrzmay9e1v45exk@news.tele.dk...
> ingen der ved hvorfor hunden gør sådan?

Hej Maria

Min hund gør præcist det samme, blot med hendes kødben.
Jeg tror at grunden til piveriet er at min hund har svært ved at finde det
ultimative sted at gemme sit kødben,
og derfor bliver ked af det/lettere frustreret over tanken at skulle
efterlade sit kødben et ikke sikkert sted.
Men jeg kan jo af gode grunde ikke være sikker, så det er jo blot et gæt

Mvh
Susanne

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 03-12-03 22:25

Hej Maria

"Maria" <sletmaria@sletfjong.dk> skrev i en meddelelse
newsrzknv1czv45exk@news.tele.dk...
> Er der nogen herinde som ved hvorfor hunden piver?

Jeg kan ikke sige dig hvorfor hunden gør det, men kun gisne om det, men jeg
kan fortælle, at det ikke kun er din hund der gør det. Min Nicki gør det
bare rigtig tit, bare han næsten får noget i munden, alt lige fra en
franskbrød skive til en strømpe. Han søger afgjort efter et sted at gemme
tingen.
Det er en lidt sjovt ting synes jeg men jeg vil give dig ret, sommetider kan
man godt blive letter irriteret over at høre på det. Udover at pive, snakker
Nicki også, såååå det er ikke meget ro vi har her i huset

Mange julehilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk