optiroc grus
Fra : thomas schreiber

Dato : 03-12-03 15:20

Hej,

Har nogen erfaring emd Optiroc grus? En af mine venner er ved at bygge
badeværelset om, og han har i den forbindelse købt noget Optiroc grus til
noget fundament, puds, eller hvad det nu var til. Minder meget om det grus
man kan købe i akvariebutikker, med den undtagelse at det koster ca. 90kr
for 25kg. 12½kg grus i en akvariehandel koster i århus 75kr, så besparelsen
er ret stor. Nogen der ved om det er egnet til akvarier? Det ser ud til at
være mindst lige så vandsleben som alt det andet man kan købe i
akvariebutikkerne. Kan købes hos mørtel kompagniet i Århus bla.

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Carsten Gall

Dato : 03-12-03 16:07

"thomas schreiber" <bla@bla.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> være mindst lige så vandsleben som alt det andet man kan købe i
> akvariebutikkerne. Kan købes hos mørtel kompagniet i Århus bla.

Det var sgu da en bizar pris, for en pose grus!! Render forhandleren
rundt med klap for øjet??

Carsten

Fra : thomas schreiber

Dato : 03-12-03 16:50

> Det var sgu da en bizar pris, for en pose grus!! Render forhandleren
> rundt med klap for øjet??
>
> Carsten

Forklár venligst.

Thomas

Fra : Carsten Gall

Dato : 04-12-03 00:40

> Forklár venligst.

Det er da extremt dyrt for noget så simpelt som akvarie grus!

Carsten

Fra : Per W.

Dato : 04-12-03 09:27

"Carsten Gall" <xxcgallxx@xxvip.cybercity.dkxx> skrev i melding

> "thomas schreiber" <bla@bla.com> skrev i en meddelelse

> Det er da extremt dyrt for noget så simpelt som akvarie grus!

Dyrt? Hvor mye bruker man? Husk at den er jo også 'vasket'.

/Per W.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-12-03 10:06

Hej

Per W. wrote:

> Dyrt? Hvor mye bruker man? Husk at den er jo også 'vasket'.

Ja, men selvom det er vasket, så skal det alligevel vaskes inden brug.

Nu tror jeg også at han har set fejl. Det er ikke 25kg sække de sælger,
men 25 liter sække (altså Optiroc). Det vil sige, at vægten er ca 40kg.
En sådan sæk passer meget godt i med bunden i et 200-325 liter akvarie.

Jeg har selv lige hældt en sæk sand i akvariet fra dem. Vasket
strandsand. 25 liter = 50,-.

Sidste gang jeg skiftede bundlag gav jeg 300+ for sorte bundsten hos en
akvariebutik.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-12-03 10:05

Carsten Gall skrev:

> Det er da extremt dyrt for noget så simpelt som akvarie grus!

Akvariegrus er altid blevet solgt til ublu priser, synes jeg.

// Klaus

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 03-12-03 16:25

"thomas schreiber" <bla@bla.com> wrote in message
> [...]
> være mindst lige så vandsleben som alt det andet man kan købe i
> akvariebutikkerne. Kan købes hos mørtel kompagniet i Århus bla.

Jeg bruger det selv uden problemer. Husk at vaske det godt inden det tages i
brug.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Søren Poulsen

Dato : 04-12-03 07:28

Jeg har brugt optiroc grus til 6-8 akvarier i over et år uden problemer.

--
M.v.h. Søren Overvad Poulsen, Køge
Email: spo@xxxwebspeed.dk

Fra : Alex W

Dato : 04-12-03 12:07

Jeg købte en ½ kubikmeter knust granit, rødmix, for 400 kr. hos en
entrepenør. Så havde jeg grus til min havedam også !

Der kan man nok også få en pose for en 50,-

Akvarieforretninger sælger grus som om det er guld.

/Alex

Fra : Jens

Dato : 06-12-03 23:21

Det lyder som om i skifter grus - hver anden uge, siden prisen betyder så
meget - det kan vel ikke gøre den store forskel med kr 50 - til eller fra

Fra : Jonas Kofod

Dato : 06-12-03 23:47

"Jens" <jhf@jhf.dk> skrev i en meddelelse news:bqtkoi$2u$1@sunsite.dk...
> Det lyder som om i skifter grus - hver anden uge, siden prisen betyder så
> meget - det kan vel ikke gøre den store forskel med kr 50 - til eller fra

Der ligger vel osse lidt princip i det? At man undrer sig lidt over at ting
skifter pris fordi "det er til fisk" eller noget andet for den sags skyld.