Filter system til 500 l akvarium
Fra : T.F. Pedersen

Dato : 01-12-03 22:04

Hej NG!

Jeg er ved at lave budget til et 500 litters discus akvarium og har i
den forbindelse et spørgsmål vedr. filter systemet.

Jeg påtænker at enten købe 2 stk Eheim 2028 pumper (som jeg har set
til 1350,- stk.) eller 2 stk Eheim 2226 pumper (som jeg har set i en
pakke til 995,- stk.).
Mit spørgsmål går på hvilken løsning skal jeg gå efter? Jeg er
opmærksom på at filter kapaciteten i 2028'erne vil være langt større
men udgiften vil også være det da de er uden filter medier. 2226'erne
er inkl. medie i den pakning jeg har set dem i. Hovedformålet er at
lave det rigtig godt for de kære fisk, men hvis 2226'erne nu var
rigeligt var det jo dumt at smide de dejlige penge efter endnu mere
filter.

Hvad nu hvis det var et 700 litters?

På forhånd tak for svar

/Torben

Fra : ibber

Dato : 02-12-03 08:33

Prøv en tur i Bilka der har de horzelock (spandpumper) billigt lige nu.
beregnet til havebassiner, men ligeså velegnet til akvarier

Så er der også indstalleret uvc lys i pumpen (uvc dræber alle skadeligere
bakterier alger etc)
der slipper igennem pumpens rensningsanlæg.)

Jeg bruger selv den mest hidsige og størrste af dem, op til 9000 liter
gennemløb i timen.

se mere her http://www.sitecenter.dk/benn_jette/hozelock/

Fra : thomas schreiber

Dato : 02-12-03 14:27

> Jeg bruger selv den mest hidsige og størrste af dem, op til 9000 liter
> gennemløb i timen.
>
> se mere her http://www.sitecenter.dk/benn_jette/hozelock/

Larmer det?

Mvh