Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nybegynder
Fra : Ingrid

Dato : 17-04-01 17:59

Hej
Jeg er nybegynder i at tage billeder,men efter digital er kommet har det dog
også vækket min interesse, jeg er bestemt ikke nogen ørn til det,men det er
dog lykkes mig at sætte
nogle billeder op på min hjemmeside hvad jeg har taget,det er dog kun
Landskaber og
blomster som er færdig,så hvis i vil se dem er der et link med til min
hjemmeside,jeg venter bestemt ingen ros for det, da jeg godt er klar over
det ikke kan lykkes godt første
gang man giver sig i kast med både hjemmeside og foto.
Hilsen og god tur Ingrid

--
Hjemmeside
http://home6.inet.tele.dk/ingrid/

Fra : Hans

Dato : 18-04-01 00:28

"Ingrid" <ingrid@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det er
> dog lykkes mig at sætte
> nogle billeder op på min hjemmeside hvad jeg har taget,det er dog kun
Jeg fandt kun blanke sider og noget baggrundsmusik, man plejer ALTID at
skrive at siden er under opbygning

Fra : Ingrid

Dato : 18-04-01 05:25

Hej Hans
Hmm, hvad med at købe dig en ny com.for du er den eneste som
ikke kan se det, selvfølgelig sender jeg da ikke blanke sider,så ny er jeg
da heller ikke,men sødt af dig at gå ing og se det.
Hilsen Ingrid.

Fra : Jytte Kvitle

Dato : 18-04-01 11:37

> [...]
>ikke kan se det, selvfølgelig sender jeg da ikke blanke sider,så ny er jeg
>da heller ikke,men sødt af dig at gå ing og se det.
men siden ses ikke i Netscape kun i explorer hos mig

Med vennlig hilsen
Jytte Kvitle
Høgskolen i Oslo (HiO)
e-mail jobb : Jytte.Kvitle@su.hio.no
tlf + 47 22453720
fax +47 22453745
mobil:
http://home.hio.no/~jytte/
e-mail privat: jytte@kvitle.net

Fra : Knud Nielsen

Dato : 18-04-01 11:40

Jytte Kvitle <Jytte.Kvitle@su.hio.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ADD2760@aker-126-5649...
> [...]
>da heller ikke,men sødt af dig at gå ing og se det.
>Hilsen Ingrid.
men siden ses ikke i Netscape kun i explorer hos mig

Det samme her!

Knud Nielsen
kn@pc.dk
http://kn.cjb.net

Fra : Ingrid

Dato : 18-04-01 12:46

Hej
Nu blir jeg da hel forvirret, hvordan retter man så det.
Hilsn Ingrid

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 18-04-01 13:10

> men siden ses ikke i Netscape kun i explorer hos mig
>
> Det samme her!

Nu har jeg ikke fulgt hele debatten, men normalt når IE kan vise en side og

eller en framestruktur der er fucket helt op.

IE forsøger at vise det hvorimod netscape bare giver op :(

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Per Larholm

Dato : 19-04-01 07:37

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> Nu har jeg ikke fulgt hele debatten, men normalt når IE kan vise en side og
>
> eller en framestruktur der er fucket helt op.
>
> IE forsøger at vise det hvorimod netscape bare giver op :(

Hvilket egentlig er det bedste - så er man istand til at se hvor man har lavet
fejl når man tester sine sider af - hvilket man self gør i begge browsere )

Derudover, Ingrid, har du brugt Stones Webwriter - QuicktimeMidi - og et
underligt Javascript som åbenbart skal fjerne højreklik af hensyn til dine
billeder. Du burde hellere have lagt et vandmærke ind i billedet, så du på den
måde kunne genkende dine billeder, hvis andre tog en kopi - så fik du jo
samtidig spredt dine værker lidt mere, end gennem en privat webside )

Jeg kan anbefale dig at læse lidt Jacob Nielsen mht. Webusability.

mvh: Per

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 19-04-01 07:53

> Hvilket egentlig er det bedste - så er man istand til at se hvor man har
lavet
> fejl når man tester sine sider af - hvilket man self gør i begge browsere
)

Giver du også selv op hvis du møder det mindste problem ?

Jeg gør ikke, men jeg anvender selv en Webeditor som laver W3c korrekt HTML
kode, så jeg har slet ikke disse problemmer.

Men du har ret i at folk skulle teste deres sider i flere browsere.

Fra : Per Larholm

Dato : 19-04-01 09:11

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> lavet
> )
>
> Giver du også selv op hvis du møder det mindste problem ?

Når man påtænker, hvilke sikkerhedshuller der kan opstå såfremt en browser ikke
stoppe ved en fejl i den brugte kode, må man erkende at IE endnu en gang
mangler at færdiggøre deres produkt. Så hellere kunne s e at der er en fejl i
den kode man har skrevet (ægte nørder skriver selv html - hehe) og på den måde
nå at rette den inden man sender den på nettet )

venligst

Per (som pludselig opdager at tråden er løbet af sporet og ikke hører hjemme i
gruppen længere - øv)

Fra : Ingrid

Dato : 19-04-01 12:05

Hej Per

Jeg har testet siderne i web writer,samtidig i min bærbar com. og da virked
det fint,men
der er et problem , det er at jeg skal sætte et lille billed ind i
rammen,som jeg der har gjort kan jeg se det tar for laaanng tid at hente
ned,men det skal jeg lige lære først.
Du skriver noget om vandmærke, der er jeg ikke rigtig med, for de må da
gerne bruge mine billeder hvad der står under foto.
De andre under discus og psp er der sat en lille html kode ind , det kan jeg
ikke se noget underligt i hvis det er der du mener????
Med hensyn til bogen, ja så er jeg den som ikke kan få læsestof nok, så det
vil jeg da
bestemt gøre.
Hilsen Ingrid

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 18-04-01 17:52

Soren 'Disky' Reinke <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message
> [...]
tags.

> eller en framestruktur der er fucket helt op.
>
> IE forsøger at vise det hvorimod netscape bare giver op :(

Hvilket er en god grund til at undgå IE

En fucket op side skal rettes - den skal ikke forsøges at blive fortolket.

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 19-04-01 13:19

> Hvilket er en god grund til at undgå IE
>
> En fucket op side skal rettes - den skal ikke forsøges at blive fortolket.

Tja det er din holdning, men jeg er nu glad for at den forsøger. Bare tænk
på resten af verdenen hvis folk opgave ved de mindste problemmer.

Oversat til mennesker:
Blev et barn født uden en arm, ville netscape sige 'dræb barnet' hvorimod IE
ville sige 'fortsæt så godt som muligt'

En sidste ting husk, at netscapes markedsandel er meget lille

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 19-04-01 23:04

> [...]
IE
> ville sige 'fortsæt så godt som muligt'
>
> En sidste ting husk, at netscapes markedsandel er meget lille

Et at de bedste paradigmer inden for systemudvikling er "crash early". Din
analogi har jo ikke ligefrem meget med programmering at gøre selv om den
er sjov. Ville du bryde dig om at skattevæsnet beregnede din skat selv om
der var fejl i checksummen på dit cpr-nr., eller ville du foretrække at de
kontaktede dig og sagde der var en fejl?

Programmer skal ikke *forsøge*. De skal gøre.

Hvis programmer får uventede data, skal de reagere på det ved at fortælle
brugeren det. De skal ikke *forsøge* at tilrette data, da det alt for tit
går galt. Desværre er det sådan at dårlige browsere har medført en hob af
dårlige hjemmesider - og nu brokker folk sig over at visse browsere ikke vil
acceptere deres hjemmeside. Juks avler juks.

Både Netscapes og Microsofts browsere er iøvrigt fremragende eksempler på
mildt sagt kaotisk udviklede programmer lavet af folk med hovedet under
armen. Men det er slet ikke en diskussion der hører hjemme her i gruppen.

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen

Fra : Fotografering.org

Dato : 18-04-01 12:50

> Nu blir jeg da hel forvirret, hvordan retter man så det.
> Hilsn Ingrid

Jeg ville starte med at fjerne det der ingen-højreklik-gejl.
Det hjælper alligevel ikke en disse - det er såre simpelt at omgå.
Og så er det $£@#%#"#% irriterende.

Mvh: Finn.

Fra : Erik Aalund

Dato : 18-04-01 05:53

Hans <Hans@Bek.dk> wrote:

> Jeg fandt kun blanke sider og noget baggrundsmusik, man plejer ALTID
at
> skrive at siden er under opbygning

..hvor står det? Du plejer måske...

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Niels Svendsen

Dato : 18-04-01 03:15

Nydeligt, men ingen dyr, xer i
stedet for billeder flere
steder, inviter igen, når du
har fået det på plads.
MVH

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Ingrid

Dato : 18-04-01 05:24

Hej Niels.
Prøv at læse hvad der står, der står jo at det kun er siden med Landskaber
og Blomster som er færdig,og da det er sat ind i en ramme kan det jo godt
være flere rammer end billeder.
Hilsen Ingrid
"Niels Svendsen" <niels.svendsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
Nydeligt, men ingen dyr, xer i
stedet for billeder flere
steder, inviter igen, når du
har fået det på plads.
MVH

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 18-04-01 07:30

Hej Ingrid
Jeg synes det er en ok side du har lavet,det eneste jeg synes du skulle
prøve var at få dine thumpnails til at fylde lidt mindre, det tog temmelig
lang tid at loade siden,og jeg har endda adsl,hvis du også gerne vil have
folk med alm. modem til at se din side må det ikke fylde så meget.
mvh
Lasse

http://lasse.nitro.dk/index.htm

Fra : Fotografering.org

Dato : 18-04-01 07:51

> [...]
> lang tid at loade siden,og jeg har endda adsl,hvis du også gerne vil have
> folk med alm. modem til at se din side må det ikke fylde så meget.

Ja - det med "neglene" er tæt på en katastrofe!!!
Problemet er jo, at der ikke er tale om thumbnails men derimod om billederne
i fuld størrelse, blot skaleret ned.
Jeg er bange for at de fleste besøgende smutter igen inden der kommer ret
mange billeder på skærmen.

Mvh: Finn.

Fra : Ingrid

Dato : 18-04-01 10:20

Hej Igen
Tusind tak for opmærksomheden, det er mig som har lavet en fejl
så jeg vil straks prøve på at rette den ,hmm, jeg skal bare lige finde ud af
hvordan
man laver det, men jeg er åben for alt som kan gøres bedre,som sagt er jeg
nybegynder.
Hilsen Ingrid

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 18-04-01 11:40

Hej Ingrid
Hvis du arbejder i Adobe kan du "arkivere til web" der kan du både ændre
størrelsen på billedet samt filstørelsen.God fornøjelse
Lasse

http://lasse.nitro.dk/

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 18-04-01 07:45

Hej Ingrid

Jeg var kort på din side, men da musikken begyndte smuttede jeg - jeg vil
ikke have musik på hjemmesider.

Martin

Fra : Malene

Dato : 18-04-01 23:41

Hej!

Jeg blev også meget irreteret over musikken på siden, heldigvis kan man
"slukke" for den nederst på siden.

Malene
Martin Bay Hebsgaard <martinbh@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:TqgD6.63$V3.233@news000.worldonline.dk...