FORSLAG: Nedlæg de 7 Kredse i DCU.
Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 01-12-03 19:48

DCUs 7 Kredse får ca. 1 million kroner til rådighed imellem to valg.
Disse penge anvendes til at financiere FESTUDVALGENE i kredsene.
Hvorfor skal alle
165.000 DCU-medlemmer betale ca. 1 million for at 10-20 medlemmer i
hver Kreds ikke kan finde ud af at underholde sig selv! Hvorfor skal
ALLE medlemmer betale for deres BINGO! besøg på bryggerier! besøg på
mejerier! o. l.

Organisationsmæssigt foregår det ikke noget NÆVNEVÆRDIGT demokratisk i
Kredsene! lige bortset fra valg af NY festkommite hvert andet år i
Kredsene!

De folkevalgte Repræsentanter i Kredsene ANER ikke hvad der foregår i
DCU! de bliver åbenbart orienteret når beslutningerne ER taget, se
bare "PAS-sagen" de anede INTET. De deltager i REPRÆSENTANTSKABSMØDET
hver andet år, og her bliver de orienteret om hvad der ER sket de
sidste forløbne 2 år ! og så får de måske at vide hvad DCU-huset har
af ideer for de NÆSTE 2 år! Så får de lov til at stemme om godkendelse
af det 2 årige regnskab! UDEN at de aner NOGET SOM HELST OM hvad
beløbene PRÆCIS står for! ALLE bilag er HEMMELIGE for dem også ! selv
om en HEL kreds IKKE vil godkende regnskabet har det overhovedet INGEN
indflydelse på det videre forløb! DISSE repræsentanter vil IKKE i
dialog med medlemmerne! DISSE repræsentanter vil IKKE svare på
spørgsmål fra medlemmerne!
HVAD FAEN SKAL VI SÅ BRUGE DEM TIL? AFSKAF DEM.

Så er der de 7 formænd ude fra Kredsene! Hvad udfører de af
demokratiske ting til GAVN for medlemmerne?
De vil IKKE i dialog med medlemmerne!
De vil IKKE svare på spørgsmål fra medlemmerne!
De reagerer ikke på venlige og høflige breve fra medlemmerne !
De tør ikke stå frem og sige deres personlige mening !
er de bange for formanden? Mon formanden bider dem? De er til møde i
DCU-huset 4 gange om året, hvor formanden orienterer om hvad HAN,
FORMANDEN, har besluttet! og så nikker de ALLE 7 !
HVAD FAEN SKAL VI BRUGE DEM TIL ? AFSKAF DEM.

Hvad så med demokratiet i DCU kan nogen jo spørge! Jeg vil påstå, at i
demokratisk henseende vil der ikke ske nogen som helst ændringer hvis
vi nedlagde alle de 7 Kredse UDEN at ændre Love og vedtægter!
Tværtimod vil demokratiet kunne virke hvis der blev indført
URAFSTEMNING af Bestyrelse, og større beslutninger! f.eks. PAS-valg!
Køb af campingplads! Egne campingpladsers indretning og niveau? Hvem
siger at de alle skal være ens! f.eks.?

For at indføre demokratiske tilstande i DCU skulle der indføres
URAFSTEMNING hvert andet år, til EEN BESTYRELSE.
Love og vedtægter skulle laves om, således at ALLE større beslutninger
blev lagt ud til urafstemninger. Man kunne pålægge Bestyrelsen at
udarbejde en handleplan for 5 og 10 år! f.eks. disse til urafstemning!
Der skulle selvfølgelig udarbejdes handlingsplaner og budgetter som er
offentlige for ALLE medlemmer, OG SOM GODKENDES AF MEDLEMMERNE.
Der skulle naturligvis være censurfri debat på DCUs egen hjemmeside.
Bestyrelsen skulle pålægges at bruge hjemmesiden til vejledende
afstemninger!

FORDELE:
-Bestyrelsen bliver tvunget til at arbejde i medlemmernes interesse!
(ellers ryger de ud ved næste valg, som foregår demokratisk ved
urafstemning).
-Kun EET valg af Bestyrelse hvert andet år!
-Slut med knægtelse af ytringsfriheden i DCU!
-Slut med meningstyrani i DCU!
-DCU (medlemmerne) sparer 1 million fra FESTUDVALGENE! ( Denne million
kunne f. eks. anvendes til at give medlemmerne et medlemsblad HVER
måned? blev der afskediget medarbejdere da man gik fra 12 til 8
blade???) i dag udkommer der KUN 8 !!! 4 FLERE medlemsblade!
OG MANGE ANDRE FORDELE.

ULEMPER:
De 10-20 medlemmer ude i hver Kreds må underholde sig sig for EGNE
midler sammen med deres venner! DET kan de resterende 164900 medlemmer
nok leve med )))

Fra : Gismo

Dato : 01-12-03 20:07

ven_hj@yahoo.dk wrote:

> DCUs 7 Kredse får ca. 1 million o.s.v.

zz
gab, giv dog op mand.
Eller stil dit forslag hvor det høre hjemme, i DCU hvis
du skulle være i tvivl.

Gismo. Der syntes Robinson er mere intressant end denne
debat.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-12-03 20:24

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> du skulle være i tvivl.
>
> Gismo. Der syntes Robinson er mere intressant end denne

Ja - eller til nød DK4's direkte udsendelser fra tidens
folketingsdebatter.....

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Peder

Dato : 01-12-03 23:04

<ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De 10-20 medlemmer ude i hver Kreds må underholde sig sig for EGNE
> midler sammen med deres venner! DET kan de resterende 164900 medlemmer

It's killing time --- PLONK!
--
Hilsen
Peder

Fra : Per H

Dato : 02-12-03 06:35

On Mon, 1 Dec 2003 23:03:48 +0100, "Peder" <penybist@penybist.invalid>
skrev:

><ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Mege klip

>It's killing time --- PLONK!

Hvis du skulle få tid og lyst, kan du så ikke slette alt det som ikke
er relavant i teksten, når du svarer på noget..

Fortsat god jul..

Vh Per

icq 8212837

Fra : Gismo

Dato : 02-12-03 10:46

Per H wrote:
> [...]
>

> Hvis du skulle få tid og lyst, kan du så ikke slette alt det som ikke
> er relavant i teksten, når du svarer på noget..

Egentlig er der jo ikke noget svar på et oplæg af denne karakter,
vi kunne lige så godt beslutte at alle nye biler fra 1.1.04 skal være
sølvgrå, og at alle rundstykker skal være håndværker, købt
orange ved bagdøren. Håber snart han (Verner) fatter pointen.
Don't feet the troll.... ved jeg selv er med til at holde ham i live,
med disse indlæg, jeg ved egentlig godt at han skulle ignoreres
til døde,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,(i dette fora.)

Gismo.

Fra : SB

Dato : 07-12-03 01:55

> [...]

Ikke meget ved at have Hr. Verner på *PLONK* når folk ikke sletter det han
skriver, når de citere ham
Denne gang var det tæt på jeg fik læste noget af det *gys*

/Søren

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 02-12-03 17:48

"Peder" <penybist@penybist.invalid> wrote in message news:<3fcbbac1$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> It's killing time --- PLONK!

Kære alle i denne tråd og FLERE andre lignende "indlæg".

Bliv endelig ved med at præsentere jer selv ! I kan gøre det LANGT
bedre en jeg ville kunne gøre )

Jeg har oprettet en mappe med ALLE "intelligente" bemærkninger og
kommentarer til min person og mine debatindlæg. Denne mappe vil kunne
dokumentere hvad der foregår her i DETTE forum og HVEM det er som
spammer OG hvor niveauet ligger.

Venlig hilsen
verner

Fra : Kim Olsen

Dato : 02-12-03 18:15

> [...]
> kommentarer til min person og mine debatindlæg. Denne mappe vil kunne
> dokumentere hvad der foregår her i DETTE forum og HVEM det er som

Spændende Verner - den metode har været brugt af mange regimer i verden
specielt i østauropa. Registreering af alle negative kommentarer som man en
dag kan få brug for.
Men pas nu på at netop du som går som meget op i regler, ikke kommer til at
overtræde et par stykker af de knap så uskrevne der kaldes lovgivning.

Så hvis det virkeligt er dit sande jeg der skinner igennem, så bliver jeg
ærlig talt lidt bekymret. Det begynder jo at ligne små trusler...

Hilsen
Kim Olsen

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 04-12-03 16:04

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> wrote in message news:<3fccc8a5$0$95076$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

Jammen kæreste lille ven! har du slet ikke forstået mit indlæg? Kære
Kim, for du ER kær, jeg samler simpelthen på intelligente svar på
mine indlæg ! hvad truende er der i det Kim? mener du ikke Kim at
DINE indlæg kommer ind under denne kategori, intelligente
svar/bemærkninger til min person og mine indlæg ?? eller mener du det
er rent SPAM ? Du debatterer da emnet på en intelligent måde ikke Kim
?

> Spændende Verner - den metode har været brugt af mange regimer i verden
> specielt i østauropa.

Ja og her i Danmark vil DCU bestyrelse have navn og adresse på alle
som skriver debatindlæg ! DET finder du helt i orden ikke KIM?
Det kunne jeg ikke drømme om.

Registreering af alle negative kommentarer som man en
> dag kan få brug for.

Er DU negativ Kim ?? Og jeg registrerer ikke nogen som helst.

> Men pas nu på at netop du som går som meget op i regler,

DET har du OSSE totalt misforstået, jeg går op i ytringsfrihed og
demokrati. kan DU få øje på forskellen Kim?

> [...]
> Så hvis det virkeligt er dit sande jeg der skinner igennem, så bliver jeg
> ærlig talt lidt bekymret. Det begynder jo at ligne små trusler...

Sikken en gang vås at skrive, jeg truer ikke nogen som helst, hvordan
kan du dog få den tanke?

> Hilsen
> Kim Olsen

Hilsen
verner

Fra : Gismo

Dato : 02-12-03 22:36

ven_hj@yahoo.dk wrote:
> [...]
> kommentarer til min person og mine debatindlæg. Denne mappe vil kunne
> dokumentere hvad der foregår her i DETTE forum og HVEM det er som

Hvis det er gratis vil jeg også i mappen. PLONK Verner før din nabo ))))

Gismo

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 02-12-03 23:32

ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0312011047.504721dd@posting.google.com>...

Hej Hans!
Her et svar til dig.

1)
Ja du har jo ret i, at det økonomiske grundlag ikke er 165.000
medlemmer, men vel et sted mellem 55-65.000 betalende medlemmer
svarende til en indtægt
på ca. 17-18 milioner kroner i medlemskontigent om året. Men man kan
vel godt hævde at konen og det ene gennemsnitlige barn OSSE er
medlemmer!
Du har jo osse ret i, at byrden bliver større for de få som reelt
betaler for BINGO-festerne ude i kredsene ca. 1 million kroner.
Det kunne iøvrigt være meget interessant at kende DCUs årlige
indtægter.
Kontigent er ca. 18 milioner kroner. DCUs campingpladser må vel også
give et årligt overskud! Reklameindtægterne må vel også være rimelige
store når man betragter omfanget af reklamer for brancen i DCU-regi!
Men hvis vi reelt sidder i lommerne på brancen så betaler de nok ikke
så meget for reklamer til deres eget blad!
HVORFOR TØR FORRETNINGSUDVALGET IKKE AT OFFENTLIGGØRE DCUS REGNSKABER
FOR MEDLEMMERNE? HAR DE NOGET AT SKJULE? HVAD BLIVER DE MANGE
MILLIONER BRUGT TIL?

Så ved jeg ikke om det lige nu netop er tiden til at bygge et nyt
DCU-hus på en måske forurenet grund, EN TIDLIGERE BENZINSTATION! man
må som medlem gå ud fra, at man på skrift har fået den garanti fra
kommunen at grunden er ren! Det ser ud til, at een i bestyrelsen er
helt tosset med disse grunde, husk bare hans forslag om Kosør
færgehavn!
Hvem har egentlig taget DEN beslutning at der skal bygges et nyt
DCU-hus?
Er det sket på et demokratisk grundlag?

Har DCUs højeste myndighed, Repræsentantskabet, stemt om det på
demokratisk vis og vedtaget det med flertal?

Er det DCUs Hovedbestyrelse som har taget denne store udgifts-tunge
beslutning? UDEN at de aner om baglandet står bag denne beslutning?

Er det Forretningsudvalget (3 mand) som ALLENE har besluttet at
gennemføre Formandens ønskede nybyggeri? Så de bare har meddelt at de
nu går i gang?
I hvilket referat står denne beslutning?

Er det ALLENE formanden som har taget denne beslutning UDENOM ALLE
demokratiske processer?

Hvad er det demokratiske grundlag for dette projekt?

2)
Hans i mit "forslag" skal bestyrelsesmedlemmerne sandelig ikke selv
betale for bestyrelsesomkostningerne. Men min pointe er, at disse
omkostninger KUN skal betales til EEN bestyrelse og ikke 8 !
Jeg vil mene, at hvis man øgede det nuværende forretningsudvalg med to
personer, så havde vi den bestyrelse som kunne føre MEDLEMMERNES
ønsker ud i livet, så ville vi få en RIGTIG forbrugerforening ligesom
FDM.

3)
Her giver jeg dig fuldstændig ret. Det er helt uhørt, at en af
Danmarks største fritidsforeninger ikke kan præstere et medlemsblad
HVER måned året igennem!

Per Neslein kan præstere et campingblad GRATIS 4 gange om året og
niveauet i dette blad ligger LANGT LANGT over i faglighedstandarten
end hvad Frøhlich og DCU-huset nogen sinde har kunnet præstere. OSSE
af den grund skal hele besætningen i DCU-huset skiftes ud hurtigst
muligt.

Venlig hilsen
verner

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 06-12-03 01:19

ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0312021432.305d8db4@posting.google.com>...
> ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0312011047.504721dd@posting.google.com>...

DEBATOPLÆG TIL SAMMENSÆTNING AF NY BESTYRELSE.

Allerførst bør kasseren (budgetmanden i DCU-huset være en fastansat
økonomimand).
Dernæst bør den ene af redaktørerne afskediges. At producere en
campingbog over campingpladser i Danmark og en campingpladsoversigt
over Europa BØR være en opgave og en udgift for Dansk Turistråd, og
ikke for en privat forening som DCU, medmindre at Dansk turistråd
betaler et årsværk ! hvorfor skal DCUs medlemmer betale en årsløn for
Dansk Turistråd?

Forudsætning. Afstemningsmetoden urafstemning er vedtaget og optaget i
DCUs Love og vedtægter. Alle valg foregår ved urafstemning.
Urafstemning kan foregå ved stemmeseddel i medlemsbladet og på DCUs
hjemmeside, 66% af medlemmerne er på internettet (også perfekt til
vejledende afstemninger!)

Inddeling af DCU i 7 Kredse bibeholdes.
Hver kreds vælger 1 repræsentant til DCUs bestyrelse, således at
bestyrelsen består af 7 folkevalgte repræsentanter. Ud af de 7 vælges
igen (snarest efter valgene af Kredsrepræsentanter) en Formand og en
næstformand som udgør den daglige ledelse af DCU.
HELE bestyrelsen er på valg hvert andet år, eller såfremt 2/3 af
bestyrelsen ønsker nyvalg.
ALLE kandidater skal forud for valget have spalteplads i medlemsbladet
og på DCUs hjemmeside hvor de kan præsentere sig selv og orientere
medlemmerne om hvad de står for og hvad de vil arbejde for.

Den daglige ledelse foregår EFTER DIREKTIV fra HELE Bestyrelsen, da
kun den samlede bestyrelse er beslutningsdygtigt. Den øvrige
bestyrelse (5 personer) deltager i alle bestyrelsesmøder, EET møde
hver anden måned, samt når særligt behov opstår.Alle referater og
regnskaber skal være tilgængelige for ALLE medlemmer.

Det er MEDLEMMERNE som godkender Bestyrelsens forslag til en 2 årsplan
og 10 års plan. Inden urafstemningen har planen været til debat i
MEDLEMMERNES fagblad og på foreningens hjemmeside.

Der nedfældes i Lovene hvilke emner/beslutninger som skal gennemføres
ved urafstemning. F.eks. alle valg til bestyrelsen, valg af formand og
næstformand, køb af campingpladser, valg af campingpas,godkendelse af
regnskaber,bygning af nyt DCU-hus, alle beslutninger som har betydning
for driften af DCU og betydning for 2 og 10 årsplanen.

Venlig hilsen
verner

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 07-12-03 12:40

ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0312051619.536bec1e@posting.google.com>...

Tak til alle dem som deltager i debatten via vores emails. Så er der
da ingen af de "intelligente" som behøver at se debatten.

Venlig hilsen
verner

Til alle dem hvor de to tåber sletter jeres indlæg , benyt mailen. Det
er iøvrigt utroligt, at to personer skal bestemme hvilke indlæg folk i
dette forum må svare på! så har I dem i en nøddeskal.Værre censur en
på DCU.

Fra : hans

Dato : 03-12-03 18:12

Er regnskabet i DCU "offentligt tilgængeligt" for medlemmer, og hvor kan jeg
få fat i det ?

Hans

Fra : phk

Dato : 03-12-03 19:27

"hans" <andersen@jafnet.dk> skrev i en meddelelse

> Er regnskabet i DCU "offentligt tilgængeligt" for medlemmer, og hvor kan
jeg
> få fat i det ?

Du ringer/skriver over til DCU så sender det til dig.

Men forvent ikke den helt store specifikation.

--
Per, Esbjerg

Fra : jhm

Dato : 21-12-03 22:13

Hej Verner
Du har jo så fuldstændig ret, omkring DSU og deres regnskaber, jeg har
forsøgt at få fat i dem, men de har ikke ville udlevere det, jeg tror helt
ærligt ikke du kommer nogen vegne ved at brokke dig her i dk.fritid.camping,
mange af de debatører det er her i gruppen, er indgroede medlemmer af DCU
jeg har har flere gange startet en debat, omkring DCU men også omkring
andet, det er hvergang de samme der svarer og for det meste altid med et
plat, ligegyldigt og ubrugeligt svar.
mvh Palle

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 22-12-03 15:13

"jhm" <palm@ot.dk> wrote in message news:<bs52dl$3hm$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> jeg har har flere gange startet en debat, omkring DCU men også omkring
> andet, det er hvergang de samme der svarer og for det meste altid med et

Hej Palle.

Ja vedr. DCUs regnskaber må de jo have noget at skjule i DCU-huset
siden medlemmerne ikke må få indsigt i hvad deres kontigentpenge
bliver brugt til! Der må være nogle væsentlige frynsegoder til de 80
"tillids" repræsentanter ude i kredsene siden de ALLE holder kæft og
IKKE vil gå i dialog med medlemmerne! Gu vide om de camperer gratis på
alle DCU-pladser og måske også på samarbejdspladser! DET kunne være
årsagen til at de i den grad bøjer sig for ALT hvad formanden siger
til dem, de tør ikke komme frem med deres selvstændige mening,de
KLISTER sig til taburetterne i den grad. Når der går OVER 100.000 kr
ud til den enkelte kreds ! ja så havner disse mange penge i nogens
lommer! men hvems lommer?
HVAD FÅR DCUs TILLIDSREPRÆSENTANTER AF FRYNSEGODER, BEN OG ANDRE
FORDELE !!!!

Vedr. dette forum/nyhedsgruppe tror jeg du har ret. Der er alt for få
deltagere til at dEt gør en væsentlig forskel. Det rigtige sted at
debattere DCU var vel på foreningen DCUs egen hjemmeside og i
medlemsbladet, men her CENSURERER formanden alt væk som har med
demokrati, kritik af ledelsen og alt vedr. DCUs Love og vedtægter.
Ikke eet eneste indlæg her på siden om DCU ville gå igennem DCU-husets
CENSUR. I hvilket referat (som er yderst HEMMELIGT) er beslutningen om
at censurere og knægte ytringsfriheden i DCU nedfældet? OG HVEM HAR
BESLUTTET DET?

Jeg er sikker på at du har ret i, at en del her i gruppen er indgroede
DCU medlemmer! blottet for enhver form for solidaritet med deres
medcampister deres medmedlemmer i DCU. De er så store egoister at de
kan købes for et campingkort og nogle få færgebiletter.
Børnrfamilierne har retfærdigvis stor fordel af at bruge DCU pladser
gratis for børnene, men det er DERES pris for deres solidaritet med
andre medlemmer. Så er de sgu ligeglad med at ytringsfriheden knægtes
i deres EGEN forening DCU og at medlemmerne CENSURERES helt vildt!!
hvad er DET mod deres personlige "gevinst" rabat på færgebiletter.
Ja Palle der kan man se hvor billigt mange DCU medlemmer kan købes
for.

Ja der er 3-4 stykker herinde som tror, at de ejer denne nyhedsgruppe.
De ryger i hovedet på alle som laver en lille procedurefejl, og så
SPAMMER de alle de indlæg som de ikke kan lide med alt muligt ævl som
INTET har med emnet at gøre.
Palle der er kun et at gøre, ignorere SPAMMERNE, eller fremsæt den
saglige bøn,
at de forbliver på ignore for altid, for de tilfører IKKE debatten
noget som helst fornuftigt.

Palle, kan du og dine have en rigtig God Jul og et godt og
lykkebringende CampingNytår.

Venlig hilsen
verner

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 23-12-03 11:32

ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0312220613.7c2ce4be@posting.google.com>...

> "jhm" <palm@ot.dk> wrote in message news:<bs52dl$3hm$1@news.cybercity.dk>...

Denne linie var IKKE i mit oprindelige indlæg!

Nu går Carsten Stage ind og manipulerer i indlæggene. Hvilke andre
ting går Carsten Stage ind i indlæg og manipulerer med.

Er I deltagere i dette forum tilfredse med at Carsten Stage går ind og
redigerer i JERES indlæg??

Her kan I se hvad Carsten Stage står for.

Venlig hilsen
verner

PS! Hvor er Flemming Udbor? blevet af Carsten Stage ? var han opfundet
til lejligheden hahahahahahahahahahahahahahahahhhh.

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-12-03 13:59

I news:6fbbedd3.0312230231.1b03483f@posting.google.com skrev
ven_hj@yahoo.dk følgende:

> Denne linie var IKKE i mit oprindelige indlæg!

Det var den da i aller højeste grad.

Og bare lige til din orientering:
Der er ingen der går ind og redigerer i de indlæg der ligger i
nyhedsgruppen dk.fritid.camping. Og der er ingen der går ind og
fjerner andres indlæg i dk.fritid.camping.

dk.fritid.camping er ikke et lille privat debatforum liggende på en
lille privat PC'er et eller andet sted.

En nyhedsgruppe er et offentligt sted, offentligt tilgængelig over
hele verden. Og alle de indlæg der sendes til en sådan nyhedsgruppe
bliver lagret på mange forskellige computere rundt om i verden,
hvrofor det ikke bare lige er sådan at fjerne eller redigere i de
indlæg der sendes til gruppen.

Gruppen er altså frit tilgængelig, og ikke modereret, hvorfor der
heller ikke er nogen der kan "censurere" indlæg inden de når frem til
nyhedsgruppen.

Alt dette blot til din orientering. Og da en sådan debat ikke hører
hjemme i en debatgruppe om camping sættes der fut til
dk.admin.netmisbrug (vhilket betyder at svar på dette indlæg ikke vil
kunne ses i denne gruppe men kun i netikettegruppe), hvor debatten
mere rettelig hører hjemme

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 23-12-03 20:08

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in message news:<S_WFb.2932> > Denne linie var IKKE i mit oprindelige indlæg!

Hej Andreas.
Tak for din information, men den beskriver bare ikke sandheden.

> Det var den da i aller højeste grad.

Nej i mit svar var det raderet væk. HELE hovedet var raderet væk.

> Og bare lige til din orientering:
> Der er ingen der går ind og redigerer i de indlæg der ligger i
> nyhedsgruppen dk.fritid.camping.

En usandhed der er til at tage og føle på Andreas. Så spørger jeg dig
Andreas!
HVORDAN KAN DET VÆRE, AT MINE SVAR PÅ FORSKELLIGE INDLÆG SAMLES I EEN
TRÅD? er det julenisserne der er på spil ??? eller er det Carsten
Stage som redigerer i indlæggene?

> dk.fritid.camping er ikke et lille privat debatforum liggende på en
> lille privat PC'er et eller andet sted.

Det er jeg klar over.

> [...]
> bliver lagret på mange forskellige computere rundt om i verden,
> hvrofor det ikke bare lige er sådan at fjerne eller redigere i de

Det kan da godt være, MEN der BLIVER redigeret i indlæggene, se bare
den tråd hvor KUN mine svar er samlet hvad kalder du så det Andeas?

> Gruppen er altså frit tilgængelig, og ikke modereret

Forkert.

, hvorfor der
> heller ikke er nogen der kan "censurere" indlæg inden de når frem til
> nyhedsgruppen.

Forkert.

> Alt dette blot til din orientering.

Tak for den men den er desværre ikke sand.

Venlig hilsen
verner

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-12-03 20:52

I news:6fbbedd3.0312231107.5cffbc28@posting.google.com skrev
ven_hj@yahoo.dk følgende:

> "Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in message
> news:<S_WFb.2932> > Denne linie var IKKE i mit oprindelige indlæg!

Det der står lige her oven over er heller ikke noget du sætter ind,
men det er noget der bliver indsat af det program der bruges til at
skrive indlæg med. I mit tilfælde er det Outlook Express og i dit
tilfælde ser det ud til for mig at du læser og skriver via Google.

Hvorfor benytter du dig ikke bare af enten Outlook Express eller et
andet program til læsning af nyhedsgruppeindlæg.

> Hej Andreas.
> Tak for din information, men den beskriver bare ikke sandheden.

Jo, det er *hele* sandheden.

Grunden til at du oplever at visse indlæg forsvinder, kan skyldes at
nogle skribenter har sat X-no archiv (hedder det vist) i deres program
til at skrive indlæg, hvorved der gives indtrux til nyhedsserverne
verden over om ikke at gemme og arkivere et sådant indlæg. Det vil
sige at indlæg bliver automagisk slettet fra nyhedsserveren efter et
nærmere defineret tidsforløb som webmasteren til den enkelte
nyhedsserver selv definerer.

Nyhedsindlæg ligger jo, som allerede tidligere nævnt, arkiveret på
mange forskellige (ja i titusindvis) nyhedsservere ud over hele
verden. Der er *ingen* der har adgang til (eller samlede lister) over
alle disse nyhedsservere, hvorfor det også vil være en fysisk
umulighed at kunne gå ind og redigere i dine (eller andres) indlæg.

> Nej i mit svar var det raderet væk. HELE hovedet var raderet væk.

Ja, og som du kan aller øverst i dette svar til dig, så sætter
skriveprogrammet helt automagisk et "hovede" ind i det svar jeg her er
ved at skrive. Jeg kan i mit program gå ind og definere hvilke dele af
et indlægs hoved der skal med.

Vil du se et indlægs komplette "hoved" kan du, hvis du bruger Outlook
Express, trukke på CTRL+F3, hvorved du vil se hele "hovedet" eller den
komplette "header".

"Hovedet" til dit indlæg, som jeg her svarer på, ser således ud i sin
helhed:

<-- start header -->
From: ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk)
Newsgroups: dk.fritid.camping
Subject: Censur i nyhedsgruppen.
Date: 23 Dec 2003 11:07:56 -0800
<-- slut header -->

> [...]
> EEN
> TRÅD? er det julenisserne der er på spil ??? eller er det Carsten

Der *ER* altså ikke nogen der kan redigere i de indlæg du sender til
en offentlig tilgængelig nyhedsgruppe på det offentlige usenet. Det er
ganske enkelt en total og fysisk umulighed.

Endnu engang sætter jeg fut til dk.admin.netmisbrug, og denne FUT
bedes altså respekteret, da denne debat *IKKE* hører til i
dk.fritid.camping.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 23-12-03 23:47

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in message news:<s11Gb.3715$

Hej Andreas

Tak for dit gode, konstruktive og lærerige svar ))

Ha en God Jul og et godt CampingNytår
Venlig hilsen
verner

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-12-03 00:15

I news:6fbbedd3.0312231447.4da47ec7@posting.google.com skrev
ven_hj@yahoo.dk følgende:

> Tak for dit gode, konstruktive og lærerige svar ))
>
> Ha en God Jul og et godt CampingNytår

OK tak og i lige måde.

Håber du blev lidt mere klar over hvordan det fungerer i disse
nyhedsgrupper

Det skulle jo gerne være et sted hvor vi alle sammen kan hygge os
sammen på en god og skøn måde.

Mange julehilsner
Andreas

Fra : Gismo

Dato : 24-12-03 01:32

ven_hj@yahoo.dk wrote:
> [...]
>
> Hej Andreas
>
> Tak for dit gode, konstruktive og lærerige svar ))

Måske ville en undskyldning til Carsten Stage
være af vejen.

God jul og godt nytår til ALLE.

Gismo

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-12-03 02:03

I news:3fe8de4e$0$17603$ba624c82@nntp05.dk.telia.net skrev
Gismo følgende:

[ ... ]
> Måske ville en undskyldning til Carsten Stage
> være af vejen.

Det kunde da godt hænde, men da der kom en helt anden lyd på, skal vi
så ikke lade alt være glemt og tage en helt frisk og ny start, i
anledning af at det jo er meget, meget tæt på juleaften lige nu.

Skulle der ske et uheldigt tilbagefald, kan vi jo altid tage sagen op
igen. Men lad os nu se, hvor forklaringerne er givet, og med stor
sandsynlighed er forstået, om det hele ikke er løst til glæde og gavn
for os alle sammen.

> God jul og godt nytår til ALLE.

Tak, og i lige måde, også til ALLE (hvem han/hun/den/det så end måtte
være) LOL

Der nu HAR købt hus i Ravsted, Sønderjylland
Huset kan ses her: http://skrift.dk/hus_ravsted
ER det ikke bare et skønt hus? og så på 177 kvm

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 25-12-03 15:13

Blot til alm. orientering for dem der skulle have brug for at få dette
sat på plads;

Jeg hedder Flemming Udbjørg - og jeg er ikke opfundet af nogen som
helst til en bestemt lejlighed. Jeg kender ingen af de personer, der
skriver i denne nyhedsgruppe personligt, og jeg har ikke konspireret
med nogen som helst.

Jeg er blot en ganske almindelig campist med 30 år campingerfaring på
bagen (kører på alle tider af året), der har meldt mig ind i DCU og er
nysgerrig af natur. Derfor har jeg også fundet denne diskussionsgruppe
for campister interessant - man kan jo altid lære af de mange andre
gode campister.

Og så dumpede jeg ind i et længere og ganske forvrøvlet
diskussionsforløb med en mand, der tilsyneladende er gået helt i
selvsving (se bare den selvstændige tråd, som køres p.t.) - og havde
så en mening om det. Men det skal man skam passe på med, her i de frie
tider.

Og når jeg ikke deltager mere i diskussionen med samme person, så er
det hverken fordi jeg har givet op eller mener mig overvundet. Det er
simpelt hen fordi det er aldeles nyttelyst, og fordi jeg tidligere har
meddelt i denne nyhedsgruppe, at dette niveau gider jeg ikke diskutere
på.

Men jeg er bestemt både levende og aktiv - og er ikke opfundet af
nogen til lejligheden. Og bare tanken er da aldeles absurd - for de
fleste, altså.

Og så ønsker jeg alle gode campister et godt Nytår.

/Flemming Udbjørg

Fra : Kim Olsen

Dato : 26-12-03 11:50

> [...]
> helst til en bestemt lejlighed. Jeg kender ingen af de personer, der
> skriver i denne nyhedsgruppe personligt, og jeg har ikke konspireret

Hej Flemming

Det er jeg også sikker på at alle på nær en enkelt var helt klar over!

Godt nytår

Hilsen

Kim Olsen