Bilen hopper og danser - indimellem
Fra : Klaus Hansen

Dato : 03-12-03 21:10

Min BMW 316i har fået det problem at den ligesom ikke tænder. Det
betyder at den hopper og danser når jeg kører. Er bilen varm - har
holdt i tomgang eller lign. forsvinder det for en tid.
Jeg har tjekket at benzinpumpen virker - det gør den. Kan det have
noget med kulde at gøre ?

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 23:09

Hvis det kan hjælpe i din sitiation, så havde jeg samme problem i min gamle
Citroen BX. Den tændte heller ikke altid når man trådte speederen ned.

Efter et par besøg hos "doktoren", fik den konstateret et defekt (læs totalt
afbrændt) tændingssystem - utroligt at den stadig kunne køre...

Men det er en god ting at få checket. Check også om der er fugt ved tænding,
tændrør og tændkabler.

Men det er bare én mulighed, check også benzinsystemet...

Mvh Thomas