Billig MB eller hva' ?
Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 18:01

'98 Mercedes Benz 300 T TD Avantgarde, 68.000 km = 1.000 euro...
www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=6447109&id=24039339

Fahrzeug hat einen leichten Heckschden, Stoßfänger hinten und
Heckklappe defekt. Reperatur würde nach Mercedes-Angaben ungefähr
3.000,- Euro kosten. Daher verkaufe ich das Auto für nur EINTAUSEND
EURO. Repariert würde es demzufolge viertausend Euro kosten.

Jeg forstår ikke denne annonce - prisen er da helt hen i vejret.
Sådan en bil koster normalt omkring 20.000 euro......
Hvorledes mon dét hænger sammen?

Det er ellers ikke udstyr, der mangler:
ABS, Airbag, Alarmanlage, Alufelgen, Anhängerkupplung, Beifahrer
Airbag, Bordcomputer, CD, Dachträger, Elektr. Fensterheber, elektr.
Stabilitätsprog. (ESP), Elektrische Sitze, Klimaautomatik,
Lederausstattung, Navigationssystem, Nebelscheinwerfer, Park Distance
Control, Radio/Cassette, Schiebedach, Seitenairbags, Servolenkung,
Sitzheizung, Tempomat, Traktionskontrolle, Wegfahrsperre,
Xenonscheinwerfer, Zentralverriegelung.......

/Mogens

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-12-03 18:19

> Jeg forstår ikke denne annonce - prisen er da helt hen i vejret.
> Sådan en bil koster normalt omkring 20.000 euro......
> Hvorledes mon dét hænger sammen?

Det er jo en van, dvs. varevogn uden bagsæde og der er måske nok en grund
til at der ikke er et billede af den.
Ellers kan prisen jo være en trykfejl, det hælder jeg mest til.

Niels

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 18:27

On Wed, 3 Dec 2003 18:19:03 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaard@hotmail.com> wrote:

>Det er jo en van, dvs. varevogn uden bagsæde og der er måske nok en grund
>til at der ikke er et billede af den.

Nope - det findes ikke på dén måde i Tyskland.
"Kombi/Van" er den tyske betegnelse for en st. car

>Ellers kan prisen jo være en trykfejl, det hælder jeg mest til.

Det er blot mærkeligt, at sælgeren pensler det ud i teksten. Dét burde
jo udelukke trykfejlsmuligheden, IMO...

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-12-03 20:13

Niels Bengaard wrote:

> Det er jo en van, dvs. varevogn uden bagsæde

Der står i annoncen at der er 5 siddepladser.

> og der er måske nok en
> grund til at der ikke er et billede af den.
> Ellers kan prisen jo være en trykfejl, det hælder jeg mest til.

Det tror jeg nu ikke, der står at bilen koster 1000 euro og at den er skadet
for 3000 euro.
Bilen kan også købes med skaden udbedret for 4000 euro.
Det burde udelukke trykfejlen.

--
Mvh Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-12-03 20:15

Mogens Knudsen wrote:
> [...]
>
> Jeg forstår ikke denne annonce - prisen er da helt hen i vejret.
> Sådan en bil koster normalt omkring 20.000 euro......

Det kan være det er ligesom den gamle historie med rigmands fruen der solgte
en nyere Jaguar for 200,- Dkr.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 20:21

On Wed, 3 Dec 2003 20:14:38 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Det kan være det er ligesom den gamle historie med rigmands fruen
>der solgte en nyere Jaguar for 200,- Dkr.

Jep - det kan faktisk godt være en mulighed.
Nuvel - bilen er nok væk...

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-12-03 20:25

Mogens Knudsen wrote:

> Jep - det kan faktisk godt være en mulighed.
> Nuvel - bilen er nok væk...

Prøv at kontakte sælgeren, det ku' jo være du var heldig at være den første
der "troede" på prisen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 20:31

On Wed, 3 Dec 2003 20:24:54 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Prøv at kontakte sælgeren, det ku' jo være du var heldig at være den første
>der "troede" på prisen

Jep - jeg prøver lige imorgen

Jeg kom iøvrigt lige i tanke om en mulighed, som vi selv har
praktiseret her i kredsen (venner). En kammi skulle giftes, hvorfor
der skulle tages lidt pis på manden. Da han gik meget op i biler
blev det besluttet at indrykke en annonce i avisen, hvor den eet år
gamle Opel Kadett 1.6 GLS (dyr bil) blev annonceret til dumpingpris.

Annoncen blev "indlagt" i Århus Stiftstidende lørdag/søndag til stor
moro for hele forsamlingen, fordi "manden" kunne stort set ikke
bestille andet end at tage telefonen - og det fra meget tidligt lørdag
morgen til sen søndag aften.

Han skulle giftes om lørdagen, jo!

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-12-03 20:35

Mogens Knudsen wrote:

> Jep - jeg prøver lige imorgen

God ide

> [...]
> moro for hele forsamlingen, fordi "manden" kunne stort set ikke
> bestille andet end at tage telefonen - og det fra meget tidligt lørdag

Jeps, jeg har selv prøvet det et par gange (altså ikke at blive gift)
Jeg har endda været med til at sætte et hus til salg engang, men det er vist
lidt OT herinde

Fra : Holten

Dato : 03-12-03 20:32

> [...]
>
> Jeg forstår ikke denne annonce - prisen er da helt hen i vejret.
> Sådan en bil koster normalt omkring 20.000 euro......

Jeg er på vej Mogens, forventet ankomst kl. 02.30.
Ringer du lige til ham og får adressen, smid en SMS med den til mig )

Der må være et eller andet han holder skjult, måske Fahrzeugbrief.

MVH

Holten

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 20:56

On Wed, 3 Dec 2003 20:31:49 +0100, "Holten" <Virkerikke@mail.dk>
wrote:

>Jeg er på vej Mogens, forventet ankomst kl. 02.30.
>Ringer du lige til ham og får adressen, smid en SMS med den til mig )

He, he - tænkte nok, du var der :)

>Der må være et eller andet han holder skjult, måske Fahrzeugbrief.

Jep - når man kommer derned, er KFz'eren der næppe...
(skjult restgæld)

/Mogens

Fra : flemming

Dato : 03-12-03 23:59

Bilen er enten en joke eller så findes den ikke

--
BR
Flemming