Toyota Sports Van
Fra : Stefan

Dato : 03-12-03 17:38

Jeg vil sikker ha en sådan model, sikker en nye.... Men

Er der noget på disse modeller som jeg skal være opmærksom på ?

Hilsen Stefan

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-12-03 23:27

Hej!

Stefan wrote:

> Jeg vil sikker ha en sådan model, sikker en nye.... Men
>
> Er der noget på disse modeller som jeg skal være opmærksom på ?

Jeg ved ikke noget om mekanikken i sådan en karl, men jeg har prøvekørt en (nu)
3 år gammel 2 liters diesel Sportsvan. Den kører sgu god sådan en slæde - meget
behagelig og relativt støjsvag ift. en VW Transporter 2.5 TDi for eksempel. Men
ok, hvad er ikke støjsvagt iforhold til sådan een?

Anyway, ville bare lige give my 5 cents.

Fra : Tom

Dato : 03-12-03 23:33

> 3 år gammel 2 liters diesel Sportsvan. Den kører sgu god sådan en slæde -
meget
> behagelig og relativt støjsvag ift. en VW Transporter 2.5 TDi for
eksempel.

hehe sådan en VW er heller ikke verden bedste bil........husker jeg kørte
med en mekanikerven sidste år. Flere gange glemte han at blænde ned når der
kom modkørende, men INGEN af de modkørende blinkede igen med lyset.
Lyset fra sådan en folkevun svarer stort set til 2 stearinlys

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-12-03 23:39

Hej!

Tom wrote:

> hehe sådan en VW er heller ikke verden bedste bil........

Hvad? De nyere TDI'ere har måske lidt meget motorlarm ved høje hastigheder men
_fyfassen_ et optræk der er i en lille 102HK motor (og 248NM moment ved 2200omdr
:)). Det savner jeg virkeligt når jeg kører i Escorten. Og så ligger en
Transporter IMNSHO lige så godt på vejen som en alm. personbil - også i sving.

Daaaaamn jeg savner den. Og så var der god plads til alt det skrammel jeg kører
rundt med i Escorten

> [...]
> kom modkørende, men INGEN af de modkørende blinkede igen med lyset.
> Lyset fra sådan en folkevun svarer stort set til 2 stearinlys

Mon ikke du tænker på en '81 Transporter? Der er glimrende lys på de nyere
årgange.

Fra : Tom

Dato : 03-12-03 23:48

> Mon ikke du tænker på en '81 Transporter? Der er glimrende lys på de
nyere
> årgange.

Jeg ved ikke lige precist hvor gammel kassen var men heeelt gammel var den
ikke.
Mage til l*rtespand
Han sad og røg i bilen så var ved at blive kvalt, sidedøren kunne ikke altid
låse som den skulle, så hans kone havde engang smidt alt firmaværktøjet ud
på en mark i et sving.....er du svimmel hvor han var sur dengang. ))
Nå men det er også et specielt misvedligholdt VW eksemplar

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-12-03 23:48

Kim Voss Schrader wrote:

> Og så ligger en Transporter IMNSHO lige så godt på
> vejen som en alm. personbil - også i sving.

Så skal du dulme en tur ud at køre "performance-vectra" )*LOL*) - eller en
tur på bane med det der hundehus af en Transporter.

Kassebiler kører at h.t sammenlignet med alm biler - måske er det derfor, de
er skyld i så mange dødsulykker. (Hver 4. såvidt jeg huske)

Tag sådan en gennemsnitstransporter med gennemsnitsvægt og send den så
gennem keglerne ug ud i bremseøvelser... (Husk først at gå i dækning..!

--
Jan W Nielsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-12-03 00:35

Hej!

Jan W Nielsen wrote:

> Så skal du dulme en tur ud at køre "performance-vectra" )*LOL*) - eller en
> tur på bane med det der hundehus af en Transporter.

Nu mente jeg altså ikke at den var en racerbil, men blot at den er kvik i sving
:)

Og man føler ikke at man sidder i en kassevogn.

> Kassebiler kører at h.t sammenlignet med alm biler - måske er det derfor, de
> er skyld i så mange dødsulykker. (Hver 4. såvidt jeg huske)

Tja, mange kassevogne kører totalt råddent pga. tumper af chauffører i lånte
biler. Dét tror jeg personligt (også) bidrager i statistikken.

> Tag sådan en gennemsnitstransporter med gennemsnitsvægt og send den så
> gennem keglerne ug ud i bremseøvelser... (Husk først at gå i dækning..!

Den skal selvfølgelig være lige så tom som en do. personbil. Den vil næppe kunne
hænge på, men jeg tror ikke umiddelbart en Transporter vil dumpe med et brag.

Hvem i gruppen har rent faktisk prøvet stuntet med en kassevogn? :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 00:43

Kim Voss Schrader wrote:

> Den skal selvfølgelig være lige så tom som en do. personbil.

Probæemet er, at de som regel ikke er tomme. Desuden påvirker tung last
kassevognene meget, fordi de har et højt tyngdepunkt. En personbil med 4
mand kører ikke langt dårligere end med een mand - men kassevognen kører
forfærdeligt med lastrummet fyldt.

> Den vil
> næppe kunne hænge på, men jeg tror ikke umiddelbart en Transporter
> vil dumpe med et brag.

Det kommer an på, hvad man mener. Jer er ret sikker på, at den på ingen måde
har personbilsegenskaber.

> Hvem i gruppen har rent faktisk prøvet stuntet med en kassevogn? :)

Jeg har ikke prøvet på bane og med testudstyr - en dog kørt en del
forskellige kassevogne. De nye i dag kører 25 gange bedre end de gjorde for
15 år siden - men de er også blevet langt, langt hurtigere.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 07:39

On Thu, 4 Dec 2003 00:43:29 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]

Men VW'en lyder jo helt forrygende, hvorfor dét ikke er noget problem!

>Jeg har ikke prøvet på bane og med testudstyr - en dog kørt en del
>forskellige kassevogne.

Jow, jow - her er da een, som har kørt masser af "transport" i en VW.
De bli'r/blev da helt sikkert bedre med årene, hvor konstruktionen med
motoren bagi var helt umulig...

/Mogens