Alaska vinduesvisker
Fra : Morten Snedker

Dato : 03-12-03 15:14

I Fakta har de et sæt Alaska vinduesviskere til knap 40 kroner. Og det
er jo billigt. Men er de ordentlige - nogle erfaringer?

/Snedker
---
Svar venligst under det citerede
Klip og udelad, hvad du ikke besvarer

Fra : bme

Dato : 03-12-03 15:35

> I Fakta har de et sæt Alaska vinduesviskere til knap 40 kroner. Og det
> er jo billigt. Men er de ordentlige - nogle erfaringer?

Satte dem på svigermors Berlingo i foråret, holdt lige så godt/lang tid som
de dyre valeo til ca 300,- de plejer at køre med.

Umiddelbart vil jeg sige at de holder ca 6 mdr/15kkm.(og det er måske lige
lidt nok) men hva fanden, 80 kr om året.

/bo
Som gerne køber billige alaskaviskerblade næste gang.

Fra : Brian

Dato : 03-12-03 16:37

Hejsa

Morten Snedker wrote:
> I Fakta har de et sæt Alaska vinduesviskere til knap 40 kroner. Og det
> er jo billigt. Men er de ordentlige - nogle erfaringer?

Mine erfaringer med Alaska viskere er knap så positive.
Efter 3 måneders brug, trak de streger, gummiet "rutschede) hen over
vinduet.
Gummiet var tilmed flosset.... men hvad kan man forvente til 20,- stykket ;)

Så jeg røg tilbage på de lidt dyrere, men meget bedre, Bosch :)

/Brian

Fra : Arne

Dato : 03-12-03 18:17

Fine til prisen

Eivind

Fra : Hansen

Dato : 03-12-03 18:40

"
> Fine til prisen

De virker super hos mig, bedre end de bosch jeg elllers har brugt. Desværre
kan jeg ikke finde dem store nok mere, ellers ville jeg have købt ind til de
næste mange år.

Med venlig hilsen
Hansen

Fra : diesel

Dato : 03-12-03 19:19

Kig på www sonos dk, de har store billig viskergummi.
Diesel

"Re: Alaska vinduesvisker"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.66.161.131)

Fra : Hansen

Dato : 03-12-03 20:05

"diesel" <visit@myorange.dk> wrote in message
> Kig på www sonos dk, de har store billig viskergummi.
> Diesel
>
> "Hansen" <mailto:klods1962@"fjern"hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Re: Alaska vinduesvisker"

pænt af dig, men jeg er ikke så meget til at skifte gummiet ud, vi skal ha
en hel visker. Der er et meget stort slid på den smallle mekanik der er i et
viskerblad. så jeg tror ikke mekanikke holder meget længere end gummiet.

mvh
Hansen

Fra : Arne

Dato : 03-12-03 21:34

Forøvrigt......

Har set at både Focus C-max og den nye Golf V er begyndt med en helt ny
viskerbladskontruktion - gad vide om
Bosch ikke kan li al den konkurrance fra de billige blade mer og nu laver
noget nyt.....
Det ser ihvertfald spændende ud - glæder mig til at høre fra nogle der har
en C-max eller en Golf V om hvordan
den er til at holde ruden ren

Eivind

Fra : diesel

Dato : 04-12-03 10:12

de nye typer hedder areovisker, og de er meget bedre end de gammel typer for de
stålet er bygget inde i dem se bosch.dk hjemmeside søg under areo.
diesel

"Re: Alaska vinduesvisker"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.97.216.210)

Fra : Arne

Dato : 13-12-03 12:21

Tak - ser spændende ud

Nu venter jeg så bare på hvad prisen bliver på den nye Focus
Den nye Golf er ihvertfald alt for dyr

Eivind

Fra : Morten Trab

Dato : 04-12-03 07:39

"Morten Snedker" <morten@nospam_dbconsult.dk> skrev i en meddelelse

> I Fakta har de et sæt Alaska vinduesviskere til knap 40 kroner. Og det
> er jo billigt. Men er de ordentlige - nogle erfaringer?

Jeg købte de 3 jeg har på min kaskett i Bilka for ca. 1½ år siden, og det er
faktisk først her til efteråret de er begyndt at give tegn til at de trænger
til en udskiftning, men jeg vil mene at de godt kan holde vinteren over, og
blive siftet til foråret, når den alligevel får den store forårs omgang...

Og næste gang viskere bliver sikkert Alaska igen, da jeg ikke har haft
problemer med dem...

--
Mvh. Morten Trab
--