Er du blevet SINDSSYG...?
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-12-03 01:44

Hej rødder

"Er du blevet SINDSSYG...?"

Sådan spurgte en fyr - kendt her fra NG´en mig, da jeg pegede på et kanon
tilbud på en Skoda Octavia Turbo. Måske er jeg - men her er, hvad
Bilmagasinet skrev, da de havde RS´eren med på bane.,,:

Bilmagasinet, nummer 7, 2001, side 50. Teksten er gengivet i fuld længde.

Resultatet blev 5 stjerner ud af 6.

"Sjovere end en Passat, billigere end en Audi. Sådan kunne du beskrive Skoda
Octavia 1.8T RS. Det ville nu ikke være helt retfærdigt, for den hurtigste
Skoda er helt sin egen og meget mere end bare billigere model af sine fjerne
slægtninge fra Volkswagen-koncernen.

Tiden vil vise om kunderne er klar til en bil af den kaliber, som der står
Skoda på, og det kan kun være prestigen hjemme på villavejen, der står i
vejen, for Octavia RS er det svært at finde fejl på. Og naboen skal lige
huske på, at han skal have en BMW 325i for at følge med. 235 km/t går den på
toppen, muskel-Skoda'en, husk lige det. Og de første 100 km/t bliver
ekspederet på syv sekunder rent, siger vores måleudstyr - 0,9 sekund
hurtigere end den tid, Skoda selv opgiver.

De 180 hk og 235 Nm er parat gennem hele omdrejningsregisteret og giver et
flot vægt/effekt-forhold på 7,3 kg/hk. I kabinen kan du nyde et herligt tykt
læderrat, dybe sportsstole og dejligt fast gearskift. Men det mest
imponerende er alligevel, at du kan smide den store bil rundt på banen, som
var den en MX-5. Se på omgangstiden, den er lige hurtigere end Mazda'ens -
specielt gennem den først hurtige chikane, hvor Skoda'en snupper 0,8 sekund.

De store bremsekalipre ser imponerende ud, men der skal alligevel 36,7 meter
til at bremse 1.325 kilo ned fra 100 km/t. Det er en stor bil, eller som
Thomas Wulff bemærkede: "Der er jo plads til en gummibåd og 11
marinesoldater i det bagagerum!" Men dens 17 tommer-alufælge med Conti Sport
Contact i 205/50R17 har godt fat i underlaget, og den understyring, som vi
kender både fra VW og Audi, er der ikke noget af her. Det er bare helt
neutralt rundt i kurverne. Der er kun en ting af sige:RSpekt!"

Og her er hvad nordmændene skriver...:

http://php.dinside.no/php/art.php?id=26775

--
Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 03-12-03 02:24

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> kanon tilbud på en Skoda Octavia Turbo. Måske er jeg - men her er,
> hvad Bilmagasinet skrev, da de havde RS´eren med på bane.,,:
SNIP

Hej Jan

Synes så absolut ikke, at du er blevet sindsyg. En skoda Octive RS, er
faktisk en rigtig flot og fed bil.

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-12-03 22:17

Gad vide hvem det var?

> Synes så absolut ikke, at du er blevet sindsyg. En skoda Octive RS, er
> faktisk en rigtig flot og fed bil.

*host, host* :)

Det eneste fede er da forsikringen, som er billig pga. Skoda's aftale med
Top Danmark. Men igen - som så meget andet - det er en smagssag....

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : jacob

Dato : 05-12-03 09:40

Hva så der krath, var du ikke til vagtræf igår ?

Fra : Thomas Krath

Dato : 05-12-03 16:57

> Hva så der krath, var du ikke til vagtræf igår ?

Jo, sammen med Jonas i S2'eren...

Fra : JK

Dato : 03-12-03 10:36

On Wed, 3 Dec 2003 01:44:26 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Hej rødder
>
>"Er du blevet SINDSSYG...?"

Absolut en fed bil !

Men m.h.t. størrelsen (jeg har en passat fra 95, det var før den
nuværende mindre model kom, - den har motor på langs og kabinen er
mindre end før) vil jeg sige, at den er noget golf-agtig. Men det er
en dejlig størrelse !
Overvejer det selv næste gang. Brugt er de ret billige, ca. 100.000,
for noget godt.

mvh

John

Fra : Per Wildau

Dato : 03-12-03 12:33

Jan W Nielsen wrote:

> "Er du blevet SINDSSYG...?"

Sidder du og skriver med den ene hånd eller næsen - eller noget helt tredje?

Per

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-12-03 12:45

Per Wildau wrote:

> Sidder du og skriver med den ene hånd eller næsen - eller noget helt
> tredje?

Ha-ha...

Med den ene hånd. Fandens besværligt.

--
Jan W Nielsen

Fra : Per Wildau

Dato : 03-12-03 13:00

Jan W Nielsen wrote:

> Ha-ha...
>
> Med den ene hånd. Fandens besværligt.

Til den undrende læser vil jeg lige sige, at den stakkels dreng er blevet
opereret i sin højre skulder.
*God bedring *

McPer
Sorry for the OT

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-12-03 14:34

> Til den undrende læser vil jeg lige sige, at den stakkels dreng er blevet
> opereret i sin højre skulder.
> *God bedring *

Den var måske gået af led efter at han prøvede at klappe sig selv på
skulderen som belønning for ve udført arbejde i VW's imageafdeling..

mvh

Andreas M. Hansen
- Undskyld, jeg kunne ikke lade være - god bedring også herfra..

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-12-03 14:37

Andreas M. Hansen wrote:

> Den var måske gået af led efter at han prøvede at klappe sig selv på
> skulderen som belønning for ve udført arbejde i VW's
> imageafdeling..

> God bedring

Tak.

--
Jan W Nielsen

Fra : bme

Dato : 03-12-03 13:16

> Med den ene hånd. Fandens besværligt.

Jamen så får vi jo nok færre og kortere indlæg fra dig for en stund, det kan
jo være det glæder nogle personer i gruppen der mener du er for ihærdig i
din argumentation (hint: indlæg om vw's fortræffeligheder)

god bedring

/bo

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-12-03 13:23

bme wrote:

> Jamen så får vi jo nok færre og kortere indlæg fra dig for en stund,
> det kan jo være det glæder nogle personer i gruppen der mener du er
> for ihærdig i din argumentation

Ha-ha...

Den en-armede sørøver giver aldrig op...

> god bedring

Tak..

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 13:32

On Wed, 3 Dec 2003 13:23:06 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Den en-armede sørøver giver aldrig op...

"De kan ikke slå os ihjel
de kan ikke slå os ihjel
de kan ikke slå os ihjel
vi er en del af dem selv"

Ozze her fra :)

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-12-03 13:39

Mogens Knudsen wrote:

> "De kan ikke slå os ihjel
> de kan ikke slå os ihjel
> de kan ikke slå os ihjel
> vi er en del af dem selv"

Ha-Ha.. Jeg venter stadig på at se det billede af dig, hvor du har langt hår
og kører vild og voldsom Fiat...

> Ozze her fra :)

Tak..

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 13:41

On Wed, 3 Dec 2003 13:38:49 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Jeg venter stadig på at se det billede af dig, hvor du har langt hår
>og kører vild og voldsom Fiat...

He, he - det bli'r sgu nok ikke lagt ud på nettet...

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 03-12-03 14:09

Mogens Knudsen wrote:
> On Wed, 3 Dec 2003 13:38:49 +0100, "Jan W Nielsen"
>
> He, he - det bli'r sgu nok ikke lagt ud på nettet...

ØV!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 14:29

On Wed, 3 Dec 2003 14:09:27 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>ØV!

He, he... - se evt. Ozzy Osborne og forstil dig en person i en noget
mildere grad samt uden alkohol samt drugspåvirkning

/Mogens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-12-03 15:59

> He, he... - se evt. Ozzy Osborne og forstil dig en person i en noget
> mildere grad samt uden alkohol samt drugspåvirkning

ROTFL

og så var der nogen der sagde at gruppen var uden humor.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-12-03 19:40

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> og så var der nogen der sagde at gruppen var uden humor.

Hvem har dog bildt dig det ind...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 03-12-03 17:35

Mogens Knudsen wrote:
> He, he... - se evt. Ozzy Osborne og forstil dig en person i en noget
> mildere grad samt uden alkohol samt drugspåvirkning

Thomas må kunne bestikkes

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 17:34

On Wed, 3 Dec 2003 17:34:48 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Thomas må kunne bestikkes

Nope - og han ser slet ikke det her, da han er i Jylland

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 03-12-03 18:17

Mogens Knudsen wrote:
> On Wed, 3 Dec 2003 17:34:48 +0100, "John Sahl"
>
> Nope - og han ser slet ikke det her, da han er i Jylland

Ja, det siger han godt nok at han er ;c)

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-12-03 10:45

On Wed, 03 Dec 2003 17:34:20 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Nope - og han ser slet ikke det her, da han er i Jylland

Jeg tror nu nok, at der selv i Jylland findes Indernedt

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-12-03 20:09

> Thomas må kunne bestikkes

2 sjæle 1 tanke.
Men jeg turde ikke tænke højt.....

At han ikke ser det, kan det rådes bod på, printeren ER opfundet

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 20:16

On Wed, 3 Dec 2003 20:09:11 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>2 sjæle 1 tanke - Men jeg turde ikke tænke højt.....

LOL

>At han ikke ser det, kan det rådes bod på, printeren ER opfundet

Glem det - han læser kun overskrifter. Desuden er billederne fjernet
fra "kataloget" ))))))))))))))))))))))))

/Mogens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-12-03 21:36

> Glem det - han læser kun overskrifter. Desuden er billederne fjernet
> fra "kataloget" ))))))))))))))))))))))))

At få ham til at læse det er nok det mindste problem.
Jeg har hørt at postvæsenet er glimrende, til at bringe trykte beskeder rund
i det ganske land (og udlandet med

Det næste problem, se det er jo nok 'lidt' sværere at overkomme.
så jeg tror jeg opgi'r

og dog, det kunne være sjovt at se de knap 2 meter i en 127'er.
Har set en på over 2m i en 4-dørs Fiesta, han kiggede ud af ruderne i
bagdørene

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Peter Weis

Dato : 03-12-03 17:32

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> He, he - det bli'r sgu nok ikke lagt ud på nettet...

Bare send det til hver af os

mvh
Peter