Overhaling indenom
Fra : Bo Dudek

Dato : 02-12-03 20:56

Hej

På vej hjem fra Kolding til Vejle i går kom konen og jeg til at snakke
om det at overhale indenom. Ingen af os kan overhovedet se noget
fornuft i dette og kunne aldrig finde på det.. ulovligt eller ej.

Men spørgsmålet er, når man f.eks. har to vognbaner, der fletter
sammen med to andre vognbaner på motorvejen. Lad os for en god ordens
skyld kalde dem for

1A-1B <> 2A-2B

Hvis man så kommer kørende i 2A med 110km/t og under sammenfletningen
ender side om side med en fra 1A, fordi 1B og 2A fletter sammen. Hvis
man så kører væsentligt stærkere end gutten fra 1A og allerede nu
ligger på siden af ham, skal man så bremse fuldstændigt op, trække ind
bag ham og vente på, at han drøner ind til højre, eller er det lovligt
at fortsætte i samme fart - overhaling eller ej?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-12-03 21:11

Bo Dudek wrote:

> [...]
> ligger på siden af ham, skal man så bremse fuldstændigt op, trække ind
> bag ham og vente på, at han drøner ind til højre

Nej, det skal man ikke.

Man fletter bare sammen, som tingene passer.

--
Jan W Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 02-12-03 21:12

Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk> wrote:

>Hvis
>man så kører væsentligt stærkere end gutten fra 1A og allerede nu
>ligger på siden af ham, skal man så bremse fuldstændigt op,

Nej, i denne situation er I ved at flette og du er allerede på siden
af ham og kører hurtigere, så fortsæt.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php