Eftervirkninger
Fra : Bo Dudek

Dato : 02-12-03 17:08

Hejsa

Som tidligere beskrevet i denne gruppe (30/11) har jeg lige haft bilen
til rep, hvor et par indsprøjtningsdyser blev skiftet grundet rust.
Bilen er nu begyndt at te sig underligt - dvs, når den går i tomgang
kan den finde på at stå og svinge i omdrejningerne som om man manuelt
sad og gassede lidt op.

Hvordan skal jeg forholde mig til det?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Anders Møller

Dato : 02-12-03 17:28

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skal jeg forholde mig til det?

Well.. jeg synes trods mine få besøg her i gruppen, at huske at du kører
Brava/Bravo 1,6 16v. Lige netop den motor er kendt for at blive slidt i
tomgangs-step-motoren oppe ved gasspjældet. Rens stikket, skift evt.
stepmotoren helt. Med stor sandsynlighed det der er galt.

--
Anders Møller
Fiat Uno

Fra : Bo Dudek

Dato : 02-12-03 17:46

>Well.. jeg synes trods mine få besøg her i gruppen, at huske at du kører
>Brava/Bravo 1,6 16v.

rigtigt.. Brava 1.6sx

> Lige netop den motor er kendt for at blive slidt i
>tomgangs-step-motoren oppe ved gasspjældet. Rens stikket, skift evt.
>stepmotoren helt.

men hvordan kan det opstå EFTER bilen har været hos mekaniker.. der
var intet før.. ?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : DJ Bobo

Dato : 02-12-03 17:51

On Tue, 02 Dec 2003 17:46:23 +0100, Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk>
wrote:

>men hvordan kan det opstå EFTER bilen har været hos mekaniker.. der
>var intet før.. ?

Og du tror ikke, man piller det nævnte stik af
for at komme til "broen"

/Mogens

Fra : Anders Møller

Dato : 02-12-03 17:57

> men hvordan kan det opstå EFTER bilen har været hos mekaniker.. der
> var intet før.. ?

Hvem har ikke stillet sig det spørgsmål ifb. med værkstedsbesøg?

Jeg kan ikke svare dig - jeg svarer bare på hvad problemet kan være. Mogens
skriver i et andet indlæg, at stikket kan have været taget af - tjek det ud
og rens det, det skader ikke..

Ellers ville jeg nok bede værkstedet om at sætter Fiat Examiner computeren
på og se fejlen..

--
Anders Møller
Fiat Uno

Fra : Bo Dudek

Dato : 02-12-03 18:08

[...]

>Jeg kan ikke svare dig - jeg svarer bare på hvad problemet kan være. Mogens
>skriver i et andet indlæg, at stikket kan have været taget af - tjek det ud
>og rens det, det skader ikke..

de snakkede faktisk om et stik, da jeg var på værkstedet, men det var
ikke noget, som jeg spurgte længere ind til.. jeg har dog ingen
forstand på biler og aner ikke, hvordan jeg skulle kunne rense det
stik..

>Ellers ville jeg nok bede værkstedet om at sætter Fiat Examiner computeren
>på og se fejlen..

computeren havde de sluttet til på værkstedet, men igen, så kender jeg
ikke til detaljerne..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Anders Møller

Dato : 02-12-03 18:10

> computeren havde de sluttet til på værkstedet, men igen, så kender jeg
> ikke til detaljerne..

Der er ingen tvivl fra min side om, at problemet skyldes en føler i
indsprøjtningssystemet, efter de har skiftet de par dyser. Jeg har nok set
det 20 gange på 1,6 16v motoren (eller i det mindste hørt om det.)

Grav lidt mere i det, men fra min side får du rådet: tjek stepmotoren og
dennes tilslutning. Den styrer netop tomgangen på din motor.

Good luck.

--
Anders Møller
Fiat Uno