Road rage
Fra : DORTHE LEE WETTER

Dato : 02-12-03 16:41

Hej

Jeg er journaliststuderende på Danmarks Journalisthøjskole (7.sem.) og er i
øjeblikket i gang med at lave en eksamensopgave på radio.

Emnet er uoverensstemmelser mellem trafikanter (alt fra verbale udgydelser
til decideret vold), og jeg er derfor på jagt efter personer, der på
nærmeste hold har oplevet enten at:

- Være udsat for road rage
eller
- Begå road rage

Formålet er at afdække et problem, der alders- og uddannelsesmæssigt er
meget atypisk.

Anonymitet er en mulighed - ring eller mail gerne...

På forhånd tak og undskyld forstyrrelsen

Mathias Buch Jensen
mobil: 20 95 79 45 - mail: mabu@mail.djh.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 02-12-03 18:19

"DORTHE LEE WETTER" <mathiasbuchjensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Formålet er at afdække et problem, der alders- og uddannelsesmæssigt er
> meget atypisk.

Prøv at kig efter etnisk oprindelse, så finder I nok en interessant
sammenhæng.
Men det bliver vel ikke offentliggjort, hvis det ikke er politisk korrekt?

Jeg kender personligt kun en, der har fået et par på hovedet, og en kollegas
mand der også fik en på lampen, derudover har jeg set 3-4 stykker i alt, der
direkte har stået ud af bilen, og truet folk, den ene trussel var imod mig.
ALLE 5-6 hændelser var mænd af mellemøstlig oprindelse !! Om det er
tilfældigt ved jeg ikke, men sidst det blev diskuteret herinde, havde folk
samme oplevelser, du får dem nok bare ikke til at indrømme det.

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 02-12-03 18:32

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilfældigt ved jeg ikke, men sidst det blev diskuteret herinde, havde folk
> samme oplevelser, du får dem nok bare ikke til at indrømme det.

Før du udråber alle ikkedanskere til terrorister, kunne det være interessant
om du angav grunden til at disse mennesker truede andre billister.
Kunne man tænke sig at grunden til at man aldrig ser danskere stige ud af
bilen og svinge med køllen, er at vore brave unge mænd ikke har nosserne til
det?

Personligt syntes jeg ikke at dk.fritid.bil er forummet for Dansk
Folkeparti's menneskesyn, eller mangel på samme.
Spørgsmålet gik på om nogle havde været udsat eller har udført "road rage",
ikke hvem de mest sandsynlige forbrydere var.
Så du starter lige din egen internet rage, og det er da også dejligt. Det er
jo så dejligt anonymt..

Michael

Fra : Thomas H.

Dato : 02-12-03 18:54

"Michael Kirkegaard" <mki@MASTERtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Før du udråber alle ikkedanskere til terrorister,

Gør jeg da det ?
Alle ved, og de indrømmer det også selv, at de har et meget iltert
temperament, derfor er det vel ikke så underligt hvis man også kan se det i
trafikken?

> [...]
> bilen og svinge med køllen, er at vore brave unge mænd ikke har nosserne

Min kammerat blinkede med det lange lys, fordi en kørte over for rødt lige
for snotten af ham, da han skulle dreje.
Min kollegas mand er postbud, og skulle forbi på en cykelsti da en dør stod
pivåben, og han lukkede den pænt og venligt, manden eksploderede
fuldstændigt, og jagtede ham over fortov og cykelsti, skar sig ind foran, og
pandede ham en, mens to kvinder sad på bagsædet og råbte.
Min egen oplevelse gik på, at jeg skulle have en parkeringsplads ved Føtex,
en mand kom drønende og tog den lige for snotten af mig, og gik derefter
amok på mig, fordi jeg dyttede!
Kan ikke huske alle de andre tilfælde, en stod ud og slog løs på en lastbil,
fordi han mente at han flettede ind for tæt på ham, de andre har jeg ikke
set hvad hændelsen gik ud på! Men lige meget hvad, så er det sygt at stå ud
og slå løs på folk, fordi man ikke er enige i deres handlinger!!!

> Personligt syntes jeg ikke at dk.fritid.bil er forummet for Dansk
> Folkeparti's menneskesyn, eller mangel på samme.

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab, se at komme videre ...

> Spørgsmålet gik på om nogle havde været udsat eller har udført "road
rage",
> ikke hvem de mest sandsynlige forbrydere var.

Ja og jeg svarede på dette:
> [...]
meget atypisk."

> Så du starter lige din egen internet rage, og det er da også dejligt. Det

Ja ja ja ... prøv at accepter, at folk kan have andre synspunkter end dig,
og kom med dine egne erfaringer!

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-12-03 19:05

> Gør jeg da det ?
> Alle ved, og de indrømmer det også selv, at de har et meget iltert
> temperament, derfor er det vel ikke så underligt hvis man også kan se det
> trafikken?

Så prøv lige selv at hive indlægget frem, hvor man nærmest kunne mærke
varmen fra dit raseri på Lars Vestman fordi han havde skrevet en tak til
nogle politikere.

Nånej, danskere har ikke temperament

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

/Caspersen

Fra : Thomas H.

Dato : 02-12-03 19:10

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Så prøv lige selv at hive indlægget frem, hvor man nærmest kunne mærke
> varmen fra dit raseri på Lars Vestman fordi han havde skrevet en tak til
> nogle politikere.
>
> Nånej, danskere har ikke temperament

Du skriver da vel ikke "danskere" som en gruppe vel?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-12-03 21:15

Thomas H. wrote:

> Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab, se at komme
> videre ...

Enig.

Omend jeg ikke selv har set nogen overhyppighed af den nævnte slags.

Det har jeg derimod med "rådden kørsel".

--
Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 02-12-03 21:26

"Michael Kirkegaard" <mki@MASTERtele2adsl.dk> wrote:
..
> [...]
> bilen og svinge med køllen, er at vore brave unge mænd ikke har nosserne

Nu har en ande erfaring end Thomas ... den eneste roadrage jeg har set var
en regulær nævekamp mellem to blegfise. Det var i krydset mellem Pile alle
og Vesterbrogade, hvor de åbenbart var uenige om hvem der var skyld i
sammenstøddet - og blodet flød.

mvh
Peter

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-12-03 18:49

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at kig efter etnisk oprindelse, så finder I nok en interessant
> sammenhæng.

Før du nu skal spille martyr etc og endnu en gang ytre dine fremmedfjendske
holdninger i dette forum, hvor det absolut ikke hører til, vil jeg lige gøre
opmærksom på, at du og mange andre ikke forstår at bruge "etnisk" rigtigt.

Etnisk betyder "oprindelig", så du skriver faktisk til spørgeren, at han
skal kigge efter danskere for at finde en interessant sammenhæng. Det er nok
heller ikke helt forkert.

Hvis du absolut vil benytte "etnisk" i dine OT indlæg skal du skrive "anden
etnisk baggrund"

> Men det bliver vel ikke offentliggjort, hvis det ikke er politisk korrekt?

Tag en tudekiks...

/Caspersen

Fra : Thomas H.

Dato : 02-12-03 18:59

> Før du nu skal spille martyr etc og endnu en gang ytre dine
fremmedfjendske
> holdninger i dette forum, hvor det absolut ikke hører til,

Nå ja undskyld, jeg glemte at skrive, at det selvfølgelig er OffTopic, hvis
man diskuterer noget, hvor jyder, fynboer, rødhåret, mellemøstlige eller
andet indgår ...
Fat dog at det ikke har noget med fremmedfjendskhed at gøre, at man
fortæller om sine oplevelser!! Kom med dine egne, i stedet for at brokke
dig!!!!!! Men husk ikke at nævne folk i grupper, f.eks. "det er mest unge
mænd" eller andet.

> [...]
>
> Etnisk betyder "oprindelig", så du skriver faktisk til spørgeren, at han
> skal kigge efter danskere for at finde en interessant sammenhæng. Det er

Nå...

> Hvis du absolut vil benytte "etnisk" i dine OT indlæg skal du skrive
"anden
> etnisk baggrund"

Mit er faktisk det eneste svar der ikke er OffTopic, modsat jeres
personfnidder!

> Tag en tudekiks...

ILM.

Fra : Torben E

Dato : 02-12-03 19:01

> [...]
>
> Etnisk betyder "oprindelig", så du skriver faktisk til spørgeren, at han
> skal kigge efter danskere for at finde en interessant sammenhæng. Det er

Prøv at læse indlæget igen, eventuelt erstat etnisk med oprindelig, det
giver da fin mening for mig.

TH skriver blot "kig efter hvor de kommer fra, så ser man nok en
interessant sammenhæng"

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-12-03 19:07

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at læse indlæget igen, eventuelt erstat etnisk med oprindelig, det
> giver da fin mening for mig.

Jeg kan da godt se hvad han skriver, og jeg ved også hvad han mener, for jeg
kender hans holdninger.

Jeg gør ham opmærksom på, at han laver en fejl, når han skriver "Prøv at kig
efter etnisk oprindelse", når han mener folk fra mellemøsten.

/Caspersen

Fra : Thomas H.

Dato : 02-12-03 19:10

> Jeg kan da godt se hvad han skriver, og jeg ved også hvad han mener, for
jeg
> kender hans holdninger.

Og de er ulovlige, og derfor har jeg ingen ret til at udtale mig?

> Jeg gør ham opmærksom på, at han laver en fejl, når han skriver "Prøv at
kig
> efter etnisk oprindelse", når han mener folk fra mellemøsten.

Et andet eksempel:
"hvem laver mange skader i trafikken?"
"prøv at kigge efter alder"
Med "alder" skriver jeg ikke "unge", men det finder man måske ud af, hvis
man kigger efter alder!
Forstår du det nu?

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-12-03 21:20

> Forstår du det nu?

Tæl lige til 10 inden du svarer næste gang. Jeg forholder mig kun til at du
skriver etniske. Jeg retter dig.

Det svarer til at jeg skriver, at en BMW har forhjulstræk og 7 gear. Du
skriver at den er baghjulstrukken og har 5 gear.

Forstår du det nu ?

/Caspersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-12-03 21:31

C. Caspersen wrote:

> Det svarer til at jeg skriver, at en BMW har forhjulstræk og 7 gear.
> Du skriver at den er baghjulstrukken og har 5 gear.

Nej - det svarer til, at jeg påpeger din manglende grammatiske kompetence.
Dine indlæg er skæmmet af kommafejl.

I øvrigt handler det om, at du lige skulle slå Thomas i hovedet med lidt "
jeg ved bedre", fordi han havde sagt fyord.

Forstår du det nu..?

Godt - så lad os snakke bil-halløjsa igen.

--
Jan W Nielsen

Fra : Thomas H.

Dato : 02-12-03 21:39

> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Tæl lige til 10 inden du svarer næste gang. Jeg forholder mig kun til at
du
> skriver etniske. Jeg retter dig.

Jeg forstår ikke hvad du mener så!!

Kan man ikke skrive: "Hvilken etnisk oprindelse har han" ?

Hvis man kan, hvorfor kan man så ikke skrive:
"Prøv at kigge efter etnisk oprindelse" Som jeg skrev?

Thomas

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-12-03 21:45

> Jeg forstår ikke hvad du mener så!!
>
> Kan man ikke skrive: "Hvilken etnisk oprindelse har han" ?
>
> Hvis man kan, hvorfor kan man så ikke skrive:
> "Prøv at kigge efter etnisk oprindelse" Som jeg skrev?

Sorry ! Jeg læste indlægget med hovedet under armen - du har ikke skrevet
noget forkert, det er mig, der har fejlet.

Beklager dybt ! (også til jer andre)

/Caspersen

Fra : Thomas H.

Dato : 02-12-03 21:57

> Sorry ! Jeg læste indlægget med hovedet under armen - du har ikke skrevet
> noget forkert, det er mig, der har fejlet.
>
> Beklager dybt ! (også til jer andre)

Vil du så have min tudekiks igen, jeg har ikke spist den!

Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-12-03 22:05

Thomas H. wrote:

> Vil du så have min tudekiks igen, jeg har ikke spist den!

*rofl*
--
Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-12-03 22:18

> Vil du så have min tudekiks igen, jeg har ikke spist den!

Nøh, for du har sikkert snottet på den.

Men du kunne tage min undskyldning som en mand!

/Caspersen

Fra : Torben E

Dato : 02-12-03 19:13

> Jeg kan da godt se hvad han skriver, og jeg ved også hvad han mener, for
jeg
> kender hans holdninger.

Okay, jeg mener bare man bør læse det folk skriver, og ikke det
man tror de mener.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 03-12-03 00:48

Torben E wrote:
> Okay, jeg mener bare man bør læse det folk skriver, og ikke det
> man tror de mener.

Aldrig! Så går det sjove da af nyhedsgrupperne.

mvh
Henning

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-12-03 21:25

C. Caspersen wrote:

> vil jeg lige gøre opmærksom på, at du og mange andre ikke
> forstår at bruge "etnisk" rigtigt.

Hvad fa´en har dét med sagen at gøre...?

--
Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-12-03 21:28

> Hvad fa´en har dét med sagen at gøre...?

Hva´ tror du at OT i emnelinjen betyder ?

/Caspersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-12-03 21:32

C. Caspersen wrote:

> Hva´ tror du at OT i emnelinjen betyder ?

Jeg véd, hvad det betyder.

Mit spørgsmål var retorisk.

--
Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-12-03 21:40

> Mit spørgsmål var retorisk.

I øvrigt handler det om, at du lige skulle slå Caspersen i hovedet med lidt
"
jeg ved bedre", fordi han havde skrevet noget som var OT.

/Caspersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-12-03 21:51

C. Caspersen wrote:

> I øvrigt handler det om, at du lige skulle slå Caspersen i hovedet
> med lidt "
> jeg ved bedre", fordi han havde skrevet noget som var OT.

Nej - det handler om, at jeg hader "meningspolitiet" lige så meget som folk,
der hader fremmede, KUN fordi de er fremmede - og det mener jeg i øvrigt
ikke, Thomas gør.

Det gør jeg heller ikke selv - selvom jeg ofte bander over "dem".

--
Jan W Nielsen

Fra : Mathias Buch Jensen

Dato : 02-12-03 19:04

Ud fra de sager der er kommet for retten, kan man ikke konkludere, at der er
tale om nogen speciel gruppe mænd. Det er både højtuddannende akademikere og
borgere fra socialklasse 5, der kan have en (utilsigtet?)kort lunte.

Radioprogrammet kommer omkring nogle af de forskellige situationer, der kan
opstå i trafikken (som tidl. nævnt fra voldsomme verbale udfald til
decideret vold.) - for at illustrere dette har jeg brug for episoder fra den
virklige verden - fortalt af de medvirkende selv.

Mht. "etniske" danskere (tak fordi der endelig er nogen, der kender ordets
betydning) vs. Ikke-"etniske" danskere: Det er ikke interessant i denne
sammenhæng. Politisk korrekthed eller ej...

Vh

Mathias

Fra : Jonas R.

Dato : 02-12-03 19:20

Mathias Buch Jensen wrote:

Snip - en hel masse ting!

Kan du ikke lige citere under det du svarer! For det svar lignende noget til
Thomas H og ikke dorthe!

MVH

jonas

Fra : Jonas R.

Dato : 02-12-03 19:20

Jonas R. wrote:
> Mathias Buch Jensen wrote:
>>
> Snip - en hel masse ting!
>
> Kan du ikke lige citere under det du svarer! For det svar lignende
> noget til Thomas H og ikke dorthe!
DOH dorthe og dig er jo så en og samme person!

Jonas

Fra : Thomas H.

Dato : 02-12-03 19:24

"Jonas R." <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> DOH dorthe og dig er jo så en og samme person!

Æv, en skizo-trans

Fra : Mathias Buch Jensen

Dato : 03-12-03 00:44

Hmmm... For god ordens skyld: Dorthe og undertegnede er ikke en og samme
person, selvom de ind i mellem bor under samme tag = ingen skizotrans
(selvom titlen da er yderst flatterende)
En lille fejl havde sneget sig ind i min opsætning...

Mathias

Fra : Thomas H.

Dato : 02-12-03 19:26

"Mathias Buch Jensen" <mabu@mail.djh.dk> skrev i en meddelelse

> Mht. "etniske" danskere (tak fordi der endelig er nogen, der kender ordets
> betydning) vs. Ikke-"etniske" danskere: Det er ikke interessant i denne
> sammenhæng. Politisk korrekthed eller ej...

Ok, fair nok ... men du så her et rasende godt og hurtigt eksempel på, hvor
farligt det er at udtale sig om noget, hvor de indgår! Det er stort set
umuligt, derfor vil du heller ikke se andre der kommer med eksempler - de
gider ikke...

Fra : Jonas R.

Dato : 02-12-03 19:27

DORTHE LEE WETTER wrote:
> Hej

SNIP

ET par historier:

Sidste lørdag var jeg påvej til byen, gik over en fodgænger overgang,
hvorefter en hvid celica var rimelig tæt på (=læs han gad ikke holde) dum og
fuld som jeg var fyrede jeg en en fuck finger i vejret og gik videre med
kæreste og en kammi. Vi er lige kommet over på den anden side af gaden da
bilen bakker tilbage og en kæmpe anden generations indvandrer stiger ud og
begynder at svine mig til og skubbe. Men til midt held kom politiet, og tog
sig en meget alvorlig snak med ham og hans venner! Det var vist ikke første
gang det var sket den aften. Om det er road rage eller bare nogle jerndøde
anden generations indvandre skal jeg ikke kunne sige.

2. oplevelse:

Jeg skal svinge til venstre ved hans knudssens plads (der er to sving baner)
og pludslig er der ind som overhaler uden om, altså er han faktisk i de
modkørendes drejebane. Jeg blinker af ham med det lange lys og overhaler ude
på motorvejen, hvor han giver mig fingeren og prøver at påkøre mig. Han var
vel en mand sidst i 60'erne med sin kone ved siden...

3. oplevelse.
En en rigtig sænket mercer trækker lige inde foran mig, hvorefter jeg
blinker af ham. Ud stiger den store Brian/skinhead type og ser ud som han er
blevet totalt dum oven i hovedet. Jeg er så hurtig nok til at sige hans
baglygte var gået, og han siger ok! Men han var nået ud af bilen og råbe
hvad faen jeg havde gang.

Jonas R.

Fra : KubikH

Dato : 02-12-03 20:35

> [...]
> meget atypisk.
>
> Anonymitet er en mulighed - ring eller mail gerne...
>
> På forhånd tak og undskyld forstyrrelsen

Jeg gider ikke deltage i en racistisk diskussion, men jeg stiller mig gene
til rådighed, har selv oplevet, og (Pinligt ----- selv på en måde) begået
Roadrage.
Mvh
Niels Kallehauge

PS:Man er da ikke anonym, med sådanne ting, så holder man hellere sin mund