Hk i Ascona 1,6 S??
Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 15:05

Hej...

Er der nogen der ved hvor mange hk'er der er i en ascona 1,6 S, samt tophastighed
+ 0-100?

Jeg har fra en ven fået at vide den har 90 hk, og en "alm." 1,6 har 75 hk, men på
biltorvet.dk står der at den har 82 hk, ligemeget om det er 1,6 S eller 1,6.

På mobile.de har hovedparten af ascona'erne også enten 75 eller 90, efter den
teori min ven har fortalt mig...

Nogen som kender en hjemmeside hvor der står noget om det?

Glædelig December .

Mikael

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.107.127.147)

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 15:42

<Mikael S> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Er der nogen der ved hvor mange hk'er der er i en ascona 1,6 S, samt
tophastighed
> + 0-100?

12-13 sekunder til 100 km/t. Frit fra min julefrokostprægede hukommelse.

> [...]
men på
> biltorvet.dk står der at den har 82 hk, ligemeget om det er 1,6 S eller

1.6s har enten 82 eller 90. 1.6i findes med 75hk.

Er bilen produceret før 9/86 har den 90hk (Motorkode -> 16SH)
Er bilen produceret senere har den 82hk (Motorkode -> 16SV)

> På mobile.de har hovedparten af ascona'erne også enten 75 eller 90, efter
den
> teori min ven har fortalt mig...

Ja... så er det ikke sikkert du kan bruge noget af ovenstående til noget :)

Er det Ascona A el. B du kigger på, så glem hvad jeg har skrevet. Er det en
C'er passer det meget godt ;)

> Nogen som kender en hjemmeside hvor der står noget om det?

I forummet på www.OpelPower.dk sidder der mange "nørder" klar til at svare
på spørgsmål ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Special

Fra : Bo Velschow

Dato : 02-12-03 19:17

<Mikael S> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Er der nogen der ved hvor mange hk'er der er i en ascona 1,6 S, samt
tophastighed
> + 0-100?

Opslag i "BILER 1986" giver flg.:
En Ascona 1.6 fra '86:
Med registerkaburator ("1.6S"): 82 HK; 130 Nm; 13,5 eller 14,0 til 100
(forskel i gearing, afhængig af model (LS/GL/GLS?!)); 165 km/t på toppen.
Med enkelt karburator ("1.6N"): 75 HK; 122 Nm; 14,5 til 100; 160 km/t på
toppen.

1.8'eren ydede 90 HK - jeg kan ikke rigtig se, at der skulle have været en
1.6 (karb.) med 90 HK?!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
bv1@mail.dk

Fra : dj

Dato : 02-12-03 19:41

"Bo Velschow" <bv1@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> toppen.
>
> 1.8'eren ydede 90 HK - jeg kan ikke rigtig se, at der skulle have været en

Det er korrekt at de første Ascona´er, og Kadett E´er var med 90 hk
motorer, de blev droslet for at give bedre moment og trækkraft formentlig
grundet den øget interesse for campingvogne.

Dannie

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 14:50

On Tue, 2 Dec 2003 15:05:10 +0100, <Mikael S> wrote:

> [...]
>teori min ven har fortalt mig...
>Nogen som kender en hjemmeside hvor der står noget om det?

ALT står her om dé motorer...:
http://hem.passagen.se/tigra/motorascona.htm

/Mogens