Ryk i styretøjet
Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 19:32

Når jeg på motorvejen passerer over ujævnheder, giver det et 'klonk' (som
regel), og vibrationen går i rattet, der slår et slag. Hvad er det der er
defekt ?
Ligeledes er den ikke spor-stabil, tværtimod. Der skal hele tiden korrigeres
med rattet. Er det dæmperne, den er gal med ?

Bilen er en BMW 320i fra '86.

/Christian

Fra : phk

Dato : 01-12-03 20:08

"Christian Meinert" <m> skrev i en meddelelse

> [...]
korrigeres
> med rattet. Er det dæmperne, den er gal med ?

Sidst jeg havde problemer af den slags kunne det straks ses på dæksliddet,
så du må nok hellere få gjort noget ved det.

Det foregår nede ved forhjulene og det kræver en udmåling bagefter.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 21:37

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
> Sidst jeg havde problemer af den slags kunne det straks ses på dæksliddet,
> så du må nok hellere få gjort noget ved det.
>
> Det foregår nede ved forhjulene og det kræver en udmåling bagefter.

Hej Per,

Men hvad er det den er gal med ? Ophæng, bære-/styrekugler ?

Mvh. Christian

Fra : bme

Dato : 01-12-03 21:43

">
> Men hvad er det den er gal med ? Ophæng, bære-/styrekugler ?

Det kan være flere ting.

Jeg vil først få tjekket bærekugler og styrekugler, da du siger den giver et
klonk.

Defekte støddæmpere plejer ikke at klonke, men give et unøjagtigt styretøj.

Det kan også være bøsningerne i en krængningsstabilisator der snakker.

Den sidste mulighed er et motor eller gearkasseophæng der er defekt, det kan
også give nogle klonklyde.

Et værksted kan i løbet af 10-15 minutter tjekke forhjulsophængene igennem
for slør i diverse kugler mm. så hvis du ikke selv kan gøre det, kan du
relativt billigt (muligvis endda gratis) få tjekket dine forhjulsophæng.

Der er dog en ting som er helt sikkert, du skal have det lavet da din bil
kan være en potentiel dræber i trafikken under uheldige forhold.

/bo

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 21:54

"bme" <bms@post10.tele.hej> wrote in message

> ">

KLIP

> Det kan være flere ting.
> Der er dog en ting som er helt sikkert, du skal have det lavet da din bil
> kan være en potentiel dræber i trafikken under uheldige forhold.
>
> /bo

Ja det anede mig.... ;)

/Christian

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 02-12-03 08:23

Hej Christian,

Få tjekket dine sporstænger .. de har et kugleled i overgangen til selve
tandstangen .. dette led vil give anledning til et 'klonk' hvis de er
slidte. Du kan prøve at tage fat i et hjul og så rykke det fra side til side
... så burde du kunne mærke om der er slør i sporingen.

/Jan