Grineflip - hvad gør man ? ;-)
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-12-03 18:19

Her i dag fik jeg lige et rigtigt grineflip.
Jeg var ude at køre (helt alene i bilen), og ligger omkring 50-55 km/t (max
50 km/t er tilladt) på Holbækvej i Roskilde ind mod byen.
Pludselig kommer der en hvid Ascona C, 4 døres sedan, uden om for fuld høvl,
hold da helt kæ*t hvor den larmede.
Ved det næste lyskryds, kommer jeg til at holde lige bag ved "raceren".
Den er fuldstændigt "spættet" med rep. lak (i en anden nuance hvid end
resten af bilen), og i bagruden sad et stort klistermærke "No fear - Brian
is here".
To stk 3-3½" firkantede afgangsrør (og naturligvis er der monteret en DTM
"varmebeskytter" over rørene), mega store u-originale nakkestøtter bag, et
eller andet gadda-dunk gadda-dunk anlæg, en rigtig grim hækspoiler (som
naturligvis ikke er malet i bilens farve) samt en hel masse andet "lækkert"
udstyr (rigtigt tank-passer tunet). Endvidere kørte den på ca. 165/80-13 dæk
+ grimme hjulkapsler, og bilen var samtidigt hævet meget bagi.
Bag rattet sad en rigtig "Brian" med omvendt kasket, og bare at se ham
"rokke" til musikken, han ænsede intet omkring sig selv.
Da der blev grønt igen, gik der en djævel i gennem ham, han startede med
hjulspind (ca 1 meters penge, så kunne den ikke mere), og så fik den ellers
derud af, alt hvad den kunne trække.
Der stod 2 unge piger inde på fortovet og så det hele, og de skreg også af
grin, da "Brian" lagde fra.
Jeg grinte så meget at jeg næsten måtte stoppe bilen

Jeg synes bare lige jeg ville dele denne lille historie med jer andre, som
et bevis på at det faktisk godt kan være lidt morsomt at færdes på vores
landeveje

--
Mvh Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Leonard

Dato : 01-12-03 18:31

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>og i bagruden sad et stort klistermærke "No fear - Brian
>is here".

Lidt selvironi må han jo have med det mærke
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-12-03 18:36

Leonard wrote:

> Lidt selvironi må han jo have med det mærke

Ja det tror jeg såmænd også han havde, eller rettere, det håber jeg da for
ham

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-12-03 18:47

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en

> Jeg synes bare lige jeg ville dele denne lille historie med jer andre, som
> et bevis på at det faktisk godt kan være lidt morsomt at færdes på vores
> landeveje

Disse uffff-ti eller dum-dum biler, er vældige morsomme at opleve i
trafikken.

Jeg sad en mørk regnfuld aften i mine egne tanker og kiggede på det røde
glimtende lys i regndråber der flygtede fra mine vinduesviskeres hidsige
jagt over frontruden. Jeg sad og hørte P3, mens jeg ventede på lyset i
lyskurven, skulle tage sig sammen og skifte til grønt. Pludselig begynder
rattet at vibrere eller snurre med en efter musikken helt forkert takt. Hvad
foregår her tænkte jeg, er der skydeøvelser med det tunge atelleri ude over
heden eller.........
Så triller der en mørk bil op på siden og nu vibrere hele min bil i takt med
hans...ufff-ti....ufff-ti....ufff-ti....Jeg kan ikke lade være at smile til
den ivrigt og forhåbningsfulde for et lille ræs, kiggende unge og pæne mørke
mand. Det bliver grønt og han dunker lystigt videre derudaf i natten med
spinnende hjul på den våde og glatte asfalt, mens jeg sidder lidt tilbage og
griner. Det var lige godt sørens, er det virkelig smart i deres øjne, at
køre sådan rundt i en 64 hestes Nissan

/Mark.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-03 19:45

Mark Sandberg wrote:

> [...]
> lidt tilbage og griner. Det var lige godt sørens, er det virkelig smart i
> deres øjne, at køre sådan rundt i en 64 hestes Nissan

Det minder mig om mig i min spæde 18-års alder med en rød Ford Fiesta 1.0
fra 1979 fyldt op med anlæg... ned gennem gågaden og med solbriller på...
æ' "vinner" ned i begge sider og så ellers op for techno'en...

Jeg krummer tæer den dag i dag...

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-12-03 19:53

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev :

>Det minder mig om mig i min spæde 18-års alder med en rød Ford Fiesta 1.0
>fra 1979 fyldt op med anlæg... ned gennem gågaden og med solbriller på...
>æ' "vinner" ned i begge sider og så ellers op for techno'en...

Tsk tsk ..... i mine unge dage, var det en Morris Minor, med en
gammel blaupunkt spille, og højttalerne fra stuen lagt omme bagi ;)

>Jeg krummer tæer den dag i dag...

Vi har kun det skæg vi selv sidder på ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-03 21:12

jan@stevns.net wrote:

> Tsk tsk ..... i mine unge dage, var det en Morris Minor, med en
> gammel blaupunkt spille, og højttalerne fra stuen lagt omme bagi ;)

Jeg er ikke så gammel endnu

> Vi har kun det skæg vi selv sidder på ;)

Enig. Jeg kan dog hverken gør det selv eller være med i en bil hvor det sker
den dag i dag... jeg nægter simpelthen - synes det er SÅ pinligt

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-12-03 10:06

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> Enig. Jeg kan dog hverken gør det selv eller være med i en bil hvor det sker
> den dag i dag... jeg nægter simpelthen - synes det er SÅ pinligt

Det er hermed noteret, i fald vi en dag kommer til at køre
sammen.. gnæk!

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-12-03 15:06

Thomas Strandtoft wrote:

> Det er hermed noteret, i fald vi en dag kommer til at køre
> sammen.. gnæk!

Jeg siger dig... jeg hopper simpelthen ud af bilen, om den er i fart eller
ej .. hehehe

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-12-03 22:24

On Mon, 01 Dec 2003 19:53:07 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Tsk tsk ..... i mine unge dage, var det en Morris Minor, med en
>gammel blaupunkt spille, og højttalerne fra stuen lagt omme bagi ;)

Lyder lidt som min kammerats Fiat 127 GL *G* Båndoptager og så to stk
Jamo 200 Watts stuehøjtalere om bagi.
Flemming Jacobsen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 02-12-03 20:21

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Vi har kun det skæg vi selv sidder på ;)

Skideskægget??????

MVH Niels

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 02-12-03 23:50

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Tsk tsk ..... i mine unge dage, var det en Morris Minor, med en
> gammel blaupunkt spille, og højttalerne fra stuen lagt omme bagi ;)

..... Der er mange som har lavet det trick.......

En bekendts Vauhall Viva GT fik dog buler i taget under dødskørsel på
Gjellerodde ved Lemvig.....

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-03 18:54

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> Da der blev grønt igen, gik der en djævel i gennem ham, han startede
> med hjulspind (ca 1 meters penge, så kunne den ikke mere

*LOL*

Ja, jeg tænker også nogle gange på det - HVAD går der gennem hovedet på
dem..? Er de ikke klar over, at alle andre griner hånende af dem og deres
biler..?

Min konklusion - de må hente deres værdisæt i en anden "social stamme" end
min egen.

--
Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-12-03 19:20

Jan W Nielsen wrote:

> *LOL*
>
> Ja, jeg tænker også nogle gange på det - HVAD går der gennem hovedet
> på dem..? Er de ikke klar over, at alle andre griner hånende af dem
> og deres biler..?

For min skyld må de "style" deres biler som de vil, det var mere et
sammenfald af "totalt-vildt-overstyling" samt hans adfærd der fik mig til at
grine

> Min konklusion - de må hente deres værdisæt i en anden "social
> stamme" end min egen.

He he, ja det tror jeg også

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-12-03 19:42

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Ja, jeg tænker også nogle gange på det - HVAD går der gennem hovedet på
>dem..? Er de ikke klar over, at alle andre griner hånende af dem og deres
>biler..?

Latterliggøre folks biler ? Er du da gået helt fra forstanden

Har du helt glemt debatten om bøsseblikket ? - øhmmm Böse_blick
http://www.dkfritidbil.dk/detail/boeseblik.htm

Fra : Olesen

Dato : 01-12-03 19:50

> *LOL*
>
> Ja, jeg tænker også nogle gange på det - HVAD går der gennem hovedet på
> dem..? Er de ikke klar over, at alle andre griner hånende af dem og deres
> biler..?

Eet eller andet sted er det faktisk befriende, at folk
ikke tar' sig af, hvad andre tænker, tror gør og siger.

Kasketten af for den unge gut, som måske
er så afslappet med sin 'stil', han give-a-damn
i hvad omverdenen tænker..

Kan godt følge jer, men alligevel..knægten
er sku' lidt cool...og jo højere folk griner
af hans lille 'optrin', jo mere opmærksomme
er de helt sikkert på deres EGEN attitude,
og den kan ofte skygge for hvad
personen ellers måtte indeholde...nogle
kalder det 'facade'.

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-12-03 19:14

> Jeg synes bare lige jeg ville dele denne lille historie med jer
> andre, som et bevis på at det faktisk godt kan være lidt morsomt at
> færdes på vores landeveje

Kig forbi striben i Kbh. - der kommer han nogen gange :)

Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-12-03 19:18

Thomas Krath wrote:

> Kig forbi striben i Kbh. - der kommer han nogen gange :)
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3518

Jeps, det er lige nøjagtigt den

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-12-03 19:22

Hr. Jan@stevns tidligere bil er også derinde:

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-12-03 19:49

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :

>Hr. Jan@stevns tidligere bil er også derinde:
>http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6074

Søreme ja ;)

(Frank fik lov at bruge billederne)

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-12-03 19:44

On Mon, 01 Dec 2003 19:48:53 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Søreme ja ;)
>
>(Frank fik lov at bruge billederne)

Aha! Jeg syntes nok, at omgivelserne virkede lidt bekendte. Især den der
Scorpio i carporten.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-12-03 19:56

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Aha! Jeg syntes nok, at omgivelserne virkede lidt bekendte. Især den der
>Scorpio i carporten.

Nu du siger det ..... den er da mit varemærke ;) Jeg så lige en
hjemmeside for et lille firma, jeg kastede sammen som test - der er
den sgu' osse ( http://www.vps-as.dk )

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-12-03 11:24

Per Beer Hansen wrote:

> Jeps, det er lige nøjagtigt den

Apropos grineflip, check lige motorrummet på den her
<http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5788>, damn en
bonderøvslakering..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-12-03 11:28

Thomas Strandtoft wrote:

> Apropos grineflip, check lige motorrummet på den her
> <http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5788>, damn en
> bonderøvslakering..

Ja føj for den da, de ku' da i det mindste have dækket det af, når nu de
ikke havde tid/råd til at male det med
Det ser bare så forfærdeligt ud på den måde.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-12-03 11:31

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Apropos grineflip, check lige motorrummet på den her
><http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5788>, damn en
>bonderøvslakering..

Han havde åbenbart brugt al afmaskningstapen til sine viperstriber ?

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-12-03 19:28

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kig forbi striben i Kbh. - der kommer han nogen gange :)
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3518

WOW !

MEGET neonlys og dioder styret via 15 ekstra knapper ved instrument bordet
(der er lys både udvendigt, indvendigt samt i motor- og bagagerum, f.eks.
knight-rider kit, neonsticks der blinker i takt til musik, sprinklerdysser
med blå/rød lys mm...

/Mark.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-12-03 19:27

Thomas Krath wrote:

> Kig forbi striben i Kbh. - der kommer han nogen gange :)
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3518

Jeg lagde i øvrigt lige mærke til "udstyrslisten"

"Fj. betj. alarm, c-lås og startspærre, EL-ruder, fartpilot, benzinfyr
(stort) m. digital fj. betj., Fanfare horn (2 tonet), kompressor horn (5
tonet, spil), luftsirene på 300db (meget høj), 10 toners sirene m. mikrofon,
politiblink m. magnet, fj. betj. bagagerums åbner, håndfri installationssæt
til mobil, stort anlæg, hældningsmåler m. lys, hydrometer, termometer,
batterimåler, amerikaner generator på ca. 125amp, vindafvisere, MEGET
[...]

Det er ikke småting der er smidt i den bil )

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-03 19:40

Per Beer Hansen wrote:

> Der stod 2 unge piger inde på fortovet og så det hele, og de skreg også af
> grin, da "Brian" lagde fra.

Så de godt ud?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-12-03 19:46

Martin Johansen [6000] wrote:

> Så de godt ud?

Sådan noget lægger jeg ikke mærke til (det må jeg ikke

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-12-03 20:26

Per Beer Hansen skrev:

> Sådan noget lægger jeg ikke mærke til (det må jeg ikke

....man kan jo godt kigge på menukortet selvom man er på diæt...
Hans

Fra : bme

Dato : 01-12-03 20:43

> ...man kan jo godt kigge på menukortet selvom man er på diæt...

hmm, jeg har nu hørt den sådan her: Man må godt spise ude, bare man også har
appetit når man komme hjem

/bo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-03 21:13

Per Beer Hansen wrote:

> Sådan noget lægger jeg ikke mærke til (det må jeg ikke

Ahh come on!!

Fra : Brian \(Peter G C\)

Dato : 01-12-03 21:36

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

Per har fortalt en gansk morsom historie. Nu er det min tur til at fortælle
min side af historien:

Her i dag nakkede jeg, øh, the grandmaster lige et rigtigt grineflip Jeg
hvar ude at kører (helt alene i bilen), øh, og ligger omkring 50-55 km/t
(max 50 km/t er sgu tilladt) på Holbækvej i Roskilde ind mod byen
Pludselig kommer der en hvid Ascona C, øh, 4 døres sedan, øh, uden om sårn
noget som for fuld høvl, hold da helt kæ*t hvor den dersens larmede Ved
det svedigste næste lyskryds, øh, kommer jeg, øh, the grandmaster til at
holde lige bag ved "raceren" Den dersens er sgu fuldstændigt "spættet"
med en stylet Subaru og rep, dér. lak (i en anden nuance hvid end resten af
bilen), øh, og i bagruden sad et stort klistermærke "No fear - Brian is
here" To stk 3-3½" firkantede afgangsrør (og naturligvis er sgu der
monteret en DTM "varmebeskytter" over rørene), øh, mega storer u-originale
nakkesupporter bag, øh, et eller andet gadda-dunk gadda-dunk anlæg, øh, en
rigtig grim hækspoiler (som naturligvis nada er sgu malet i bilens farve)
samt en hel masse andet "lækkert" udstyr (rigtigt tank-passer tunet), dér.
Enig! Endviderer kørte den dersens på ca, dér. 165/80-13 dæk + grimme
hjulkapsler, øh, og bilen hvar samtidigt hævet svedigt meget bagi Bag
rattet sad en rigtig "Brian" med en stylet Subaru og omvendt kasket, øh, og
barer at se ham "rokke" til musikken, øh, han ænsede intet omkring sig
fucking selv Da der blev for sygt grønt igen, øh, gik der en djævel i
gennem ham, øh, han startede med hjulspind (ca 1 meters penge, øh, så kunne
den dersens nada mere), øh, og så nakkede den dersens ellers derud af, øh,
alt wud den dersens kunne trække Der stod 2 homies piger inde på
fortovet og så det svedigste hele, øh, og de dér skreg også af grin, øh, da
"Brian" lagde fra Jeg grinte så svedigt meget at jeg, øh, the
grandmaster næsten måtte stoppe bilen Jeg synes barer lige jeg, øh, the
grandmaster ville dele denne fucking micro historie med en stylet Subaru og
jer andrer, øh, som et bevis på at det svedigste faktisk liret svedigt meget
kan værer lidt den dersens svedige grineren at færdes på vores landeveje

(Kilde www.lodret.dk)

/Brian ---- øh, Peter

Fra : Peter Weis

Dato : 01-12-03 22:21

"Brian (Peter G C)" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> Per har fortalt en gansk morsom historie. Nu er det min tur til at
fortælle
> min side af historien:

Helt klart, der. Den skal megapsyko-styrelizes, den tekst der.

mvh
Peter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-03 23:31

Brian (Peter G C) wrote:

> [...]
> en stylet Subaru og jer andrer, øh, som et bevis på at det svedigste
> faktisk liret svedigt meget kan værer lidt den dersens svedige

Åhrr, mand.. Hvor svedigt nederen med det dersens, mand...der....

--
Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-12-03 14:19

Brian (Peter G C) wrote:
> [...]
>
> [klip]
>
> Per har fortalt en gansk morsom historie. Nu er det min tur til at

Ja det var nok sådan den skulle have været fra starten af

Fra : Peter G C

Dato : 02-12-03 15:30

[klip]

> Ja det var nok sådan den skulle have været fra starten af

Gaderespekt herfra!

/Peter

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 02-12-03 16:16

"Brian \(Peter G C\)" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in

> (Kilde www.lodret.dk)

Arh for meget mand. Nu sidder jeg jo her og græder snot på arbejdet over
Politiken!.. :)

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-12-03 10:03

Per Beer Hansen wrote:

> Jeg synes bare lige jeg ville dele denne lille historie med jer andre, som
> et bevis på at det faktisk godt kan være lidt morsomt at færdes på vores
> landeveje

Ham du er rendt ind i er sønnen til autoelektrikeren i Snoldelev,
jeg har set bilen et par gange her i Roskilde og jeg fik et godt
langt kig en dag jeg var ude for at få nye kul i en generator.
Hans bil har *alt* i gejl, indvendigt som udvendigt. Blandt de
ting du overså er bl.a. ternede flag på dørene, blå sprinklerdyser
og blå ventilkapper, alt godt fra havet i ekstra forlygter, jeg
mener også der var luftindtag i motorhjelmen og uden tvivl en
masse ekstra ting jeg har glemt. På trods af denne massive
styling, så har jeg faktisk set en bil der var endnu mere ekstrem,
en Mascot der indimellem holdt ved min lokale Brugs. Den havde alt
fra hylderne hos Bildillen og CDCardic til sammen, inklusiv
dødnigehoved gearknop, solvisir i bagruden, kompas og
krængningsmåler og hvad hjertet ellers kunne begære..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-12-03 10:55

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> og blå ventilkapper, alt godt fra havet i ekstra forlygter, jeg
> mener også der var luftindtag i motorhjelmen og uden tvivl en

Ja hvem der dog bare havde råd til sådan en omgang super-tuning/styling

> [...]
> dødnigehoved gearknop, solvisir i bagruden, kompas og
> krængningsmåler og hvad hjertet ellers kunne begære..

Jeg tror godt jeg har set den et par gange også.
Det får jo tankerne hen på den gamle Skoda Coupé der belv postet i d.b.m.
for lang tid siden, den var også med alt hvad hjertet kan begære

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-12-03 11:17

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :

>Det får jo tankerne hen på den gamle Skoda Coupé der belv postet i d.b.m.
>for lang tid siden, den var også med alt hvad hjertet kan begære

http://www.stevns.net/dkfritidbil/underfundige/underf2.jpg

Denne ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-12-03 11:19

jan@stevns.net wrote:

> http://www.stevns.net/dkfritidbil/underfundige/underf2.jpg
>
> Denne ?

Lige nøjagtigt, den er rigtig lækker

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-12-03 11:24

>Lige nøjagtigt, den er rigtig lækker

Tænkte det nok.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-12-03 13:40

Per Beer Hansen wrote:

> Jeg tror godt jeg har set den et par gange også.
> Det får jo tankerne hen på den gamle Skoda Coupé der belv postet i d.b.m.
> for lang tid siden, den var også med alt hvad hjertet kan begære

Mascotten så dog ikke ud til at have saksedøre som skodaen..

--
Hygge..
Thomas