Downloadable akvarieplante-database?
Fra : Kent Christensen

Dato : 17-04-01 17:49

Hej

Jeg er på jagt efter en meget god akvarieplante-database på nettet.
Den skal kunne downloades, og samtidigt skal den på alle måder være
mere omfattende end Tropicas, som jeg har i forvejen.

Jeg synes, at Tropicas database er noget mangelfuld, - i hvert fald
sammenlignet med mange bøger, men på den anden side har Tropica
jo sikkert også kun til hensigt at informere kort om de planter, som
Tropica selv sælger.

Jeg håber, du kan hjælpe mig.

Har du et andet godt link til en downloadable database vedr. noget andet
indenfor akvariehobbyen, er jeg da også interesseret.

Vh
Kent

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 17-04-01 18:46

"Kent Christensen" <Jacko@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Den skal kunne downloades, og samtidigt skal den på alle måder være
> mere omfattende end Tropicas, som jeg har i forvejen.

Du er velkommen til at bruge min online søgemaskine. Men den kan ikke
downloades

Hvad er det som du mangler af information ?

> [...]
>
> Har du et andet godt link til en downloadable database vedr. noget andet
> indenfor akvariehobbyen, er jeg da også interesseret.

Køb bogen:

Aquarienpflanzen skrevet af Christel Kesselmann den er ganske enkelt den
bedste.
Håber du kan læse tysk

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : ole larsen

Dato : 17-04-01 20:25

Kent Christensen skrev i meddelelsen <9bhs54$14bv$2@tnews.inet.tele.dk>...
> [...]
>
>Har du et andet godt link til en downloadable database vedr. noget andet
>indenfor akvariehobbyen, er jeg da også interesseret.

Du får nok problemer med at finde noget godt, der kan hentes hjem, men prøv
som udgangssted på www.thekrib.com.
www.aquaplant.org
er nok den mest seriøse og omfattende plantesøgemaskine (jeg kender)

Ole

Fra : Kent Christensen

Dato : 17-04-01 23:05

"ole larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:BO0D6.46714$o4.3724440@news010.worldonline.dk...

UDDRAG:
> www.aquaplant.org
> er nok den mest seriøse og omfattende plantesøgemaskine (jeg kender)
>
> Ole

Tak for tippet. Som du selv siger, ser det ud til at være en meget fin søgerobot.
Jeg har søgt på nogle forskellige lidt sjældnere planter, som ikke findes i
Tropicas database. Jeg fik nogle meget fine resultater med gode billeder og
1. klasses vejledninger. Det var guf!

Jeg er dog stadigt på udkig efter en database, der kan downloades. Jeg vil
gerne have et "værktøj", som jeg kan bruge, uden at jeg behøver at komme
på nettet.

Bøger har jeg nok af, men jeg har ikke så mange gode akvarielinks
på computeren, men det hjælper da på det.

Vh
Kent

Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 18-04-01 05:32

> "ole larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Bøger har jeg nok af, men jeg har ikke så mange gode akvarielinks
> på computeren, men det hjælper da på det.
>
> Vh
> Kent

Hej Kent
Hvis du mangler akvarielinks, så gå ind på min links-side
(http://www.akvariet.dk/links/links.php?mode=showlinks&id=1). Der er
knap 90 links til akvariesider.

Thomas D. Kryger
www.akvariet.dk
www.akvariemarked.dk

Fra : Allan Godsk Larsen

Dato : 18-04-01 10:17

Hej Kent

En løsning kan være at bruge et program som f.eks.Teleport Pro. Med det, kan
du gemme en "browsable copy" af en internet side på din computer. Altså kan
du off-line bruge links, søgemuligheder o.s.v.
Gå til http://tucows.inet.tele.dk/ og søg efter "Teleport Pro". Jeg har
brugt den til at downloade en orkide databasen (se
http://www.orkide.hjem.wanadoo.dk/orkide/list.htm ) med et par tusinde
planter incl. billeder, pasningbeskrivelser etc. Hvis du kan finde en
tilsvarende akvarieplante database er det bare at få lavet noget harddisk
plads og komme i gang. - Du kan kontakte mig på min e-mail vis der opstår
problemer.

Allan Godsk Larsen

Kent Christensen <Jacko@pc.dk> skrev i en

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 18-04-01 16:37

"Allan Godsk Larsen" <0059675m001@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> plads og komme i gang. - Du kan kontakte mig på min e-mail vis der opstår

Virker bare ikke til aquaplant.org da han deep linker til andre sites.

Fra : Allan Godsk Larsen

Dato : 18-04-01 19:21

Soren 'Disky' Reinke <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en

> Virker bare ikke til aquaplant.org da han deep linker til andre sites.

Ja, det kan programmet ikke klare - Desværre! ....Er der andre databaser,
hvor siderne ligger "under" en' startside, som du har kendskab til?

KH Allan Godsk Larsen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 18-04-01 19:31

> Ja, det kan programmet ikke klare - Desværre! ....Er der andre databaser,
> hvor siderne ligger "under" en' startside, som du har kendskab til?

Jo man kan godt, hvis man siger til Teleport Pro at den gerne må forlade
domænet, men så ender du måske op med hele internettet på din HD

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med andre sites. Jeg bruger selv min
søgemaskine og hvis Tropica ikke har planten jeg vil kigge på prøver jeg hos
www.dennerle.de eller i mine bøger.