MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Formsteret Windows xp
Fra : Kim

Dato : 03-12-03 17:25

Jeg skal ha formateret min harddisk, den er delt op i fire lige nu
Vil gerne have så den kun er i en stor harddisk nu
Jeg køre windows xp, hvordan gør jeg
Er der nogle steder jeg kan læse om det har på nettet

Fra : Brizz

Dato : 03-12-03 18:21

"Kim" <kim7@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal ha formateret min harddisk, den er delt op i fire lige nu
> Vil gerne have så den kun er i en stor harddisk nu
> Jeg køre windows xp, hvordan gør jeg
> Er der nogle steder jeg kan læse om det har på nettet

Du får lavet en backup af det som du skal gemme der ligger på din disk. og
brænder det ned på en cd eller hvor mange der nu skal til eller ihvertfald
bare ikka har det liggende på din HD. Det jeg har gjort er at bruge en win
98 boot disk og starter den op med den i. Så laver du en FDISK hvor du
fjerne de partioner du har lavet og laver det til 1 stor.

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 03-12-03 18:24

Brizz wrote:

> [...]
> gjort er at bruge en win 98 boot disk og starter den op med den i. Så
> laver du en FDISK hvor du fjerne de partioner du har lavet og laver

Eller du får fat i partition magic, hvor du fra XP kan sidde og administrere
dine partitioner, nedlægge dem en efter en og resize den partition, der har
XP på, til fuld størrelse. No backup, no worries (hvis man ved, hvad man gør

--
Take Care
Kim Emax - master|minds: http://www.masterminds.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-12-03 20:57

Hvis du vil gøre det på den letteste og billigste måde. Efter backup af dine
data, booter du på din windows cd. På et tidspunkt kommer du frem til at
skulle starte installationen. Der kan du forneden se dine partitioner.
Marker partitionerne en efter en og fjern dem (genvejstasten til at gøre det
står foroven). Når de er fjernet, laver du en partition jfr. vejledning
foroven og derefter installerer du windows, som så selv sørger for, at der
formatteres først.

Kurt

Fra : Kim Emax

Dato : 04-12-03 18:37

Kurt B. Andersen wrote:
> derefter installerer
> du windows, som så selv sørger for, at der formatteres først.

Nu vil jeg _beholde_ min nuværende opsætning, ikke slette den.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-12-03 20:18

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> skrev i en meddelelse

> Nu vil jeg _beholde_ min nuværende opsætning, ikke slette den.
>
> --
ØH-BØH, kan du ikke lige forklare en gang til, hvad du vil. Her er dit
oprindelige spørgsmål/problem:
citat
Jeg skal ha formateret min harddisk, den er delt op i fire lige nu
Vil gerne have så den kun er i en stor harddisk nu
Jeg køre windows xp, hvordan gør jeg
Er der nogle steder jeg kan læse om det har på nettet
citat slut
Du skriver højt og larmende , at du vil formaterer din harddisk og skal
have lagt partitioner sammen, så det var det jeg svarede på.
Når man formatterer, (hvilket er total sletning) så kan man altså ikke
beholde sin opsætning, så der er noget der ikke passer sammen.
Det lugter måske lidt af, at du vil slå dine nuværende partitioner sammen
til en uden at formatter og samtidig bevare din opsætning.
Så lugter det at programmet Partition Magic, som er et købeprogram.
Ellers må du prøve en gang til at forklare, hvad du helt præcis ønsker.

Kurt

Fra : Kim Emax

Dato : 06-12-03 17:22

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> Du skriver højt og larmende , at du vil formaterer din harddisk og
> skal have lagt partitioner sammen, så det var det jeg svarede på.

Kig en gang til, _jeg_ skriver det ikke...

> [...]
> sammen til en uden at formatter og samtidig bevare din opsætning.
> Så lugter det at programmet Partition Magic, som er et købeprogram.

hvilket også var det, jeg foreslog

> Ellers må du prøve en gang til at forklare, hvad du helt præcis
> ønsker.

at du læser mine postings korrekt?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-12-03 22:15

> Kig en gang til, _jeg_ skriver det ikke...

Over and out herfra, for jeg forstår åbenbart ikke dansk mere, når ordene
"jeg skal ha formateret min harddisk"
ikke betyder, at man vil formattere sin harddisk.

Kurt

Fra : Kim Emax

Dato : 07-12-03 16:09

Kurt B. Andersen wrote:

> Over and out herfra, for jeg forstår åbenbart ikke dansk mere, når
> ordene "jeg skal ha formateret min harddisk"
> ikke betyder, at man vil formattere sin harddisk.

Nu svarede jeg ikke på Kims indlæg men på Brizz´s, der bl.a. skriver "Du får
lavet en backup af det som du skal gemme der ligger på din disk. og brænder
det ned på en cd eller hvor mange der nu skal til eller ihvertfald bare ikka
har det liggende på din HD" og "Så laver du en FDISK hvor du fjerne de
partioner du har lavet og laver det til 1 stor". Hertil svarer jeg Partition
Magic.

Du, på den anden side, skriver så: "Her er dit oprindelige
spørgsmål/problem: citat Jeg skal ha formateret min harddisk" og "Du skriver
højt og larmende , at du vil formaterer din harddisk ". Er vi enige om at
det ikke er MIT problem og ikke MIG, der skriver dette? Godt nok har jeg
samme navn, som den person, der indleder tråden, meeen...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-12-03 23:52

> [...]
> det ikke er MIT problem og ikke MIG, der skriver dette? Godt nok har jeg
> samme navn, som den person, der indleder tråden, meeen...

Ja, nu bliver forvirringen total. Jeg kan nu se, at der er 2 forskellige
Kim, men min forvirring kom af, at mit første svar var til den oprindelige
spørger (Kim), og der svarede du så noget om at beholde dine opsætning,
hvilket jeg så tolkede som om, at du var den oprindelige Kim, og så sagde
jeg også til mig selv - mig selv sagde jeg
Men i øvrigt kan det jo være ligegyldigt, for jeg kan nu også se, at den
oprindelige spørger slet ikke har været på banen og kommentere alle
forslagene, så enten har han løst sit problem eller også har han fortrudt.
Så vi sidder altså og prøver at løse et problem, som åbenbart ikke
eksisterer mere

Kurt

Fra : Bossy

Dato : 05-12-03 00:25

højre klik på denne computer < administrer < diskhåndtering

der kan du slette og oprette partitioner (drev) som du lyster på din hd

bossy

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-12-03 01:41

"Bossy" <qualen@FJENDETTEaab-net.dk> skrev :

>der kan du slette og oprette partitioner (drev) som du lyster på din hd

Men system- og bootpartitioner kan man ikke ændre med Windows
diskhåndtering og det var det oprindelige ønske.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud