MS Windows
briani 27239
Totalt nedbrud efter Windows XP SP1
Fra : Martin Johansson

Dato : 02-12-03 18:52

Jeg har et problem med en maskine hos en bekendt.

Efter at have installeret SP1 låser maskinen totalt.
Opstarten af windows efter installationen tager mere end 20 minutter.
Derudover dukker ikke nogen taskbar eller ikoner op.
Hvordan kan det være?

Her er specifikationerne.
Asus A7V333
Amd Athlon XP 1800+
512 MB PC2700 Ram
80 GB Maxtor disk
80 GB Western Digital disk.
Lite-on dvd drev
Asus dvd brænder
Std. 10/100 Realtek netkort.

Det skal siges at problemet også var der tidligere med en anden
konfiguration.
Harddisk og netkort er skiftet ud, der blev brugt atm kort før.
Der er brugt nyeste VIA hyperion driver til chipsættet og problemet var der
også med ældre udgaver af chipsæt driveren.

Fra : N/A

Dato : 02-12-03 21:42

Fra : Martin Johansson

Dato : 02-12-03 21:42

"H@nsen" <tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:AV5zb.1094$l_6.581@news.get2net.dk...

> Han har måske forsøgt instalation af SP1 til en XP installation hvor der
er
> brugt en blokeret installationskode fra MS

Mon ikke den så vil sige sådan her i stedet?
http://www.petri.co.il/images/xpsp1.jpg

Fra : Ulrik

Dato : 02-12-03 22:32

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en meddelelse
> er
>
> Mon ikke den så vil sige sådan her i stedet?
> http://www.petri.co.il/images/xpsp1.jpg

Brug dette serienummer til den:
PCFKW-49CFC-VJ93V-G868B-QTMDB ...........Virker også til SP1

Fra : Lacrimosa

Dato : 06-12-03 15:59

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3fccd139$0$27383$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
der
> også med ældre udgaver af chipsæt driveren.

Havde samme problem
http://www.edbpriser.dk/community/forum/thread.asp?id=23435

Den er nu begyndt at gå i sort under opstart igen :(