MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Diskette drev
Fra : Teddy Bonde

Dato : 02-12-03 18:35

Jeg har en meget irriterende fejl..
Under Windows XP (Pro) kan jeg ikke bruge mit diskettedrev, men
starter jeg med en bootdiskette og emetn formatere e ny eller lægge
filer over på disketten, får jeg ikke nogen fejl..

Under XP kan den ikke engang formatere en diskette under CMD eller ved
hjælp af XP selv uden at mig drev lyder mærkeligt under
formateringen..

Har haft dette problem et stykke tid og det er først når jeg sjkal
bruge drevet, jeg kommer i tanker om den nøkker...

Hvad kan det være der gør at den er mærkelig under XP ??
Alt er opdatere og også scannet for Virus..

TB

Fra : Ole C

Dato : 02-12-03 19:21

Teddy Bonde skrev blandt andet:

> [...]
>
> Under XP kan den ikke engang formatere en diskette under CMD eller ved
> hjælp af XP selv uden at mig drev lyder mærkeligt under

Defekt diskettedrev ? - eller kablerne til det har dårlig forbindelse.....

--
vh
Ole C

Fra : Teddy Bonde

Dato : 02-12-03 20:04

On Tue, 2 Dec 2003 19:21:14 +0100, "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk>
wrote:

>Defekt diskettedrev ? - eller kablerne til det har dårlig forbindelse.....

Det var noget af det første jeg kikkede efter, prøvede sågar et andet
drev og skiftede også kablerne ud, det værste ved det at drevet kører
upåklagligt under DOS (hvis jeg starter den op med en DOSdiskette)
men under XP, er det lige som om den lyder syg..
Troede først det var noget med et brænder program der fik den til at
gede (et eller andet virtual drev halløj) men har slettet det for
længe siden...

TB

Fra : Ole C

Dato : 02-12-03 20:09

> [...]

> Troede først det var noget med et brænder program der fik den til at
> gede (et eller andet virtual drev halløj) men har slettet det for

Tja, så må det vel være en softwarefejl - og så har jeg ikke bedre råd end
en reparationsinstallation af XP.

--
vh
Ole C

Fra : Teddy Bonde

Dato : 03-12-03 09:05

On Tue, 2 Dec 2003 20:08:56 +0100, "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk>
wrote:

>Tja, så må det vel være en softwarefejl - og så har jeg ikke bedre råd end
>en reparationsinstallation af XP.

Det må jeg vel nok til, selvom det ikke huer mig, det er faktikt det
eneste problem jeg har med min XP, alt andet kører SuperB

Tak for rådet..

TB

Fra : Teddy Bonde

Dato : 03-12-03 13:22

On Wed, 03 Dec 2003 09:05:11 +0100, Teddy Bonde <tbonde@bearwebs.dk>
wrote:

>Det må jeg vel nok til, selvom det ikke huer mig, det er faktikt det
>eneste problem jeg har med min XP, alt andet kører SuperB
>
>Tak for rådet..

Damn. fandt fejlen, der gjore det også bagefter en repair, men først
efter jeg installeret min lydkorts-driver (SB Live5.1)...
Fandt ud af at det er WDM eller er det VDM driveren der får den til at
gede, kun gå igang med at formatere en diskette, og lige så snart jeg
slettede driveren (mens den formateret) kørte den normalt :)

Så er det bare det, hvordan kan jeg få det til at kører med WDM ??

TB

Fra : Ole C

Dato : 03-12-03 21:09

Teddy Bonde skrev blandt andet:

> Så er det bare det, hvordan kan jeg få det til at kører med WDM ??

Måske med en opdateret driver fra SoundBlaster?
--
vh
Ole C

Fra : Teddy Bonde

Dato : 03-12-03 22:01

On Wed, 3 Dec 2003 21:09:02 +0100, "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk>
wrote:

>Måske med en opdateret driver fra SoundBlaster?

Næe virker heller ikke, har den sidste nye inde..
Har sågar prøvet en ældre driver, med samme resultat :(

Har dog skrevet til Creative ang. mit probs. og håber da på lidt
respons...

Men ellers tak for rådet :)

TB