MS Windows
briani 27239
Min computer fryser ?
Fra : SpookiePower

Dato : 02-12-03 17:16

Min computer fryser efter ca 10 min til 1 time lige gyldigt hvad jeg
har åbent af software. Jeg har haft mistænkt temperaturen for at være for
høj, men tror alligevel ikke dette kan være årsagen. Jeg har i et par år
kørt med en Athlon XP 1GHz som er overclocket til 1,4GHz og det
er først inden for de sidste par måneder den er begyndt at fryse. Jeg køre
med en temperatur måler der logger temperaturen hvert 30 sek og kigger
derfor i loggen efter hver gang den fryser. Temperaturen ligger på
54 - 59 grader når den fryser, så det virker ikke så slemt. Jeg har også
haft
mistænkt noget software for at lave fejlen, men efter at have re-installeret
c-drevet skete det samme igen på en ren installation af XP. Jeg har alle
de seneste updates til XP, men måske kunne det skyldes en af de
andre HD'er i min computer, men de bliver kun brugt til backup af filer,
billeder osv. Gad vide om der kun er en hardware fejl tilbage, eller hvad ?
Har i andre nogle ideer til hvor man kunne søge ?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 02-12-03 17:54

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
?
> Har i andre nogle ideer til hvor man kunne søge ?

Med alle de opdateringer der er kommet til Windows XP skal man også huske at
opdatere alle hardware drivere samt BIOS, jeg har selv haft samme problem
indtil jeg opdaterede ALT hvad der kunne lade sig gøre, inkl. firmware til
mine CD/DVD drev, sidst nævnte har nu ikke noget at gøre med at PC'en
fryser.

Det er i hvert fald et forsøg værd, virker det ikke så er det måske en
hardware fejl, dårlig RAM måske?

Mvh
Benjamin

Fra : SpookiePower

Dato : 02-12-03 22:27

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgamebox.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> indtil jeg opdaterede ALT hvad der kunne lade sig gøre, inkl. firmware til
> mine CD/DVD drev, sidst nævnte har nu ikke noget at gøre med at PC'en

Det vil jeg igang med at prøve.

> Det er i hvert fald et forsøg værd, virker det ikke så er det måske en
> hardware fejl, dårlig RAM måske?

Måske. Jeg kan ikke huske hvad mærke jeg køre med. Men det er de
samme jeg har kørt med de sidste par år.

Fra : jan

Dato : 02-12-03 18:29

Virus feks: Blast

den genstarter pc vilkårlig. tryk ctrl alt del og kik om der er
noget/program som hedder msblast. hvis der er

KIK opå tds hjemmeside søg BLAST og følg anvisningerne

Fra : SpookiePower

Dato : 02-12-03 22:27

"jan" <jan.m.jensen@e-privat.dk> skrev i en meddelelse
> Virus feks: Blast

Jeg er 100 % sikker på at det ikke er virus eller spyware.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 02-12-03 19:42

On Tue, 2 Dec 2003 17:15:47 +0100, SpookiePower wrote:

> [...]
>kørt med en Athlon XP 1GHz som er overclocket til 1,4GHz og det
>er først inden for de sidste par måneder den er begyndt at fryse.

[snip]

>Har i andre nogle ideer til hvor man kunne søge ?

Når man kører sin hardware så meget udenfor specs, bør man vel ikke undre
sig over at systemet bliver ustabilt, uanset hvor længe det har tålt
behandlingen. Prøv at skrue lidt ned for blusset og se om ikke det hjælper.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : SpookiePower

Dato : 02-12-03 22:28

Det var selvfølgelig en ide.