MS Windows
briani 27239
Formater XP. Kan det ikke gøres lettere ??
Fra : *Gavtyven*

Dato : 02-12-03 11:59

Hej
Kan det ikke gøres lettere at Formater XP..

Jeg gør som følger :

Slet Partition - Opret Partition - Formater Partition - Install Xp
Kan det ikke gøres på en smartere måde ????

Henrik Olesen
Randers

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-12-03 12:24

On Tue, 2 Dec 2003 11:59:15 +0100, *Gavtyven* wrote:

> Kan det ikke gøres lettere at Formater XP..

"Formatere XP"?
Du mener foratere den partition du installerer WinXP på ikk'?

> Jeg gør som følger :
>
> Slet Partition - Opret Partition - Formater Partition - Install Xp
> Kan det ikke gøres på en smartere måde ????

Ja, smid WinXP installations CD'en i og gør sådan. Om du kan vælge "Quick
format" ved FAT32 filsystem kan jeg ikke huske, men det kan man i hvert
fald hvis man vælger NTFS.

Synes du installationen af WinXP er langsom? Så kan du jo evt. bruge noget
software til at klone dine partitioner. Norton Ghost fx. Så overskriver du
jo bare alt det gamle.

--
Mvh. Lars

Fra : *Gavtyven*

Dato : 02-12-03 12:36

"> "Formatere XP"?
> Du mener foratere den partition du installerer WinXP på ikk'?

JO !

> Ja, smid WinXP installations CD'en i og gør sådan. Om du kan vælge "Quick
> format" ved FAT32 filsystem kan jeg ikke huske, men det kan man i hvert
> fald hvis man vælger NTFS.

Det har jeg prøvet !!! Der syntes jeg kun at jeg havde muligheden for at
"reparer" xp.
Men jeg vil gerne Formater og installer den fra ny igen ....

Kan du evt ikke lave mig en "spiseseddel" på hvordan jeg evt kan gøre ?????
På forhånd Mange tak !

Fra : Ivan G

Dato : 02-12-03 12:52

> Slet Partition - Opret Partition - Formater Partition - Install Xp
> Kan det ikke gøres på en smartere måde ????

Slet-opret-format tager ca. 1-2 minutter......Installation tager vel . en
times tid........Det er da ikke så slemt, med mindre du skal gøre det OFTE.
Og så burde man måske nok nærmere kigge på årsagen til dette. Evt. prøvet
med en reperation af systemet? Kan vel fjerne 80-90% af alle bugs og fejl.

Hvis det er fordi du håndterer mange maskiner vil en Ghost-løsning måske
være sagen?

Måske du vil få bedre svar, hvis du giver lidt flere oplysninger.

Ivan G

Fra : hcma

Dato : 02-12-03 15:12

"*Gavtyven*" <trads@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Slet Partition - Opret Partition - Formater Partition - Install Xp
> Kan det ikke gøres på en smartere måde ????

vejledning her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
m v h
hc