MS Windows
briani 27239
Besværlige installation af XP på ny HD
Fra : Thierry Vestergaard

Dato : 01-12-03 22:09

Hej NG!

Nu forlader jeg sidelinien hvor jeg lærer en hel masse! Houston, I have a
problem!

Jeg har skrottet min gamle computer fra 96! til fordel for en P4 2,6Ghz/FSB
800Mhz/HD 120GB m.m. Den er vældig fin MEN vil ikke så gerne installere
noget styresystem. Jeg sidder fast efter at have prøvet forskellige
løsninger. Men jeg er heller ikke master i DOS!
Da jeg startede computeren for første gang lavede jeg én partition (primær
partition/C: drev). Derefter har jeg formateret.
Efter mange mislykkede forsøg med at installere Windows XP pro, prøvede jeg
at installere Windows 98. Det lykkedes på et tidspunkt men jeg kunne kun
køre i "fejlsikret tilstand". Meldingen var:
"Under initialiseringen af enheden NDIS: windows - beskyttelsesfejl. Du skal
genstarte computeren".
Efter flere genstart fik jeg spat af det og formaterede hele skidtet igen
fordi jeg ville alligevel ha' XP pro!!

Jeg har brugt forskellige boot disketter (6.00/6.20/6.22) men ved ikke
virkelig hvordan jeg skal videre i DOS når jeg får A prompten til at
installere min XP pro fra CDrommet. Jeg ved ikke engang hvad for en DOS
udgave det drejer sig om fordi jeg får ikke lov at skrive: C:\ver . Der står
kun A:\>

På forhånd Tak!

Fra : Pico

Dato : 02-12-03 00:04

Thierry Vestergaard wrote:
> [...]
> installere min XP pro fra CDrommet. Jeg ved ikke engang hvad for en
> DOS udgave det drejer sig om fordi jeg får ikke lov at skrive: C:\ver

Det letteste er at installere fra CD'en, altså Win XP, du PC'en til at
boote på cd drevet i bios, lægger XP i og starter maskinen. Så skulle
resten give sig selv.
Hvis du vil starte fra dos med en Win 98 startdiskette foreksempel skal
du vælge mappen I386 og der starte filen Winnt (ikke Winnt32).
Håber det er det der er dit problem så du kan nyde din nye maskine.
Pico

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-12-03 00:08

"Thierry Vestergaard" <Vestergaard@haderslev.bynet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installere min XP pro fra CDrommet. Jeg ved ikke engang hvad for en DOS
> udgave det drejer sig om fordi jeg får ikke lov at skrive: C:\ver . Der

Du skal slet ikke bruge bootdisketter til win xp (kan slet ikke bruge
ovenstående). Der kan evt. hentes 6 bootdisketter til xp på
www.bootdisk.com, men det er værdiløst.
Du skal boote direkte på din win xp cd i stedet for. Resten skulle vist være
selvforklarende efterhånden som du svarer på de forskellige spørgsmål om,
hvad du vil.

Kurt

Fra : jan

Dato : 02-12-03 18:33

Mit forsøg ville være at gå ind i bios og førge for at pc starter op på
cdrom/dvd drev og så se hvad der sker

HH jan