MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ok nu er den helt gal.
Fra : TaZ

Dato : 01-12-03 21:46

Håber virkelig på hjælp her.

Jeg ville installere SP4 til win2000 og downloadede den fra microsoft.com og
nu er den helt gal.

Efter installation genstartede computeren og nu er der sort skærm. Hvis jeg
trykker F8 under boot, og vælger fejlsikret tilstand, kommer besked.

"Windows2000 kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
windows 2000 root\system32\ntoskrn1.exe
Geninstaller en kopi af ovenstående fil"

Men hvad gør jeg, der er jo ikke kommandopromt i 2000, vel?
Skal jeg have en repdisk eller hvad skal jeg? Problemet er at det ikke er
min computer, men en bekendts som forventer computeren tilbage i morgen. Og
der ligger en del på den i forvejen, så en geninstallering af windows er
udelukket, og jeg har ikke CD'en.

Kan nogle maile mig en rep.disk eller hvordan gør jeg.

Håber på snarligt svar

Lars D@lby

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-12-03 20:34

Boot på WIN2000 CD'en og vælg at reparere installationen.

Fra : arc@na

Dato : 03-12-03 07:04

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> Boot på WIN2000 CD'en og vælg at reparere installationen.
> On Mon, 1 Dec 2003 21:46:15 +0100, "TaZ" <larsdalby@hotmail.com>
> wrote:

Se så at lære at quote ordentligt, for hulen!

XFUT dk.admin.netikette

arc@na, MCP

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-12-03 20:55

Jeg quotede 3 linier. Jeg kan ikke se hvordan du kan mene at det er
for meget.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-12-03 21:17

Jens Peter Karlsen skriver:

> Jeg quotede 3 linier. Jeg kan ikke se hvordan du kan mene at det er
> for meget.

Du må godt nok have det meget skidt med dig selv !

Klaus
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : EA 2730

Dato : 04-12-03 03:38

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3FCE44B5.AA1B5883@du.kan.finde.den...

> Du må godt nok have det meget skidt med dig selv !
Han mangler at få noget på den dumme.

Ejvind Andersen
Fjern"xx"

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-12-03 21:16

Jens Peter Karlsen wrote:
> Jeg quotede 3 linier. Jeg kan ikke se hvordan du kan mene at det er
> for meget.

Nu gjorde du det igen.

Problemet er ikke om du citerer 3 eller 5 linjer, men at du bundciterer.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-12-03 21:04

Hvad har det at gøre med min quotning som var det arc@na brokkede sig
over?
Jeg placerer mit svar hvor det er mest hensigtsmæssigt for de fleste.
Nemlig i toppen.

Fra : 'Knud'

Dato : 04-12-03 21:11

Og den holdning har du 100% ret i.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-12-03 21:23

Jens Peter Karlsen wrote:
> Hvad har det at gøre med min quotning som var det arc@na brokkede sig
> over?
> Jeg placerer mit svar hvor det er mest hensigtsmæssigt for de fleste.
> Nemlig i toppen.

Det er netop det som er helt galt - og det som arcana brokkede sig over.

Fra : arc@na

Dato : 05-12-03 00:21

"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> wrote in news:bqo4rv$iv2$1
@news.net.uni-c.dk:

> Det er netop det som er helt galt - og det som arcana brokkede sig over.

Suk... Tak... )

arc@na
Except for ending slavery, fascism, nazism and communism
WAR HAS NEVER SOLVED ANYTHING!

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-12-03 22:14

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> writes:

>Hvad har det at gøre med min quotning som var det arc@na brokkede sig
>over?
>Jeg placerer mit svar hvor det er mest hensigtsmæssigt for de fleste.
>Nemlig i toppen.

| What does Microsoft expect of its MVPs?
|
| Because the MVP Award is an award-based program whose criteria are
| based on past contributions, Microsoft has no expectations of MVPs
| beyond the expectations of courtesy, professionalism, and adherence
| to the community rules that we ask of all Microsoft community members.

"Adherence to the community rules" på USENET handler om, at man
overholder netiketten. For de danske grupper finder man den på
usenet.dk, der blandt andet snakker om, at det er en dårlig plan
at proppe svaret op i toppen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-12-03 05:45

Muligvis, men intet blev ændret hvis der ikke af og til var nogen der
gjorde lidt oprør.
Som du jo ved er den RFC der henvises til når man snakker om
"nettikette" snart 20 år gammel og de råd der står i den giver udtryk
for tingenes tilstand på den tid hvor den blev skrevet og mulighederne
var ikke så store dengang. Heldigvis er der et forslag på vej som vil
ændre nogle ting i den. Såsom rekommenderingen af hvor man skriver sit
svar. Desværre kan jeg ikke huske URL'en men du har den måske
allerede?

Det kan godt være at usenet.dk snakker om at det er en dårlig ide at
svare i toppen men i deres eksempler gør de deres bedste for at vise
det modsatte.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-12-03 08:03

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> writes:

>Muligvis, men intet blev ændret hvis der ikke af og til var nogen der
>gjorde lidt oprør.

Du skal være så velkommen. Jeg synes bare, det er skidt, at man
smykker sig med en titel, man gør alt for at vanære.

Min konklusion er i hvert fald, at MVP'er er uprofessionelle,
uden sans for situationsfornemmelse og med til at give Microsoft
et meget dårligt ry.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-12-03 02:29

Og jeg må sige at når der ikke skal mere til end en diskussion om hvor
det er bedst at placere sit svar for at du generaliserer på den måde
er min mening om dig som menneske faldet betragteligt og som debattør
til nulpunktet.

On Fri, 5 Dec 2003 07:02:35 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-12-03 09:35

Jens Peter Karlsen skriver:

> [...]
> det er bedst at placere sit svar for at du generaliserer på den måde
> er min mening om dig som menneske faldet betragteligt og som debattør

Med ydmyg rysten, må mit killfilter for første gang komme i brug i
dk.admin.netikette.

Aldrig har jeg dog mødt mage til selvophøjet fjols og hardball.

Piiiiuuuooooo **** PLOK ****
(lyden af en MVP der rammet et totalt tomt killfilter).

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-12-03 04:28

Tjah, det er jo dit tab.

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-12-03 15:49

I news:6b05tv4kiaovikidnd8n7gbgfqk8bpu15i@4ax.com skrev
Jens Peter Karlsen følgende:

> [...]
> hvor det er bedst at placere sit svar for at du generaliserer på
> den måde er min mening om dig som menneske faldet betragteligt og

Og lige netop dette viser jo med alt ydelighed at netop *DU* slet ikke
er egnet til at bære din tittel - du er en skamplet af største grad på
standen.

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-12-03 20:02

Du mener altså seriøst at det er helt iorden at generalisere på den
måde?
Lad os prøve det på dig. I din skole var der formentlig mindst en tyv
ikke? Derfor kan jeg så generalisere på samme måde og sige at det må
alle andre så også have været inklusive dig!

Når du nu tænker lidt over den, tror du så ikke ved nærmere eftertanke
at sådan en generalisering ikke holder?

Ellers må jeg jo være en "skamplet" som du skriver fordi jeg ikke
generaliserer.
Så mon ikke også du skulle revurdere det?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-03 14:07

In article <mjh9tv48guoukmu00vlnb402cgo73d052u@4ax.com>,
jpkarlsen@mvps.org says...
> Du mener altså seriøst at det er helt iorden at generalisere på den
> måde?

Hvad svarer du på?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-12-03 22:57

Hvis du af en eller anden grund ikke fik set de foregående indlæg i
debatten hvorfor skar du så det citerede væk inden du spurgte? Havde
du nu læst det istedet for bare at skære det væk havde du vidst hvad
jeg svarede på.

OK, for din skyld tager vi lige det citerede igen så også du kan følge
med:

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 10-12-03 23:05

Jens Peter Karlsen skrev:

En hel masse topcitering!

PLOINK.Wave

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 10-12-03 23:15

Asbjørn M. Nielsen skrev:

>Jens Peter Karlsen skrev:
>
>En hel masse topcitering!
Suk. der skal selvfølgelig stå bundcitering.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-12-03 21:06

In article <125ftvojvaor1f3ldhghtuj5lsa417mplk@4ax.com>,
jpkarlsen@mvps.org says...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-12-03 03:46

Din stakkel, at have så kort en hukommelse at du ikke engang kan huske
hvad du selv skrev for så kort tid siden. Og det er endda så galt at
du heller ikke kan læse et helt indlæg. Det er synd for dig for det må
jo betyde at du må opgive at følge med i nyhedsgrupper for fremtiden.
Jeg ville spørge om det skyldtes Senil Demens eller Alzheimers men det
vil du jo nok ikke være i stand til at svare på.
Hvis der er nogen her der kender Jesper kan de måske svare.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-12-03 09:54

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> writes:

>Det er synd for dig for det må jo betyde at du må opgive at følge
>med i nyhedsgrupper for fremtiden.

Nah. Problemet kan løses ved at ekskludere de få, der ikke kan
finde ud af at opføre sig ordentligt. Faktisk er det kun dig,
der giver folk hovedbrud.

Tankevækkende at folk, der påstår at gør et stort nummer ud af
at hjælpe andre, selv kan være så ubehjælpsomme.

Mvh.
   Klaus.

Fra : 'Knud'

Dato : 12-12-03 17:22

Dette handler jo ikke om at opføre sig ordentligt eller ej - det handler om,
at der er 2 forskellige holdninger til, hvorledes indlæg bedst læses. Der er
desværre gået religion i det - i stedet for bare at være tolerante.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-12-03 17:44

"'Knud'" <kndth@post11.tele.dk> writes:

> [...]
>at der er 2 forskellige holdninger til, hvorledes indlæg bedst læses. Der er
>desværre gået religion i det - i stedet for bare at være tolerante.

vI KAN JO OGSÅ BEGYNDE AT SKRIVE MED LILLE BEGYNDELSESBOGSTAV
OG STORE RESTEN AF VEJEN. dET ER JO OGSÅ EN ANDEN HOLDNING TIL,
HVORDAN MAN BEDST LÆSER INDLÆG. mON IKKE OGSÅ FOLK BURDE VÆRE
TOLERANTE OVER FOR DEN SLAGS?

pERSONLIGT FINDER JEG FAKTISK DETTE MERE LÆSEVENLIGT END AT
LÆSE INDLÆG FRA FOLK, DER MENER, AT MAN SVARER FØRST OG STILLER
SPØRGSMÅLET BAGEFTER.

i SIDSTE ENDE HANDLER DET PRIMÆRT OM AT HYLE MED DE ULVE, MAN
ER I BLANDT.

mVH.
   kLAUS.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-12-03 18:07

> [...]

>OG STORE RESTEN AF VEJEN. dET ER JO OGSÅ EN ANDEN HOLDNING TIL,
>HVORDAN MAN BEDST LÆSER INDLÆG. mON IKKE OGSÅ FOLK BURDE VÆRE

Bør man også være tolerant over, at I kan finde ud af at sætte
fut til den rigtige gruppe, så vi kunne slippe for en debat, som
ikke har noget at gøre i windowsgruppen?

Fut: news:dk.admin.netikette
--
Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-03 23:26

In article <3fd9eb22$0$9804$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
kndth@post11.tele.dk says...
> Dette handler jo ikke om at opføre sig ordentligt eller ej - det handler om,

Hvad svarer du på?

Klaus' indlæg eller JPK's ?

Det fremgår ikke klart af din citatteknik...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-03 23:25

In article <tgaitv0jkcd844jok2sn3rdbcu3crf0940@4ax.com>,
jpkarlsen@mvps.org says...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-12-03 00:34

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev :

>Hvad svarer du på?

Og hvorfor sætter du ikke fut, når du så gerne vil have at man
overholder netiketten, så vi kan blive fri for en debat, der ikke
hører hjemme i windowsgruppen.

Og du behøver ikke vedblive med at poste den slags indlæg, det
ændrer intet ved JPKs måde at svare på.

Fut: news:dk.admin.netikette
--
Knud

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 13-12-03 05:03

Jens Peter Karlsen skrev:

> Hvis der er nogen her der kender Jesper kan de måske svare.

Jeg tror såmænd bare Jesper er ude for en ekstrem person, som stort set
er fuldstændig ligeglad med det danske hierarki og eventuelle retnings-
linier som gælder for hierarkiet.

Jeg forstår ikke din holdning og det kommer jeg nok aldrig til at gøre.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-03 23:02

Jens Peter Karlsen skriver:

> Hvad har det at gøre med min quotning som var det arc@na brokkede sig
> over?
> Jeg placerer mit svar hvor det er mest hensigtsmæssigt for de fleste.
> Nemlig i toppen.

Ud fra hvilke betragninger siger du at det er mest hensigtsmæssigt ?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-12-03 06:01

Den er så nem så det kan undre at du ikke regnede det ud selv.
I de fleste tilfælde vil dem der læser svaret lige have læst
spørgsmålet i foregående indlæg, så hvorfor skal de besværes med at
springe over det de lige har læst?
Hvorfor så overhovedet quote spørger du måske? Men af forskellige
årsager kan det hænde at nogle ikke ser det oprindelige spørgsmål og
for dem quoter man så såmeget af spørgsmålet at de kan se hvad svaret
var om. Dette forholdsvise mindretal må så leve med at de må kikke
under svaret for at se hvad det gik ud på hvis det ikke fremgår
direkte af svaret.

On Thu, 04 Dec 2003 23:02:11 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-03 06:16

Jens Peter Karlsen skriver:

> [...]
> var om. Dette forholdsvise mindretal må så leve med at de må kikke
> under svaret for at se hvad det gik ud på hvis det ikke fremgår

Nu skrev jeg mit spørgsmå i går aftes og du svarede her til morgen
klokken 6.00. SÅ kan jeg lige huske, hvad jeg skrev i går, eller hvad
arc@na og Klaus Ellegård skrev i går aftes. Næh, jeg måtte scrolle ned i
bunden læse deres svar for bagefter af scrolle op til dit svar.

Du _VIL_ simpelthen ikke følge gældende regler, sådan nogle som dig er
der skrevet om:
http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html

Forvent snarlig højlydt buh'en og plonken omkring dig, hvis du ikke
tager dig sammen og følger "reglerne". Ellers syntes jeg at du skal tage
emnet op dk.admin.netikette (som foreslået på ovennævnte side), hvis du
vil tages seriøst.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-12-03 07:28

Klaus D. Mikkelsen wrote :

> [...]
> der skrevet om: > http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html
>
> Forvent snarlig højlydt buh'en og plonken omkring dig, hvis du ikke

Nu er det jo ikke noget nyt, at Jens ikke ønsker at overholde den
anbefalede standard for citation på usenet. Sådan er der jo nogle, der
har det. Jeg er selv "for" teknikken beskrevet i netiketten, men der er
jo nogle, der har foretaget et bevidst valg om citatteknik, og det er
ikke altid, at den harmonerer med den "vi andre" bruger - lær at leve med
det. Jens er jo en stor bidrager til flere grupper, så det kan ikke
umiddelbart få mit pis i kog. Hvis det går dig så meget på nerverne, så
brug dog et kill-filter til at "lette trykket".

> Ellers syntes jeg at du skal
> tage emnet op dk.admin.netikette (som foreslået på ovennævnte side),
> hvis du vil tages seriøst.

Nu _kører_ denne diskussion både i windows-gruppen samt i netikette-
gruppen, så det var måske mere på sin plads at den blev flyttet fra
windows-gruppen og kun holdt herinde (netikette).

xFUT: dk.admin.netikette
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : KsNa

Dato : 05-12-03 19:40

> [...]
> arc@na og Klaus Ellegård skrev i går aftes. Næh, jeg måtte scrolle ned i
> bunden læse deres svar for bagefter af scrolle op til dit svar.

Ja, men hvis alle svarede i toppen, kunne man helt slippe for at scrolle og
dermed også spare en masse flytten frem og tilbage med musen.

Mvh.
Kim
(Som er tilhænger af topsvar, men bruger (næsten)ikke, det pga. balladen der
bliver herinde)

Fra : Rea721

Dato : 05-12-03 19:42

KsNa wrote:

> (Som er tilhænger af topsvar, men bruger (næsten)ikke, det pga.
> balladen der bliver herinde)

Så burde du også lære at citere og klippe det fra du ikke svare på....så
slipper du for yderligerer ballade :)

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : KsNa

Dato : 05-12-03 20:08

"Rea721" <skod1[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse

> Så burde du også lære at citere og klippe det fra du ikke svare på....så
> slipper du for yderligerer ballade :)

Det var med fuldt overlæg at det hele kom med, se der var allerede en
reaktion .

Mvh.
Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-03 19:02

In article <3fd0d0db$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
ksna@invalid.invalid says...
> Ja, men hvis alle svarede i toppen, kunne man helt slippe for at scrolle og

Og så kunne du naturligvis med det samme se hvad der blev svaret på?

Fra : KsNa

Dato : 06-12-03 20:30

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In article <3fd0d0db$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> ksna@invalid.invalid says...
>
> Og så kunne du naturligvis med det samme se hvad der blev svaret på?

Ja, hvis man går fra det ene indlæg til det næste, er det ikke noget
problem.

Mvh.
Kim

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-12-03 21:03

KsNa wrote:

> Ja, hvis man går fra det ene indlæg til det næste, er det ikke noget
> problem.

Problemet er at det gør man ikke. Der kan gå et minut, en time, en dag
eller en uge fra at man læser et indlæg til man læser svaret. I 90% af
tilfældene er et kort citat placeret over svaret en meget stor hjælp.

Fra : KsNa

Dato : 07-12-03 22:20

"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Problemet er at det gør man ikke. Der kan gå et minut, en time, en dag
> eller en uge fra at man læser et indlæg til man læser svaret. I 90% af
> tilfældene er et kort citat placeret over svaret en meget stor hjælp.

Det er lige præcis sådan jeg gerne vil have det, men lige så snart der er et
svar, med bare èn linie øverst bryder helvede løs.
Hvordan "man" gør, ja - det er vel et spørgsmål om hvordan, vi hver især
synes der er den bedste måde.

Se på denne tråd, et spørgsmål og et svar (som er skrevet øverst), derefter
over 20 indlæg om hvordan man skal opfører sig, hvis alle de "regelrette" nu
kunne se lidt igennem fingerne med denne lovovertrædelse for svaret, kunne
der have været sparet over 20 indlæg.
Hvis det er et udtryk for hvor mange indlæg, der ikke har noget med de
stillede spørgsmål at gøre - gældende for gruppen - så kunne der spares over
80 procent og det ville dermed være meget lettere at følge de relevante
tråde.

Det kunne være interessant, at se om gruppen blev fuldstændig umulig at læse
eller om rent faktisk blev lettere, hvis alle kun svarede med relevante svar
på stillede spørgsmål - øverst eller nederst, og ingen kom med udskæld og
irettesættelser.

Det kunne jo prøves i f.eks. 1-2mdr. og hvis det bliver bedre, så bør
reglerne laves om og hvis det bliver det rene WildWest - ja, så kom med
skideballerne så skal vi nok høre efter og lystre.

Mvh.
Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-12-03 22:46

KsNa skrev:

>Det kunne jo prøves i f.eks. 1-2mdr.

Usenet er gammelt, og jeg har brugt det i måske 8 år nu.

>og hvis det bliver bedre

Vi har haft en gruppe hvor ingen skrev henstillinger. Den
druknede i spam, annoncer og OT indlæg i så høj grad at det blev
umuligt at rydde op i. Den er derfor nu modereret hvilket vil
sige at man kan udelukke afsendere fra at skrive dertil. Det har
gjort den brugbar. Det er dk.bolig.

>hvis det bliver det rene WildWest - ja, så kom med
>skideballerne så skal vi nok høre efter og lystre.

Det hjælper ikke at du lover at lystre. Der er tusindvis af
usenetbrugere som man ikke kan tage i ed.

--
Bertel

Fra : KsNa

Dato : 08-12-03 20:03

> [...]

> umuligt at rydde op i. Den er derfor nu modereret hvilket vil
> sige at man kan udelukke afsendere fra at skrive dertil. Det har

Det er åbenbart afprøvet (at lade stå til i 1-2 mdr.) og hvis resultatet er,
at det bliver WildWest så kan jeg da godt leve med at skulle scrolle, jeg
springer for det meste tråden over når diskutionen bevæger sig væk fra det
oprindelige.

Mvh.
Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-12-03 06:26

In article <3fd3997e$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
ksna@invalid.invalid says...
> Hvordan "man" gør, ja - det er vel et spørgsmål om hvordan, vi hver især
> synes der er den bedste måde.

Bertel Lund Hansens indlæg som jeg her bringer et link til, er et
glimrende eksempel på hvorfor man bør gøre som der står på

Hvor overskuelig tror du selvsamme tekst havde været, hvis det blev
foretaget på den anden måde???

Fra : KsNa

Dato : 08-12-03 19:56

> In article <3fd3997e$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> ksna@invalid.invalid says...

> Hvor overskuelig tror du selvsamme tekst havde været, hvis det blev
> foretaget på den anden måde???

Sikkert ikke særlig overskueligt, men der er jo også svaret på flere ting,
men tag det første indlæg i denne tråd,og derefter svaret - der er én linie,
det syntes jeg da godt man kunne godtage som en OK måde at svare på.

Mvh.
Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-03 14:12

In article <3fd4cac2$1$152$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
ksna@invalid.invalid says...
> Sikkert ikke særlig overskueligt, men der er jo også svaret på flere ting,

Ja, det giver den korrekte metode mulighed for.

> men tag det første indlæg i denne tråd,og derefter svaret - der er én linie,
> det syntes jeg da godt man kunne godtage som en OK måde at svare på.

Enten gør man det på én måde eller også gør man det på en anden... Man
kan ikke have to modstridende retningslinier på samme tid.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-12-03 23:03

Det går da fint. For tiden anbefales det at svare forneden eller
inline hvis man besvarer flere punkter. Så at ændre det til at svare
foroven eller inline hvis man besvarer flere punkter ligger jo lige
for.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-12-03 21:06

In article <2o5ftv00juit6k6sgti38ec7on3r0qkrep@4ax.com>,
jpkarlsen@mvps.org says...

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-12-03 15:55

I news:3fd0d0db$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk skrev
KsNa følgende:

[ ... ]
> Ja, men hvis alle svarede i toppen, kunne man helt slippe for at
> scrolle og dermed også spare en masse flytten frem og tilbage med
> musen.

Nej, men du skal bare læsre at klippe ALT overflødigt væk. Så er der
yderst sjældent behov for at skulle scrolle overhovedet, og man får
straks sammenhængen mellem svar og det der svares på i naturlig
rækkefølge (og ikke i jeopardy-stil)!!

Fra : KsNa

Dato : 08-12-03 19:51

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> yderst sjældent behov for at skulle scrolle overhovedet, og man får
> straks sammenhængen mellem svar og det der svares på i naturlig

Se det er jo fint, det er bare ikke ret tit at det bliver udført på den
måde, desværre.

Mvh.
Kim

Fra : arc@na

Dato : 10-12-03 12:03

"KsNa" <ksna@invalid.invalid> wrote in news:3fd4cac2$0$152
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Se det er jo fint, det er bare ikke ret tit at det bliver udført på den
> måde, desværre.

Vi er nogle stykker, som gør det konsekvent.

arc@na

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-03 21:05

arc@na wrote:

> Vi er nogle stykker, som gør det konsekvent.

Subscribe!

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-12-03 15:47

I news:cj4vsvkkiek9gb7te26hgd4tdv0q8noea9@4ax.com skrev
Jens Peter Karlsen følgende:

> Jeg placerer mit svar hvor det er mest hensigtsmæssigt for de
> fleste. Nemlig i toppen.

Nåh ja, det er jo da også meget hensigtsmæssig at læse et svar inden
man ved hvad der er blevet spugt om. Det burde jo være logik for
perlehøns

Og det er jo også derfor at de danske nyhedsgrupper alle bør omdøbes
til at hedde jeopardygrupper i stedet for nyhedsgrupper!

*så få det dog lært mand*

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-12-03 20:14

Du glemte "belejligt" at quote det med at de fleste lige har læst
spørgsmålet i foregående indlæg, Men selvfølgelig så ville det have
fået din kommentar til at virke lidt fjollet så der er nok en grund
til at du "glemte" at quote den del.

On Mon, 8 Dec 2003 15:47:04 +0100, "Andreas Falck"

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-12-03 20:54

Jens Peter Karlsen wrote:

> ... at de fleste lige har læst spørgsmålet i foregående indlæg

Passer ikke, se mit tidligere indlæg herom, Message-ID:

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-12-03 02:37

Og du mener seriøst at de fleste kun læser nyhedsgrupper en gang om
ugen?
Selv da skal de lige have læst spørgsmålet og ikke svaret, ellers vil
de jo stadig læse både spørgsmål og svar umiddelbart efter hinanden.
Så selv om det skulle være sådan, holder din indvending ikke vand som
du kan se.

On Mon, 8 Dec 2003 20:53:38 +0100, "Erik Olsen"

Fra : Thomas Corell

Dato : 09-12-03 03:19

Ja. Ihvertfald ikke som en "stream". Og mange følger mange grupper.

Det er netop pointen ved at svare under det man svarer på.

Det vil jeg nu mene.

(så må du selv se om du kan pare min svar med det af dit jeg
kommenterer)

["Followup-To:" header set to dk.admin.netikette.]

Don't waste space

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 10-12-03 19:26

On Tue, 09 Dec 2003 02:36:36 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Og du mener seriøst at de fleste kun læser nyhedsgrupper en gang om
>ugen?
Hvis man følger nyhedsgrupper een gang om ugen, er dine argumenter
*lidt* mere brugbare, idet man så ser tråde i en sammenhæng.

At netiketten følges er da endnu vigtigere for dem der følger
nyhedsgrupper dagligt, eller flere gange dagligt, for da ser man de
nye indlæg uden at se det foregående, og for lige at blive
"rekapituleret" om hvad det egentligt er der "snakkes" om lige her, er
det ubelejligt først at skulle kikke ned, eller endnu værre scrolle
for at se hvad der svares på.
Prøv at forestille dig, at man kan følge mere end een gruppe endog
mange.

mvh kmo

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-03 20:07

In article <3soetv807nju37icrvoj50cvmthm2k5ea3@4ax.com>,
kmo@gbmail.invalid says...
> det ubelejligt først at skulle kikke ned, eller endnu værre scrolle
> for at se hvad der svares på.

Wrong... Jeg følger adskillige grupper og jeg kan da ikke huske alle
indlæg i alle grupper. Af netop den grund er det vigtigt at holde en
kronologisk orden i indlægget.

Og så må man iøvrigt gerne fjerne alt det tekst der er unødvendigt, for
forståelsen af indlægget...

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 15-12-03 14:03

On Wed, 10 Dec 2003 20:06:39 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>Wrong... Jeg følger adskillige grupper og jeg kan da ikke huske alle
>indlæg i alle grupper. Af netop den grund er det vigtigt at holde en
>kronologisk orden i indlægget.

Enten fik jeg ikke formuleret mig ordentligt, eller også har du
misforstået mig.
Jeg argumenterer for den rigtige måde at gøre det på, nemlig at citere
før man svarer.

mvh kmo

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-03 18:41

In article <s5crtvss0vh8qnrir4t7bfj3m9f9oj99fq@4ax.com>,
kmo@gbmail.invalid says...
> Jeg argumenterer for den rigtige måde at gøre det på, nemlig at citere
> før man svarer.

Så har jeg misforstået dig. Jeg undskylder...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-12-03 23:25

On Wed, 10 Dec 2003 19:25:51 +0100, kristian mikael de freitas olesen
<kmo@gbmail.invalid> wrote:

>At netiketten følges er da endnu vigtigere for dem der følger
>nyhedsgrupper dagligt, eller flere gange dagligt, for da ser man de
>nye indlæg uden at se det foregående, og for lige at blive

Selv ved daglig læsning gælder det at du skal have set spørgsmålet
uden at have set svaret. Hvis du nu prøver at checke lidt vil du nok
opdage at langt de fleste spørgsmål allerede har et eller flere svar,
i det at der sjældent går mere end et par timer før et spørgsmål er
besvaret. Så der er vi igen tilbage ved et mindretal.

>"rekapituleret" om hvad det egentligt er der "snakkes" om lige her, er
>det ubelejligt først at skulle kikke ned, eller endnu værre scrolle
>for at se hvad der svares på.

Ja, men man må jo huske på at det kun er et mindretal der har denne
ulempe. Desuden, hvis man skærer det fra man ikke svarer på vil man
normalt ikke have behov for at scrolle.

>Prøv at forestille dig, at man kan følge mere end een gruppe endog
>mange.

Prøv at forestille dig at du fulgte lige så mange som mig.
Ca. ti danske og lige så mange på engelsk og nogle af de engelske får
flere indlæg om dagen end de danske gør tilsammen.

Fra : Stefan Holm

Dato : 08-12-03 22:04

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> writes:

> Du glemte "belejligt" at quote det med at de fleste lige har læst
> spørgsmålet i foregående indlæg,

Det har de jo læst i det forrige indlæg. Er det ikke din generelle
teori?

--
Stefan Holm
"Hun var bedårende som altid, og nok så ferm med kanylen."