MS Windows
briani 27239
XP - forargelig høj pris ?
Fra : ab

Dato : 01-12-03 14:28

En bekendt er via sin arbejdsplads blevet tilbudt en licens til
XP-professionel til en pris af ca. kr. 200,- (gælder selvfølgelig for alle
firmaets ca. 400,-) ansatte.

Jeg mener at MS lige så godt kunne lade en sådan pris gælde for alle - det
ville virkelig rykke m.h.t. piratversioner.

ab

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 01-12-03 15:23

ab wrote:
> En bekendt er via sin arbejdsplads blevet tilbudt en licens til
> XP-professionel til en pris af ca. kr. 200,- (gælder selvfølgelig for
> alle firmaets ca. 400,-) ansatte.

Kan det tænkes at firmaet får mængderabat, og evt betaler en del for at
de ansatte skal vælge at bruge XP så de kender systemet så der er mindre
bøvl på arbejdspladsen med folk som ellers ville bruge Windows 98 eller
2000?

> Jeg mener at MS lige så godt kunne lade en sådan pris gælde for alle
> - det ville virkelig rykke m.h.t. piratversioner.

Har microsoft behov for at det "rykker" ?
De tjener vist penge nok selv om der er en del pirat kopier i omløb.
Eller kan det anbefales at finde en studerende som kan købe en
studieversion, mener den må installeres på 3 maskiner.

Eller kan man da finde gratis alternativer, men det er vist ikke den
rette gruppe

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Leony

Dato : 01-12-03 17:44

In news:bqfilr$fpj$1@sunsite.dk,
Soeren Nielsen <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> typed:

> Eller kan det anbefales at finde en studerende som kan købe en
> studieversion, mener den må installeres på 3 maskiner.

Det har jeg svært ved at tro.
Men en studielicens er billigere, det har du ret i (jeg bruger selv
sådan en).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : John Doe

Dato : 01-12-03 18:20

> [...]
>
> Det har jeg svært ved at tro.
> Men en studielicens er billigere, det har du ret i (jeg bruger selv

Er de programmer der er på studielicens komplette eller er der 'mangler' i
dem?

For eksempel office 2003?

John

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-12-03 18:55

"John Doe" <Nowhere@noplace.net> skrev :

>Er de programmer der er på studielicens komplette eller er der 'mangler' i
>dem?

Der følger ikke manualer med og der ydes heller ikke support på
dem.

http://www.microsoft.com/danmark/license/student/default.asp

Er ganske vidst ikke opdateret til 2003, men det er uden tvivlt
det samme, der gælder.
--
Knud

Fra : ab

Dato : 02-12-03 14:14

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev bl.a. i en
meddelelse news:bqfilr$fpj$1@sunsite.dk...

> Har microsoft behov for at det "rykker" ?

Alt andet lige må vi gå ud fra, at softwarefirmaerne er interesserede i at
der bruges reg. versioner ? Ellers kunne alle jo lige så godt køre med kopi
af den samme software.

> De tjener vist penge nok selv om der er en del pirat kopier i omløb.

Jeg tror at det faktisk er lige så vanskeligt at finde et firma der "tjener
penge nok" ?

> [...]
> studieversion, mener den må installeres på 3 maskiner.
>
> Eller kan man da finde gratis alternativer, men det er vist ikke den

Og det er så det vi må gå ud fra ikke er i nogen producenters interesse ?

ab

Fra : Michael T. Larsen

Dato : 24-02-04 13:06

ab wrote:

> [...]
>
> Jeg mener at MS lige så godt kunne lade en sådan pris gælde for alle
> - det ville virkelig rykke m.h.t. piratversioner.

Tvivler meget på rigtigheden af den pris du oplyser om, det må være
firmaet der bær prisen for sine ansatte, jeg har tildagligt ansvar for
vores licens aftaler og på MS siden har vi en Select C aftale og ikke
engang på den kan jeg køb ind til de priser.

Bare min kommentar !!!!!

Fra : Henrik Dissing

Dato : 24-02-04 19:11

On 24 Feb 2004 12:06:12 GMT, "Michael T. Larsen"
<mtl(fjern)@larsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>vores licens aftaler og på MS siden har vi en Select C aftale og ikke
>engang på den kan jeg køb ind til de priser.

Jeg kan fortælle at jeg fornylig har købt Office XP Professional for 218,86
inklusive moms på disse vilkår. Der er tale om en licens til at arbejde
hjemme med den samme software som er installeret på min kontorcomputer, og
prisen dækker angiveligt kun "handling & shipment".

Om mit firma har betalt ekstra for den mulighed, er jeg ikke klar over, men
i betragtning hvad sådan en Office pakke med Word, Excel, Outlook,
PowerPoint og Access koster i handlen, er jeg helt sikker på at de i værste
fald kun har betalt et symbolsk beløb.

Læs mere her:
https://oms.one.microsoft.com/tc/cr_information/hupcommonquestions.htm
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Henrik Dissing

Dato : 24-02-04 19:15

Der er mere her:
http://www.softwarespectrum.com/microsoft/pdf/Software_Assurance_Benefits_3_Home_Use.pdf