port 20 lukket ...hvordan åbner jeg den
Fra : Keld Nielsen

Dato : 02-12-03 13:54

Min port 20 er af en eller anden årsag blevet lukket.

Er der en som kender et eller andet værktøj hvormed man kan se hvad der
blokerer de forskellige porte.

Jeg har prøvet at fjerne firewall og lign., ligelidt hjælper det!

De bedste hilsner
Keld

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 02-12-03 14:42

"Keld Nielsen" <keld@prolight.dk> skrev i en meddelelse
> Min port 20 er af en eller anden årsag blevet lukket.
>
> Er der en som kender et eller andet værktøj hvormed man kan se hvad der
> blokerer de forskellige porte.

Port 20 i hvad?

Hvordan konstaterer du at den er lukket?

Hvad virker ikke idag som virkede igår?

/Brian

Fra : K.Pac

Dato : 02-12-03 15:04

Download et portscanner program, det kan fortælle dig hvilke porte der er
lukket og hvilke der er åbne.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-03 15:45

K.Pac skrev:

>Download et portscanner program, det kan fortælle dig hvilke porte der er
>lukket og hvilke der er åbne.

Jeg gætter på at port 20 er lukket.

--
Bertel

Fra : Christian Mygind

Dato : 02-12-03 21:40

Bertel Lund Hansen wrote:
> Jeg gætter på at port 20 er lukket.

LOL!

/Chr

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-12-03 08:16

"K.Pac" <given@besked.com> wrote in message
> Download et portscanner program, det kan fortælle dig hvilke porte der er
> lukket og hvilke der er åbne.

Det kræver at der direkte er noget der svarer på port 20.
Port 20 kan blive brugt i forbindelse med FTP til data ->så der er ikke
nogen respons hvis du vil telnette porten og/eller portscanne.

Ang. port 20 problematikken ->nu er det ikke bare fordi der skal prøves
med/uden pasv (jeg vil antage det er FTP der driller.)

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk