switch kvalitet
Fra : AH

Dato : 02-12-03 12:10

Hej NG

Hvad skal man sikre sig ved købet af en ny switch. Der kan være op flere x
10.000,00 kr. i forskel på prisen fra leverandør til leverandør.

Et netværk med 2 x felter hvor jeg vil køre 1000 mb mellem x felterne og
10/100 ud til pc, mm. Der er ca. 25 på det ene x f. og ca 40 på det andet.

Der køres mail, Navision attain på sql, fil print og internet gennem nettet.
Jeg har kikket på Cisco som koster mere end 30.000,00 eller en dell som
koster mindre en 10.000,00.
Der må jo være andet end prisen til forskel. men er det at skyde gråspurve
med kanoner at vælge en cisco eller er de slet ikke samligenelige?

pft

Allan

Fra : Ivan G

Dato : 02-12-03 12:47

"AH" <AH@nom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der må jo være andet end prisen til forskel. men er det at skyde gråspurve
> med kanoner at vælge en cisco eller er de slet ikke samligenelige?

Det lugter lidt af et stort netværk......måske en god ide at x-poste der?

Ivan G

Fra : Carsten Keller

Dato : 02-12-03 13:56

"AH" <AH@nom.dk> wrote in message
> [...]
nettet.
> Jeg har kikket på Cisco som koster mere end 30.000,00 eller en dell som

Bare for en sikerheds skyld: Lad være med at købe Dell-switchen, hvis det er
5224 du overvejer! Med hensyn til andre switche under Cisco-klassen har vi
en skovlfuld HP-switche vi har gode erfaringer med.

Keller

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-12-03 12:43

On Tue, 2 Dec 2003 13:55:34 +0100, "Carsten Keller"
<CK@ADM.iha_i_hate_swen.dk> wrote:

> Bare for en sikerheds skyld: Lad være med at købe Dell-switchen,
> hvis det er 5224 du overvejer!

http://www.veritest.com/clients/reports/cisco/catalyst_2970.pdf

Med alle de forbehold der nu er i, at det er en Cisco-supported
test, så viser den dog stadig, at en 5224 vælter pakker af sig
som en våd hund, der ryster sig efter at være kommet op af
vandet:

"In our Layer 2 throughput test configuration, the Catalyst 2970
showed wire speed throughput with 0% packet loss at all packet
sizes tested. The PowerConnect 5224 lost 16.7% - 20.5% of the
packets at 100% utilization in the same test configuration".

-A

Fra : Carsten Keller

Dato : 03-12-03 14:05

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> [...]
> sizes tested. The PowerConnect 5224 lost 16.7% - 20.5% of the
> packets at 100% utilization in the same test configuration".

Jeg kan se at de har testet med Firmware 2.0.0.27. Der er kommet 3-4
versioner siden da, men 2.1.0.0 var efter sigende helt horribel. Vi kører
pt. 3.1.0.8, men der har været et par enkelte spontane udfald på (Dell)
servere der ellers har kørt klippestabilt i >3 år.

Hvis man som ejer af en sådan switch vil græmmes endnu mere kan man kigge
igennem dette forum:

http://forums.us.dell.com/supportforums/board?board.id=pc_managed

Retfærdigvis skal det siges at de kritiske postings er stilnet lidt af, men
det kan jo skyldes at andre som os har opgivet kasserne og lader dem sidde
som ukritiske workgroup switche i et fjernt under krydsfelt.

Keller

Fra : Ole Thomsen

Dato : 04-12-03 12:38

Carsten Keller wrote:

> [...]
> af, men det kan jo skyldes at andre som os har opgivet kasserne og
> lader dem sidde som ukritiske workgroup switche i et fjernt under

Ha! Det er præcis hvad vi har gjort med det eksemplar vi købte
hjem til test.

Ole Thomsen

Fra : Carsten Keller

Dato : 04-12-03 14:10

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message
> Ha! Det er præcis hvad vi har gjort med det eksemplar vi købte
> hjem til test.

Gid vi havde gjort det samme
Vi købte en, troede at det var samspillet med en gammel switch der var skyld
i uregelmæssighederne, så vi købte lige en mere. Fik opgraderet noget
Diagnostic Code i den første, og en række af vores store umiddelbare
problemer forsvandt. Den følgende tid kan vi så kalde uvishedsfasen...
På et eller andet tidspunkt sker der en kortslutning i vores hoveder, og vi
køber yderligere 4 stk. Umiddelbart efter de kommer ind ad døren kommer der
mærkelige udfald på vores netværk.
Vi befinder os nu i det vi nok kan kalde utryghedsfasen, og glæder os blot
til vi kan skifte dem ud med nogle HP-switche i januar...

Keller

Fra : Karsten

Dato : 02-12-03 14:05

Hej Allan,

Hvilke switche har du kig på ?
Vi har lige invisteret i nogle nye switche fra Dell af og de kører ganske
fornuftig.
Vi blev dog nødtil at levere dem tilbage da de ikke have inline power i
(hvilket dell havde lovet os) og det skulle vi bruge til vores trådløse
netværk, samt ip telefoni.
Men vi har da nogle 5248 switch fra dell af stående nede i vores rack-skab,
det er dog vigtigt at du undersøger hvordan man koble dem sammen, da man i
vores switche desværre skal bruge et normalt kabel for at forbinde dem.
Jeg har læst at i de nye switch kan man bruge et slags usb kabel det.

/Karsten

Fra : Carsten Keller

Dato : 02-12-03 14:39

"Karsten" <*kaa*@astralis*.dk> wrote in message
> [...]
> vores switche desværre skal bruge et normalt kabel for at forbinde dem.
> Jeg har læst at i de nye switch kan man bruge et slags usb kabel det.

Hvad er det lige for nogle switche? Jeg troede kun de havde lavet en 5212 og
5224 i den serie.

Angående Dells netværkseventyr vil jeg personligt anbefale folk at gå uden
om det indtil videre. Hop en klasse ned hvis man ikke har brug for de fine
management-faciliteter, eller kast lidt flere penge efter noget HP eller
lignende. Jeg har personligt brugt alt for mange timer på at betateste Dells
5224-switche...

Keller

PS: Dette er ikke et surt opstød over Dell generelt (nå ja, måske lidt .
Vi har gode erfaringer med både deres servere og workstations.

Fra : AH

Dato : 03-12-03 11:23

Hej Karsten

Jeg har en håndfuld Dell servere derfor kikkede jeg lidt på deres prudukt
men kom i tvivl om det nu er godt nok.
Måske kunne HP være en mulighed.

MVH
Allan

Fra : Carsten Keller

Dato : 03-12-03 13:44

"AH" <AH@nom.dk> wrote in message
> Hej Karsten
>
> Jeg har en håndfuld Dell servere derfor kikkede jeg lidt på deres prudukt
> men kom i tvivl om det nu er godt nok.

Præcis de samme overvejelser vi gjorde os i forsommeren. 4 firmware-upgrades
og desværre med 4 ekstra switche i skabet har vi nu dømt dem ude. Vi har
spildt oceaner af tid på dem, men tror ikke mere på de kommer til at virke
lige med det samme.

> Måske kunne HP være en mulighed.

Der er 8 HP-switche på vej til at tage Dell'ernes plads...

Keller

Fra : AH

Dato : 03-12-03 14:46

Ligger nok bestilling ind på en hp 2650... lidt har vel også ret :)

Allan