Netværk mellem 2 XP med samme trådløste ne~
Fra : speednissen

Dato : 01-12-03 19:55

Hej

Jeg har 1 XP pc'er koblet på et NT domaine via alm. kabel. På maskinen
er der installeret et Lucent Orinoco trådløst netkort. Derudover har
jeg i et andet rum en anden XP'er som er installeret default i en
workgroup også med endnu et Lucent Orinoco trådløst netkort.
Jeg vil nu gerne have workgroup pc'eren til at udnytte
internetforbindelse på domaine-pc'eren og evt. dens lokale printer.
Kan man via XP's egen netopsætning få en kobling op mellem disse og
hvordan???

mvh
Niller

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 02-12-03 00:11

> Kan man via XP's egen netopsætning få en kobling op mellem disse og
> hvordan???

Ja, sagtens. På den maskine som har internetforbindelsen (A), aktiverer du
deling af forbindelse over det trådløse netværk. Den maskine der skal
modtage den delte forbindelse(B), indstilles til automatisk konfigurering af
ip. Når du så tager forbindelse til det trådløse netværk, giver maskinen(A)
med internetforbindelsen den anden maskine(B) en ip.
A bliver altså gateway og DHCP-server for B.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen