Flyt boks (centrering)
Fra : Jesper

Dato : 02-12-03 14:28

Jeg har et lille problem, som i sikkert hurtigt kan løse.

Jeg har lavet en boks som bliver centreret ved hjælp af css,
hvilket også virker helt fint.
Mit problem er at jeg gerne vil have en boks mere som skal være
til venstre for den første boks. Denne boks skal fungere som
menu.
Det hele skal selvfølgelig stadigvæk være centreret, når denne
boks også kommer på.

I kan se hvad jeg mener her: http://users.cybercity.dk/~dsl74389/

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 02-12-03 14:36

Jesper <ligemeget@ofir.dk> skrev bla:
> [...]
> menu.
> Det hele skal selvfølgelig stadigvæk være centreret, når denne

Kræver blot lidt tilretning i CSS'en
http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/basic2_fixed.html

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 02-12-03 14:37

Jesper wrote:

> [...]
> menu.
> Det hele skal selvfølgelig stadigvæk være centreret, når denne

Punkt 1)
Indsæt en gyldig DOCTYPE
http://www.webstandards.org/learn/templates/

Punkt 2)
Valider din HTML-kode
http://validator.w3.org/

Punkt 3)
Indsæt de 2 div-blokke i en tredje blok som er centreret. De 2 div blokke kan du så float'e left
og right.

Hintzmann c",)

Fra : Jesper

Dato : 02-12-03 15:25

> [...]

> Punkt 3)
> Indsæt de 2 div-blokke i en tredje blok som er centreret. De 2 div blokke kan du så float'e left

Til punkt 1. og 2. kan jeg svarer at det vil blive gjort på den færdige site.
Den site jeg henviste til, var bare en jeg lige lavede hurtigt.

Og til punkt 3. kan jeg kun sige: Det vil jeg prøve.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 02-12-03 15:58

Jesper wrote:

> Til punkt 1. og 2. kan jeg svarer at det vil blive gjort på den færdige site.
> Den site jeg henviste til, var bare en jeg lige lavede hurtigt.

Det er muligt at det kun var et hurtigt eksempel, men det kan jeg jo ikke vide. Man bør efter
min mening altid prøve at tilstræbe sig at gøre det så godt som muligt. Altså at benytte en
gyldig HTML-template selv til meget simple eksempler.

> Og til punkt 3. kan jeg kun sige: Det vil jeg prøve.

Okay

Hintzmann c",)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-12-03 16:17

Martin Hintzmann Andersen skrev:

> [...]
> tilstræbe sig at gøre det så godt som muligt. Altså at benytte
> en gyldig HTML-template selv til meget simple eksempler.

Enig. Bruger man en fornuftig html-editor, kan den sættes op til at
indsætte "trivielle" koder når man laver et nyt dokument. Hvis man
benytter denne mulighed, skal man anstrenge sig for at lave en side
uden doctype og tegnsætangivelse. Det forhindrer ikke at man stadig
kan lave ugyldig kode - men det gør det meget hurtigt at tjekke
validiteten af koden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-12-03 10:11

Jesper skrev:

> Til punkt 1. og 2. kan jeg svarer at det vil blive gjort på den færdige site.
> Den site jeg henviste til, var bare en jeg lige lavede hurtigt.

Det er også fristende, men det er træls hvis det er denne hurtige genvej
som gør at din kode ikke opfører sig som den skal.
Doctype og validering gør jævnligt væsentlige forskelle på rendering!

mvh

Jesper Brunholm