hotspot editor
Fra : Steffen

Dato : 01-12-03 13:45

Her ikke helt tid til selv at lave en, så ... nogen der kender til en
freeware browserbaseret image hotspot editor? Kun nødvendigt med support i
IE.

/Steffen

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-12-03 17:13

Steffen <SLieberkind@hotmail.com> skrev:

> freeware browserbaseret image hotspot editor?

Browserbaseret? Jeg kender det gode gamle program
der hedder Map This. Kig her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/hotspot.asp

Her kan du også hente programmet.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Steffen

Dato : 02-12-03 12:57

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> wrote in message

> Browserbaseret? Jeg kender det gode gamle program
> der hedder Map This. Kig her:
>
> http://www.hjemmesideskolen.dk/html/hotspot.asp
>
> Her kan du også hente programmet.

Tak, men det er ikke browserbaseret. Med browserbaseret mener jeg at
programmet skal kunne afvikles som fx. et object i et browser vindue. Det
skal kunne fungere uden en .exe installation på klient computeren.

/Steffen

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-12-03 00:17

Steffen <SLieberkind@hotmail.com> skrev:

> Tak, men det er ikke browserbaseret. Med browserbaseret mener
> jeg at programmet skal kunne afvikles som fx. et object i et browser
> vindue.

Det var derfor jeg skrev

> Det skal kunne fungere uden en .exe installation på klient computeren.

Når du skriver hotspoteditor tænker jeg kun på et program der kan lave
klikbare felter på et billede til brug på din hjemmeside.

Ellers er jeg ikke klar over hvad du mener?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-12-03 09:59

Allan Vebel skrev:

> Når du skriver hotspoteditor tænker jeg kun på et program der kan lave
> klikbare felter på et billede til brug på din hjemmeside.
>
> Ellers er jeg ikke klar over hvad du mener?

Det er sikkert lige det han mener - og så skal det bruges i en
CMS-sammenhæng. Det kan sikkert laves med såvel javascript som applet,
men jeg har aldrig mødt noget i den stil.

Steffen: du har søgt på hotscripts.com og på google ikke?

det er muligt at de kan hjælpe dig i clientside - det du ønsker skal jo
netop foregå clientside hvis jeg har forstået dig rigtigt...

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Steffen

Dato : 03-12-03 16:19

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message

> [...]
>
> det er muligt at de kan hjælpe dig i clientside - det du ønsker skal jo
> netop foregå clientside hvis jeg har forstået dig rigtigt...

Præcis, det skal foregå clientside, så man smider et billede ind i hotspot
editoren, definerer diverse felter og deres action, og ud kommer så imagemap
koden. Ganske simpel funktionalitet, men måske ikke helt så simpelt at kode
i javascript eller lign., derfor ville lige lige først spørge om der findes
noget brugbart allerede.

Jeg søger lidt dybere på nettet, eller koder en selv - tak for jeres input!

/Steffen

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 01-12-03 19:31

Steffen wrote:
> Her ikke helt tid til selv at lave en, så ... nogen der kender til en
> freeware browserbaseret image hotspot editor? Kun nødvendigt med
> support i IE.
>
> /Steffen

Hvis jeg forstår ordet 'hotspot editor' rigtigt, kan man lave det i
Stone's WebWriter.

Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Steffen

Dato : 02-12-03 13:04

"Lisbet Laursen" <lisbet@hotmail.com> wrote in message

> Hvis jeg forstår ordet 'hotspot editor' rigtigt, kan man lave det i
> Stone's WebWriter.

Men er det browserbaseret? WebWriter er jo et alm. HTML program der skal
installeres på computeren. Det jeg har brug for er en komponent der kan
initialiseres og afvikles inde i et browser vindue, uden at der nødvendigvis
skal installeres noget på computeren.

/Steffen

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 02-12-03 23:15

Steffen wrote:
> [...]

> der kan initialiseres og afvikles inde i et browser vindue, uden at
> der nødvendigvis skal installeres noget på computeren.

Tjah, der må jeg blive dig svar skyldig, så har jeg nok ikke forstået
rigtigt.

Venlig hilsen
Lisbet