Menu bjælke i Frontpage2000
Fra : Ole

Dato : 02-12-03 22:41

Hej

Kan man med frontpage2000 lave en menu bjælke, hvor man ved at pege på en
menuknap igen får en undermenu til denne?

Altså f.eks. hvis din menubjælke var sådan:

Nyheder
Sport
Turisme

Og når man så pegede eller klikkede på knappen "Sport" så ville man få nogle
undermenuer

Nyheder
Sport
Håndbold
Fodbold
Tennis
Turisme.

Kan man gøre dette på en let måde?

Mvh.
Ole

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-12-03 23:00

Nej, find en menu på http://dynamicdrive.com under menuer.
--
Knud

Fra : stig.olsen@t-online.~

Dato : 03-12-03 00:19

Hej Ole
ja, det kan du faktisk godt.
Lav en side (1), der sådan ud:
Nyheder
Sport
Turisme

Lav en side (2):
Nyheder
Sport
Håndbold
Fodbold
Tennis
Turisme

Indføj en indbygget ramme dér, hvor du ønsker menuen, tilpas
rammens størrelse og udseende (fjern fx. kanter). Lav et hyperlink
for "sport" og angiv under destinationsramme "_self", så hentes
din side to ind i rammen. Nu kan du under "sport" linke tilbage
til side 1 - herved "lukkes menuen". På denne måde er det i hvert
fald muligt og ret enkelt at lave en menu - det er en god idé at
indføje en tabel i rammen for bedre at styre indrykningen.

Hilsen
Stig Olsen

Fra : Ole

Dato : 03-12-03 06:52

Tak for oplysning Stig

Har du selv en side som fungere sådan?

Hvis du har, er der måske et link, så man kan se hvordan det fungere i
praksis.

Mvh
Ole

Fra : slet WBSG6

Dato : 03-12-03 10:17

Hej Ole,
ja her:
http://www.komparatistik.uni-muenchen.de/komprot.htm

Det gør sikkert ikke noget, at det er en tysk side! Hvis du til
venstre klikker under fx. "Mitarbeiter", ser du lige præcist, hvad
du selv gerne vil have din hjemmeside til. HTML-koderne kan du
ikke bruge til noget, da siden er lavet som et frameset. Men det
samme princip kan sagtens anvendes på en almindelig side. I
øvrigt: du kan oprette lige så mange sider det skal være og give
dem fx. samme baggrundsfarve og så linke dem til hinanden i din
inbyggede ramme. Jeg er sikker på, at det er det der sker på denne
hjemmeside: Alle de sider, der linkes til har en rødbrun baggrund,
man ser bare ikke, at det er forskellige sider. Prøv dig lidt
frem, så er det ganske enkelt. Som du kan se, ændrer pilen ud for
linket retning: Den første side (den lukkede) har simpelthen "pil
tv.", den anden side (liste åben) har "pil ned" - det er kort sagt
to forskellige sider, med forskelligt link "på" Mitarbeiter (frem
og tilbage!). Mulighederne er mange - du kan også oprette en
rammeside (skabelon, rammeside)- så du både kan linke til menu-
rammen og fx. en højre ramme (sådan er den anførte side uden tvuvl
lavet): Overskrifterne linker så til egen ramme og underpunkterne
til højre ramme med selve indholdet.
God fornøjelse
Stig

Fra : KH

Dato : 06-12-03 00:05

> Har du selv en side som fungere sådan?

Jeg har på min side: www.hoengaard.dk

Klaus

Fra : Ole

Dato : 06-12-03 08:35

> Jeg har på min side: www.hoengaard.dk
>
> Klaus

Hej Klaus - ja det ser jo godt ud den måde din menu er på. Har du lavet det
i Frontpage? Og hvordan har du lavet det?

Hvis det er i Frontpage, må man jo også kunne lave det på samme måde bare i
venstre side af skærmen i stedet og hvor de så kom ud mod højre når man
pegede på en links i menuen.

Ole

Fra : KH

Dato : 06-12-03 09:30

Jeg har tyvstjålet min fra:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/index.html

Der er en masse at hente herfra, også andet end menuer.

Klaus

Hvis du har spørgsmål er min mail på min hjemmeside (jeg skriver den aldrig
her grundet spam).

Fra : Brian Jensen

Dato : 03-12-03 10:50

Hej
Vil du lave denne slags under-link, så vil jeg tro det nemmest gøres med
Xara Webstyle. Dette program intregreres 100% sammen med Frontpage, og det
giver deg mulighed for at lave næsten uendelig mange menu design. Den bruges
også til til at lave en komplet tema for din hjemmeside. Så Xasa Webstyle
give dig mange grafiske muligheder
Programmet koster 69 dollar = 450 kr og jeg kan kun sige at den er alle
pengene være.
Den findes på www.xara.com

Mine personlige website er lavet med frontpage og Xasawebstyle
www.life-of-brian.dk

Hilsen Brian