Tdc/Tele2 stabilitet
Fra : Kim Hansen

Dato : 03-12-03 21:35

Hej

Jeg tænker på at skifte fra TDC over til Tele2.
Men hvordan ligger det med stabiliteten ?
Jeg har haft TDC i ca. 2 år, og har ingen problemer haft.
Vil det køre lige så godt ved Tele2 ?
Deres priser er noget billigere end TDC, og TDC fjerner den hastighed
jeg bruger nu ( 1024/256 ) og så vil jeg op på min 2048/256, da jeg
tror en upload på 128 bliver for lidt. Men for 69.-kr mindre vil jeg
få 2048/512 hos Tele2. Jeg gider bare ikke skifte hvis at Tele2 er
ringere ang. stabilitet.

Håber på nogle gode og gerne fyldestgørende svar.

M.V.H

Kim Hansen

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Cod@

Dato : 03-12-03 21:46

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> wrote in message

> [...]
> ringere ang. stabilitet.
>
> Håber på nogle gode og gerne fyldestgørende svar.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Jeg kan kun sige, Gør det ikke, jeg skiftede til tele2 i sommers og har ikke
haft andet en problemer, hastigheden er meget svingende på min 1024/256 ,
desuden er stabilitet noget der forbindes med afbrydelser i forbindelsen
mindst 2 gange om ugen,
Som eksembel, 1-12-03 nettet nede 2 gange. 2-12-03 nettet nede 4 gange og
i dag nettet nede 1 gang indtil videre.
Det skal lige siges at jeg de sidste 4 år har haft tele.dk BB stort set uden
problemer, og jeg har netop opsagt mit tele2 for igen at få tele.dk selv om
det jo så koster mig lidt ekstra.
mvh
Cod@
DC-Hub
piratcom3.no-ip.org.

Fra : H@nsen

Dato : 04-12-03 13:22

Cod@ wrote:

> Jeg kan kun sige, Gør det ikke, jeg skiftede til tele2 i sommers og
> har ikke haft andet en problemer, hastigheden er meget svingende på
> min 1024/256 ,

Har nu haft 2048/512 og det var kun den første måned det kørte op og ned,
men de sidste 4-5md. har det bare kørt derud af

Og så lige prisen for 2048/512

> afbrydelser i forbindelsen mindst 2 gange om ugen,
> Som eksembel, 1-12-03 nettet nede 2 gange. 2-12-03 nettet nede 4
> gange og i dag nettet nede 1 gang indtil videre.

Har du noget specielt kørende for her har ikke været udfald i leveringen af
adsl i dag !!

Fra : Klaus Petersen

Dato : 07-12-03 13:12

> Har du noget specielt kørende for her har ikke været udfald i leveringen
af
> adsl i dag !!

Eller de andre nævnte dage i øvrigt.

Mon ikke stabiliteten afhænger af hvor man bor.

Tele2 er ikke ringere end TDC - Tele2 *ER* TDC - hvis vi alt uden om
internet-forbindelsen.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 07-12-03 15:09

Klaus Petersen skrev:

> Tele2 *ER* TDC

Det er jeg sikker på at et par TDC-ansatte nok skal blive lidt over-
rasket over at høre om.

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 07-12-03 20:43

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Det er jeg sikker på at et par TDC-ansatte nok skal blive lidt over-
> rasket over at høre om.

Jeg lytter ihvertfald med MEGET store ører :)

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Knud

Dato : 03-12-03 22:37

Kim Hansen wrote:
> [...]
> ringere ang. stabilitet.
>
> Håber på nogle gode og gerne fyldestgørende svar.

Jeg vil ikke råde dig til noget bestemt.

Jeg er på en 1024/256 tele2adsl siden 12 nov. og alt virker perfekt,
oprettelse gik helt som planlagt ca. 5 uger fra bestillingsdato.
Ringede kun til kundeservice 1 gang da pakken med filter/modem ikke var
kommet lørdag før oprettelse onsdag, ventede ca. 1min hvorefter jeg fik
at vide at det normalt kom 1-2 arbejdsdage før oprettelse, det var der
tirsdag sendt fra TDC.
Har ikke haft ADSL før.

Jeg tror også at en upload på 128 til en download på 1024 eller 2048 er
lidt "spinkel".

Mvh.

Knud

Fra : Bernhard Ege

Dato : 04-12-03 01:08

> [...]
> ringere ang. stabilitet.
>
> Håber på nogle gode og gerne fyldestgørende svar.

Hejsa

Har selv en 2048/512 Tele2 linie og den har kun været nede i længere tid
1 eller 2 gange (siden september). Der har dog været utallige 5
minutters afbrydelser på alle tider af døgnet. De er irriterende.
Derudover er ping tiden til visse spil servere (for eksempel til
battle.net) ad helvede til (over 100ms, TDC ligger betydeligt lavere,
ned til ca. 25ms). Her påstår Tele2 at fejlen ligger hos Telia (som
Blizzard har lejet sig ind hos) men ifølge traceroute og whois så ligger
fejlen hos Sprintlink. Underligt at Tele2 ikke selv kan se det, men
deres diagnostiske værktøj er nok bare ping-kommandoen. Her kan det
nævnes at routen fra min pc til Blizzard serveren går på denne måde:

DK->DK->DK->DK->SE->SE->GB*->SE->SE

*: Her stiger ping tiden pludselig med 100ms. Og hvorfor i det hele
taget smutte til England med trafikken?

De første 5 knuder er Tele2, de næste 2 er Sprintlink og de sidste 2 er
Telia/Blizzard.

Jeg er føler godt nok de lyver mig lige op i ansigtet.

mvh Bernhard

Fra : Mithril

Dato : 04-12-03 04:24

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message

> [...]
> Telia/Blizzard.
>
> Jeg er føler godt nok de lyver mig lige op i ansigtet.

Kom lige med en IP adresse til den battle.net server, og lad os se hvad der
sker her fra en TDC linien og en Cybercity (har begge dele)

Fra : Erik

Dato : 04-12-03 10:24

"Mithril" <na@nospam.com> skrev i en meddelelse news:3fcea8c3$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kom lige med en IP adresse til den battle.net server, og lad os se hvad der
> sker her fra en TDC linien og en Cybercity (har begge dele)

213.248.106.66 (europe.battle.net).
25ms i gennemsnit med webspeed.

--
Erik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-12-03 13:44

Erik wrote:
> 213.248.106.66 (europe.battle.net).
> 25ms i gennemsnit med webspeed.

105ms i gennemsnit via en 1 Mbit Tele2..

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : H@nsen

Dato : 04-12-03 13:46

Hans Joergensen wrote:
> 105ms i gennemsnit via en 1 Mbit Tele2..

Hej Hans

Hvor tester du det ?

Fra : Mithril

Dato : 04-12-03 14:22

"Erik" <fake@huttelihut.wq> wrote in message

> "Mithril" <na@nospam.com> skrev i en meddelelse

> 213.248.106.66 (europe.battle.net).

Fra 2mbit ADSL fra TDC i Århus:

1 13 ms 13 ms 13 ms arcnxx17.ip.tele.dk [195.249.61.196]
2 14 ms 14 ms 13 ms ge-0-2-0-3.1000M.arcnxu1.ip.tele.dk
[195.249.14.249]
3 17 ms 18 ms 18 ms so-0-0-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk
[195.249.7.238]
4 17 ms 16 ms 17 ms pos0-0.622M.henxg1.ip.tele.dk [195.249.10.2]
5 16 ms 16 ms 16 ms peer.ge4-0.1000M.henxg1.peer.tele.dk
[195.215.109.2]
6 16 ms 17 ms 17 ms kbn-bb2-pos0-2-0.telia.net [213.248.65.17]
7 25 ms 25 ms 25 ms s-bb2-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.30]
8 25 ms 25 ms 25 ms s-b3-pos4-0.telia.net [213.248.66.10]
9 25 ms 25 ms 30 ms s-hdn-i1-geth1-1.telia.net [213.248.64.86]
10 24 ms 24 ms 25 ms 213-248-106-66.customer.teliacarrier.com
[213.248.106.66]

Af en eller anden mærklig årsag kan jeg ikke få lov at pinge ELLER trace den
fra min CyberCity linie, jeg får timeout hele tiden.

Fra : Thomas

Dato : 06-12-03 18:08

On Thu, 4 Dec 2003 10:24:04 +0100, "Erik" <fake@huttelihut.wq> wrote:

>213.248.106.66 (europe.battle.net).
>25ms i gennemsnit med webspeed.

Det ser sådan fra min private TDC aDSL

Pinging 213.248.106.202 with 32 bytes of data:
Reply from 213.248.106.202: bytes=32 time=49ms TTL=120
Reply from 213.248.106.202: bytes=32 time=31ms TTL=120
Reply from 213.248.106.202: bytes=32 time=47ms TTL=120
Reply from 213.248.106.202: bytes=32 time=31ms TTL=120
Ping statistics for 213.248.106.202:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 31ms, Maximum = 49ms, Average = 39ms

Og sådan her fra et centralt sted i TDCs net

PING 213.248.106.202 (213.248.106.202): 56 data bytes
64 bytes from 213.248.106.202: icmp_seq=0 ttl=121 time=19.735 ms
64 bytes from 213.248.106.202: icmp_seq=1 ttl=121 time=20.578 ms
64 bytes from 213.248.106.202: icmp_seq=2 ttl=121 time=19.699 ms
64 bytes from 213.248.106.202: icmp_seq=3 ttl=121 time=19.884 ms
64 bytes from 213.248.106.202: icmp_seq=4 ttl=121 time=19.732 ms

--- 213.248.106.202 ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 19.699/19.926/20.578/0.332 ms

/Thomas

Fra : H.S.

Dato : 04-12-03 11:49

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg tænker på at skifte fra TDC over til Tele2.
> Men hvordan ligger det med stabiliteten ?

Hold dig langt væk fra Tele2.
Jeg har haft teknikker ude 6 gange nu, og i går forsvandt forbindelsen igen.

Jeg er på vej tilbage til TDC hvor jeg først havde ADSL.

Fra : H@nsen

Dato : 04-12-03 13:26

H.S. wrote:
> Hold dig langt væk fra Tele2.
> Jeg har haft teknikker ude 6 gange nu, og i går forsvandt
> forbindelsen igen.
> Jeg er på vej tilbage til TDC hvor jeg først havde ADSL.

Hehe.... sjovt nok en TDC tekniker i det det jo er deres kabler/linjer og
kun TDC der må føre service få disse.

Så bravo skift du bare...

I øvrigt viser det jo blot at TDC kan styre feks. Tele2's rygte i branchen

Fra : H.S.

Dato : 04-12-03 13:32

"H@nsen" <tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:fJFzb.3773$6B4.974@news.get2net.dk...

> Hehe.... sjovt nok en TDC tekniker i det det jo er deres kabler/linjer og
> kun TDC der må føre service få disse.
>
> Så bravo skift du bare...
- Det kan jo kun blive bedre, og der var aldrig problemer da jeg var hos
TDC

> I øvrigt viser det jo blot at TDC kan styre feks. Tele2's rygte i branchen
- Hvis det er prisen for stabilt internet, så må man jo bare betale, du kan
jo intet gøre ved det alligevel.

Fra : H@nsen

Dato : 04-12-03 13:43

H.S. wrote:
> - Hvis det er prisen for stabilt internet, så må man jo bare betale,
> du kan jo intet gøre ved det alligevel.

Det har du nok ret i man ikke kan som ene mand... men det viser jo oxo bare
at monopolet stadigvæk styrer

Fra : Rea721

Dato : 05-12-03 20:44

H@nsen wrote:

> Det har du nok ret i man ikke kan som ene mand... men det viser jo
> oxo bare at monopolet stadigvæk styrer

Du taler som du har forstand, og det er ikke positivt ment.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Claus O

Dato : 04-12-03 14:20

"H@nsen" <tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk> wrote

> I øvrigt viser det jo blot at TDC kan styre feks. Tele2's rygte i branchen

Har kun EEN kommentarer til ovennævnte:

Gid også TDC styrede Tele2´s netværk så!!!

Fra : bingobango

Dato : 05-12-03 19:28

> [...]

> ringere ang. stabilitet.
>
> Håber på nogle gode og gerne fyldestgørende svar.

Read my reply:
DON'T DO IT
Jeg har lige skiftet til tele 2 OG DET ER NOGET LORT, de har
Problemer, problemer og flere problemer.
Jeg har en 2mbit linie men den kører som en 256 linie.
Bliv hvor du er så vil du blive fri for en masse problemer.
Så har jeg sagt det
MvH
O J

Fra : Calle.

Dato : 05-12-03 22:52

bingobango wrote:
> [...]
> Jeg har en 2mbit linie men den kører som en 256 linie.
> Bliv hvor du er så vil du blive fri for en masse problemer.
Jeg har tele2 uden probs.
Mange af de problemer folk har, er nogen de skaber selv.
Meget af min fritid går med at hjælpe folk med at få deres net til at køre.
Så godt som altid, er det folk selv der har lavet fejlen, og det kan man
ikke klantre udbyderen for

--
Calle

Fra : bingobango@bingobang~

Dato : 05-12-03 23:46

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in

> [...]
> Meget af min fritid går med at hjælpe folk med at få deres net til at
> køre. Så godt som altid, er det folk selv der har lavet fejlen, og det

Nå, men i mit tilfælde ER det hos udbyderen den er galt med.
Og de har åbenbart ikke hjerner nok til at få det lavet.
Men du kunne jo få et job hos dem og så hjælpe ALLE os andre.
MvH
O J

Fra : Claus O

Dato : 06-12-03 11:28

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote

> Meget af min fritid går med at hjælpe folk med at få deres net til at køre.

Kunne du ikke få Tele2´s net til at køre også så?
Eller er det bare Fake, Fake, Fake det hele?

Fra : Calle.

Dato : 06-12-03 12:11

Claus O wrote:
> Kunne du ikke få Tele2´s net til at køre også så?
> Eller er det bare Fake, Fake, Fake det hele?

Det kører da fint her hos mig

--
Calle

Fra : H@nsen

Dato : 07-12-03 01:02

Calle. wrote:
> Det kører da fint her hos mig

Absolut oxo her...

Fra : LA2

Dato : 06-12-03 11:47

> [...]
>
> Jeg tænker på at skifte fra TDC over til Tele2.
> Men hvordan ligger det med stabiliteten ?
>
> Håber på nogle gode og gerne fyldestgørende svar.

Jeg har haft det modsat med TDC, som jeg havde i ca. to år, der var
problemer med forbindelsen fra dag et.
Når forbindelsen ikke var nede, så var pingtiderne alt for høje og dl
hastigheden alt for lav.
Supporten hos tdc var i mit tilfælde ikke god. Det tog over et halvt år at
finde det første problem. Da det blev løst kom der et andet. Jeg har ikke
tal på hvor mange gange løsningen fra tdc support lød "prøv at slukke for
modemet i 15 min og tænd igen", "vi får en ekspert til at ringe til dig kl.
1600 dd.mm.åå". Men de havde vist glemt at fortælle mig at fx 12.09.02
tilsyneladende betyder 12.09.3002...for det var sjældent at der blev ringet.
Nå, men efter skift til tele2 har der ikke været et eneste problem.
Pingtider og dl hastighed stemmer fint overens med min forbindelse.
Kan ikke udtale mig om deres support da der ikke har været brug for den.

LA2

Fra : Jan Richardy

Dato : 06-12-03 13:19

> [...]
> tror en upload på 128 bliver for lidt. Men for 69.-kr mindre vil jeg
> få 2048/512 hos Tele2. Jeg gider bare ikke skifte hvis at Tele2 er

Nu kan jeg endelig tilslutte mig debatten omkring Tele2.

Jeg fik min 2048/512 forbindelse i går eftermiddags (samme dag som ønsket da
jeg bestilte for små 5 uger siden) og det har kørt som smurt. Downloader med
230-240 kilobytes i sekundet og uploader med 50-55 kilobytes. Der har ikke
været problemer med linjen indtil nu, men den har også kun kørt 24 timer.

Men mht. til levering af linjen er jeg meget tilfreds, især efter at have
læst om utallige forsinkelser og lignende her i gruppen. Det eneste skulle
lige være, at de sender modem/splitter ud nervepirrende sent. Jeg fik mit
dagen før linjen blev konverteret.

Thumbs up herfra Århus.

---

JanR

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-03 20:41

In article <mPjAb.813$b%2.768@news.get2net.dk>, nomail@nospam.com
says...
> lige være, at de sender modem/splitter ud nervepirrende sent. Jeg fik mit
> dagen før linjen blev konverteret.

TDC sender også udstyr nervepirrende sent ifm. flytning...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen